/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Opret Hjemmeside ?
Fra : EA_HS
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 10-12-08 01:26

Når jeg læser div. anbefalinger om hvor, eller hvordan man opretter en hjemmeside,
lyder langt de fleste svar,.. DomainDirect.dk - One.com o.lign.
(hvis man da ikke kan nøjes med små lette løsninger som f.eks. 123 hj. side og lign.)

når man,.. (som mig),.. ikke aner en s… om hjemmesider, lyder det meste, rimeligt let
og enkelt, derfor besluttede jeg mig til at ”oprette en hjemmeside” hos DomainDirect.dk

fordi det hjælper vel ikke at blive ved at spørge i det uendelige,.. man bliver nød til at
tage en beslutning, og springe ud i det,

i stedet for det gratis tilbud, valgte jeg ’Basis small’ udgaven, m / 10 GB plads,
fri trafik mm,.. jeg mener 11,25 kr. pr. mdr. kan man vel ikke blive ruineret af,
+ at ”sider som ’123’ – webbyen – googlepages, osv. ’kun’ har ca. 100 MB plads,

men nu skal jeg da lige love for at ’problemerne vælter ned’
så skal man jo også bruge et ’domæne navn’,… javel,.. det er da heller ikke
nogen Herregård,… det overlever jeg nok,

nu burde det hele så være klar, jeg skal vel bare indsætte div. tekst, billeder mm.
men ak nej,.. nu opdager jeg minsandten, at der skal bruges et ’program’
”heldigvis” har jeg et program ’Namo Web Editor’ som fulgte gratis med
i en udgave af bladet ”komputer for alle”,… det er utrolig let at designe en side,
men virker noget ’skrabet’, nærmest for børn,

så har jeg ’googlet’ efter mere passende programmer, dem er der tilsyneladende
mange af,.. lige fra gratis,.. til flere tusinde kr.
det er jo til at blive forvirret af,.. men der er især to gratis programmer der ser
tiltalende ud,.. ’BlueVoda Website Builder’,.. og KompoZer, m/ dansk forklaring,

men nu er jeg så lidt i tvivl,..
INDEN jeg begynder,… ville det rart at vide om det er muligt at ”bygge” siden
som jeg gerne vil ha’ den skal være, og se ud, dvs. :
det skal være muligt at vise siden på Dansk og Engelsk,
at lave 3,.. eller flere design /udseende,.. (så alle sider ikke bliver ens design)
at indsætte div. videoer,
indsætte musik,.. + lyde og lydeffekter, der kan lyttes til, og downloades,
noget i retning af denne side, :
http://www.vst-patches.com/
http://www.vst-patches.com/ReasonReloadedVol5Demo.htm

der skal også være mulighed for at skrive kommentar / indlæg,
og sikkert flere ting, med tiden,

kan det laves i ”KompoZer”,
eller er der andre / bedre programmer, ?
(gerne gratis)

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-12-08 03:14

STÀK`sl klumme_igen________?
få da din egen ? warez-site istedet for at pisse på små - brugere af 1.com
OG DIN SIDE BLIVER LUKKET FOR EVIGT og ikke noget med ''gode'' undskyldninger
DU MÅ IKKE HAVE MUSIK PÅ DIN SIDE__MED MINDRE DU HAR KØBT_smerten fra lyden
xxxxxxxxxxxxxxx

skal du fyre noget af så gør det over Talk/aktive
Mit er opsagt

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-12-08 03:15

Citat
når man,.. (som mig),.. ikke aner en s… om hjemmesider, lyder det meste, rimeligt let
og enkelt, derfor besluttede jeg mig til at ”oprette en hjemmeside” hos DomainDirect.dk

Så lidt og INTET_____________FU

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-12-08 03:16

Latterlig klumme_______

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-12-08 03:22

Citat
http://www.vst-patches.com/
http://www.vst-patches.com/ReasonReloadedVol5Demo.htm

SLÅ luden fra_____

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-12-08 03:37

SLÅ lyden fra_____AUHTCSSSSSSSSSSSSSSSSS

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-12-08 04:00

Citat
STÀK`sl klumme_igen________?

