/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
CBB...!!!!
Fra : vedikkealt
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 09-12-08 17:59

Jeg har i mange år været kunde hos CBB...først med en mobil...senere med yderligere 2 mobiler.

Og nu er jeg så blevet forvirret på et højere plan.

Den ene mobil er min faste mobil...de 2 andre har jeg ikke brugt meget...men har været nødvendige for mig.

CBB mener så at være i deres fulde ret til at blande sig i hvor ofte jeg skulle tanke mine mobiler op...de kræver min. hver 8 måned en indbetaling uanset saldi.

Har andre selskaber også sådanne mærkelige regler...???

Og her hvor jeg så virkeligt er blevet

De har lukket de 2 numre...og uden videre beholdt rest beløbet....

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-12-08 18:03

du kan kræve retbeløbet udbetalt ... det har du ret til... men vist mod et mindre gebyr...

og 8 mdr. er længe *S* i forhold til mange af de andre

vh
D9N

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 09-12-08 18:04

Det er korrekt at der skal tankes op med et vist interval for at have sim kortet registreret, der er visse omkostninger med at have et simkort reg. i systemet, og for at holde de omkostninger nede, og for at sikre sig at de eksisterende numre rent faktisk bliver benyttet, kræver alle taletidsudbydere at der bliver tanket op med mellem 6 og 12 måneders interval.

Det indestående på kontoen kan kræves udbetalt hvis beløbet overstiger et min, men der skal du se i betingelserne for kontoen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-12-08 18:21

De har ret til alt hvad de vil.
Du har vel selv underskrevet en kontrakt m.m.
Lad dog være med alle de mærkelige abn. Køb en mobil og tag et almindelig, så bliver du ikke overrasket.

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-08 18:30

Sådan er det når man vælger de billige selskaber, de får hun penge ind hvis man ringer fra nummeret.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 09-12-08 18:32

Jeg har BiBob, jeg mener ikke jeg skal tanke op før jeg har brugt, næsten, der står på kortet.

hawaii, hvad er et almindelig?

Jes

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 09-12-08 18:43

Jeg er selv kunde ved CBB og nedenstående er taget fra deres vilkår:

3. Gyldighedsperiode
Dit nummer er gyldigt i 240 dage (ca. 8 måneder) regnet fra det tidspunkt hvor der sidst er tanket op på kontoen. Med andre ord skal du tanke op mindst en gang hver 8. måned for at holde nummeret i live.

4 dage før nummeret udløber, vil du modtage en sms med en advarsel herom.
Skulle dit nummer udløbe, kan du genaktivere det inden for 30 dage (ca. en måned) ved blot at tanke op som normalt.

Den saldo der stod på nummeret da det udløb, kan genindsættes når du igen har tanket op. Ønsker du dette, skal du kontakte Kundeservice. Bemærk at der modregnes et administrationsgebyr på 25,-.

Er der gået mere end 30 dage efter at nummeret er udløbet, kan det genåbnes mod et gebyr på kr. 99,-

Når der er gået 360 dage (ca. 12 måneder) fra sidste optankning, er det ikke længere muligt at genåbne nummeret.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-12-08 18:44

Jeg har prøvet det samme hos cbb, jeg bruger derfor kun M1 der ikke har restriktioner og 0 kr. pr. opkald 60 øre i minuttet der er sekund afregnet. Jeg har på ingen måde haft problemer med M1 og dækningen har været god allevegne.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-12-08 19:21

M1 lukker normalt efter 6 mdr i følge d eres betingelser, men det er normalt kun når de mangle numre det overholder det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-12-08 19:46

D9N det kan jeg ikke finde, det eneste er gratis taletid
Citat
14.0. Taletid
Hvis du i forbindelse med oprettelse af abonnementet er blevet tildelt gratis taletid, skal du være opmærksom på, at gratis taletid tildelt i forbindelse med oprettelsen udløber 6 måneder efter abonnementets oprettelse.

Men ikke egen indbetalinger eller lukning.

Ellers giv lige et link til det.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-12-08 20:23

har ikke kigget, men mine 2 blev lukket efter 6 mdr... men fik dem åbnet igen da jeg bruger dem til unlock test... hvilket er til deres fordel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-12-08 21:02

Hos cbb skal man indbetale mindst hver 8 md. ellers bliver nummeret lukket - der er ingen bestemmelser af den art så vidt jeg kan læse mig til hos m1.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 10-12-08 00:09

Opret dem hos BiBoB. De tager fem kroner pr mdr hvis du ikke bruger telefonen men lukker ikke numrene.

www.bibob.dk

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-12-08 06:19

Tak for svaret Kortoververden.

Ellers surt for det var 2 gode numre, der for mig var nemme at huske.

Og gebyrer har ISÆR tele branchen altid været gode til, men de har vel også alle stået i lære hos TDC...

til dig.