/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Oprettelse af sportsforening
Fra : FrejaFlop
Vist : 2531 gange
100 point
Dato : 10-12-08 12:00

hej - vi er nogle stykker som kunne tænke os at oprette en sportsforening. Hvor starter man ? Hvor skal man henvende sig og hvad skal der udfyldes af papirer ?

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-08 12:36
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-12-08 13:02

Hvis det er fordi i enten skal bruge lokaler/faciliteter eller fordi i vil søge tilskud fra kommunen så skal en gruppe mennesker holde en stiftende generalforsamling. Når denne er afholdt skal det oplyses overfor kommunen hvem der er med, der skal være oplyst hvad jeres vedtægter er og der skal være et referart af den stiftende generalforsamling.

Du kan kan henvende dig i din kommunes Kultur og fritids forvaltning og få flere oplysninger samt hjælp til hvordan jeres vedtægter skal se ud.

Hvis i hverken skal bruge lokaler/faciliteter eller søge tilskud ja så er der ingen regler i skal opfylde og går derfor bare igang.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 11-12-08 10:28

Tak for svaret Caine m.fl.