/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Spørgsmål til kvinderne.
Fra : salacia
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 09-12-08 14:24

Hej
Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig lidt.
Jeg er ny i faget af makeup - har 'studeret' øjen makeup, og er blevet god til det.

Mit spørgsmål er omkring farve til læbestift. Jeg har ikke lyst til at gå med det til hverdag, men jeg vil gerne købe en jeg kan bruge når jeg skal til fest.

Skal jeg vælge en der passer til min øjenfarve (mørkebrun) eller til min hudfarve? (normalt lys - går ikke i solarium) .. Eller måske hårfarve også? (lysebrunt)
Jeg er ikke meget for at gå i matas og prøve mig frem af deres farver. Så jeg håber en af jer kan finde en slags farvepalet eller farvevælger, helst på nettet - som kan hjælpe mig med hvilken farve jeg skal bruge.

Men I må også meget gerne selv komme med forslag til farver jeg kan bruge.

Jeg mangler egentlig også en god netbutik hvor man kan købe makeup - til rimelig pris.

Kom gerne med links - og tusind tak for hjælpen på forhånd :)

Kommentar
Fra : qinigifo

Dato : 09-12-08 14:31

He, he Du vover dig ud i noget, hvor der ikke er nogen facit-liste. Se dig omkring, så vil du opdage at nogen er gode til at vælge farver der matcher deres egne og andre er mindre gode til det. Men det korte af det lange er at du bliver nødt til at prøve dig frem, for at se hvad der giver lige den effect som du ønsker.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-12-08 14:37

Hej med dig.
Du skal altså spørge i en forretning der kan vejlede dig.
Det kan man ikke her når man ikke ved hvordan du ser ud
Der er meget forskel på hudens farve sommer og vinter.
Man kan bedre bære en mørk rød om sommeren og skal ha en lysere om vinteren.
Spørg dig frem hvor du kan købe det . De er bedre til det og er altså også uddannet dertil.
Held og lykke med det.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-12-08 14:37
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-08 14:59

Ved du hvad, jeg bruger neglelak og har altid gjort det simpelt hen fordi jeg har lange negle. For mange år siden lærte jeg at farven på neglelakken matchede farven på læbestiften som igen matchede øjenskyggen. Jeg har selv brune øjne og jeg har aldrig brugt mørkerøde eller lilla læbestift/neglelak. Om vinteren holder jeg mig til brune/gyldne/rosa farver og om sommeren kan der komme andre farver på.
Kig i dit skab, har du mange blå ting, så er det den blå du skal lægge vægt på til øjnene, er der ingen grøn bluse så hold dig fra de grønne farver. Og brug så lyse læbestifter om vinteren og lidt mørkere om sommeren. Har du en stærk farve på øjnene så skal du bruge en stærk farve læbestift og er det en diskret farve på øjnene så brug en diskret læbestift
Nu er jeg en halvgammel kone, så måske er det meget gammeldags det jeg skriver. Men du skal have en rigtig god jul.

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-08 15:59

det er meget individuelt hvad man skal bruge af makeup, nogle vil gerne have det meget farvestrålende og meget af det.. mens andre vil have en mere dæmpet makeup. jeg bruger selv mascara og eyeliner og sommetider lidt rouge. jeg er nemlig ikke til alt for meget.

men jeg syntes du skal se på dette program jeg linker til dig. så opretter du dig gratis som bruger og oploader et billede af dig selv og så kan du ellers se dig selv med alverdens øjneskygger , mascara. eyeliner, rouge. og hår frisure. her er det kun fantasien der sætter grænser. det er nu et underholdende program.

http://www.taaz.com/

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-08 16:36

Du skal vælge en læbestift der matcher dine læbers naturlige farve.......så passer den automatisk til resten

Og der er ikke noget der ser mere dumt ud, en læbestift der bare "skriger til himlen" fordi den har en helt forkert farve.....

Godkendelse af svar
Fra : salacia

Dato : 09-12-08 17:35

Tak for svaret chicapigen.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 09-12-08 18:17

selvtak , håber du finder noget inspiration

chicapigen