Citat
få da din egen ? warez-site istedet for at pisse på små - brugere af 1.com

Citat
OG DIN SIDE BLIVER LUKKET FOR EVIGT og ikke noget med ''gode'' undskyldninger

Citat
DU MÅ IKKE HAVE MUSIK PÅ DIN SIDE__MED MINDRE DU HAR KØBT_smerten fra lyden

Citat
skal du fyre noget af så gør det over Talk/aktive
Mit er opsagt

Lyder temmelig logisk

Citat
Så lidt og INTET_____________FU

Citat
Latterlig klumme_______

Citat
SLÅ luden fra_____

Total

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 10-12-08 04:06

Citat
nu burde det hele så være klar, jeg skal vel bare indsætte div. tekst, billeder mm.
men ak nej,.. nu opdager jeg minsandten, at der skal bruges et ’program’
”heldigvis” har jeg et program ’Namo Web Editor’ som fulgte gratis med
i en udgave af bladet ”komputer for alle”,… det er utrolig let at designe en side,
men virker noget ’skrabet’, nærmest for børn,

LOGIK for burhøns> hane/ kendere______men IKKE FOR ===
klumme´erne
Kan KUN sige _______BRUGER DET SELV...gratis +++

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-08 14:09

Citat
INDEN jeg begynder,… ville det rart at vide om det er muligt at ”bygge” siden
som jeg gerne vil ha’ den skal være, og se ud, dvs. :
det skal være muligt at vise siden på Dansk og Engelsk,
at lave 3,.. eller flere design /udseende,.. (så alle sider ikke bliver ens design)

Ja men sørg for at stilen passer sammen.

Kode
at indsætte div. videoer

Ja, men muligvis skal der indsættes kode til det - jeg tror ikke det er indbygget i KomPoZer, men det skal nok blive klaret via kandu - der ligger flere spørgsmål om det samme.

Citat
indsætte musik,.. + lyde og lydeffekter, der kan lyttes til, og downloades

Ja - ellers samme svar som ovenover.

Der masser herinde der er klar til at hjælpe dig, men måske ville det være en god ide at læse lidt om html inden du begynder http://www.html.dk/tutorials/

Start med at lave dit site så enkelt som muligt - så kan det lidt efter lidt blive mere avanceret hen ad vejen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-12-08 17:16

Det lyder som om du mener at de fleste alm. ting er muligt i KompoZer, ?
altså at det er på højde med de fleste andre programmer, / webeditorer, ?

der er en ting der undre mig,
jeg har flere gange læst, og erfaret, at de fotos mm. der skal uploades,
skal ligge på ’nettet’,.. ex. photobucket.com
for at andre kan se dem,… gælder det også for hjemmesider ?
(f.eks. hvis ALT er slettet på MIN PC. )

Googlepages.com tilbyder gratis hjemmesider incl. de mest almindelige ’værktøjer’,
ALT er gratis, og uden reklamer,.. og fungere faktisk udmærket, der er dog en
begrænsning på ca. 100 MB .. desværre,

Jeg har lavet en lille forsøgsside med en lille lydprøve + en lille demo video
det virker,.. dog en smule langsomt, (nederst på siden)
(siderne er lavet i to forskellige ’Design’ ’layout’,.. eller hvad det kaldes,
http://vst4upc.googlepages.com/udvalgafvstinstrumenter
http://vst4upc.googlepages.com/div.fotos

så jeg er ikke helt klar over hvad du mener med, :

Citat
Ja men sørg for at stilen passer sammen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-12-08 17:29

Jo tak,.. jeg har læst http://www.html.dk/tutorials/
og det er da interessant at se hvordan det ser ud I Html

men det vil tage ’lidt mere’ end et par timer hvis det hele skulle
’håndlaves’ i notesblok,

et par skabeloner vil vel gøre arbejdet betydeligt hurtigere, og nemmere.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-08 20:01

Citat
Ja men sørg for at stilen passer sammen.

De eksempel du har lagt ser ud som om at man befinder sig på to forskellige hjemmesider, og ikke en og samme site.

Citat
Jo tak,.. jeg har læst http://www.html.dk/tutorials/
og det er da interessant at se hvordan det ser ud I Html

men det vil tage ’lidt mere’ end et par timer hvis det hele skulle
’håndlaves’ i notesblok,

Nu er det dig der giver indtryk af, at du ikke ved noget om hjemmesider i dit spørgsmål, og ikke mig.
HTML kommer du også til at bruge i kompozer - men ok du kan mere end jeg troede, så jeg fjerner fluebenet - her er vist ikke brug for hjælp.

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 29-12-08 10:54

De krav du stiller til websiden kræver at du har et vist kendskab til programmering, hvis du selv vil bygge siden op i html.

Min anbefaling er klart at du installerer et CMS der indeholder disse funktioner.

Er det til en privat side, eller er det erhversmæssigt du skal have lavet hjemmesiden?
Jeg spørger fordi du ret billigt kan købe dig til en fuldt funktionsdygtigt CMS hjemmeside, som er opsat til dine krav.

Godt nytår :)