/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Tricks
Fra : Darl
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 09-12-08 15:04

hej

jeg har lige købt en lille hund. (skalhente den på fredag D. 12/12-08... glæder mig.)
jeg ville høre om, der var nogen, som kunne nogle tricks.? vil gerne lærer den så meget, som muligt. ^^

kender:

sit, dæk/læg dig, hent bold, slip, gø, dans og kom her.

hvis i har et godt trick, vil jeg gerne have i forklare, hvordan man lærer hunden tricket...^^

tak..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-08 15:13

Læg en pølse foran hunden og lær den at den ikke må tage pølsen før du siger værsgo' Det kan med fordel bruges til også at lære den at den ikke må spise sin mad før der er sagt værsgo'
Det handler bare om at du er førerhund. Og du lærer den det ved at sige nej og rose den, evt. giv en godbid når den lystrer. Held og lykke med det og tillykke med vovsen.

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 09-12-08 15:16

Hej Darl.

Du kan lære en hund rigtig mange tricks. De bedste redskaber er tålmodighed, kærlighed, konsekvens og så godbidder i rigelig mængde, når hunden gør, hvad du beder den om.

Jeg har set en tjenestehund i Civilforsvaret på 3 måneder der kunne alt basis-lydighed lige så godt som de veltrænede hunde. - Men for at få sådan en hund, skal man være sammen med den hele tiden - forstået sådan, at den ikke skal være alene hjemme i 10 timer om dagen, men er sammen med sin ejer (som hunden opfatter som sin førerhund) så meget som overhovedet muligt.
Alt skal indlæres ved leg - ingen tvang af nogen art.

Som det sidste vil jeg anbefale at gå til lydgighedstræning med din nye hvalp. Der findes flere hold på lydighedskurserne - bl.a. også et for hvalpe. - Gør du det, får du en hund der er social og omgængelig overfor andre hunde og mennesker, og du lærer selv en masse om, hvordan man præger sin hund på bedste måde.

Held og lykke med den lille nye.

housegoat

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 09-12-08 15:23

Housegoat...^^

Jeg har to hunde i forvejen... en hvid schæfer og en puddel.. eller det vil sige min mor og far snakker de mest med.. derfor har jeg nu fået lov til, at købe min "egen hund". Vi har gået til lydigheds træning med begge hunde.

men tak for svar alligevel..^^

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 09-12-08 15:25

granner01...

tak det var en god idé.. har jeg lært min ene hund...
havde bare ikke lige tænkt på den nu. ^^

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 60 point
Dato : 09-12-08 15:31

Dyrenes beskyttelse har en side med øvelser: http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/hundeskolen
Derudover er der skrevet et utal af bøger, mere eller mindre gode. Irene Jarnved har skrevet en del gode. Og også Anders Hallgren. Du kan finde nogle af dem her, og også andre: http://kortlink.dk/4hotdogs/63ea. Du kan evt. låne dem på biblioteket, men nogle af dem har lang ventetid.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 09-12-08 15:38

tusind tak Jette..^^

Godkendelse af svar
Fra : Darl

Dato : 09-12-08 15:40

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-12-08 15:41

Velbekomme. Mange af dem er rigtig gode bøger. Men den der herdder: Cirkusbog for hunde",(eller noget i den retning) skal du holde dig langt fra. Den er ikke ret dyr (jeg har ikke set, om den er der også), men den er ikke en krone værd.
Hilsen Jette