/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Frisk ingefær
Fra : FrejaFlop
Vist : 974 gange
100 point
Dato : 09-12-08 10:01

Hvilken slags butik skal man gå i for at finde frisk ingefær ? Har de det i Kvickly eller skal man i en etnisk grønthandler ?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-12-08 10:17

Kan fåes i alle supermarkeder inklusive Netto........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-08 10:37

tjah og hos grønthandleren

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 09-12-08 10:51

Hej Thomas - er du sikker på det med Netto ? det skal jo ikke være tør ingefær eller pulver - det skal være friskt ? Jeg er ikke selv helt sikker på hvordan det ser ud, men det skal skrælles før man kan bruge det? giv gerne lidt mere info

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-08 10:59

lige netto - hmmm - der har jeg faktisk aldrig set det - men i de fleste supermarkeder med grønt-afdeling kan du få det - og med sikkerhed hos grønthandleren.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-12-08 11:01

Hej FrejaFlop

Ingefær er en knold (kartoflen er vist også en knold) her er et billede (rul lidt ned) http://da.wikipedia.org/wiki/Ingef%C3%A6r

Der står at den har mange gode egenskaber - og så dufter den helt fantastisk

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-08 11:12

Ja køber det i min egen Netto. Det er en aflang brun sag der ser lidt kartoffelagtig ud i farven.

Smager rigtigt lækker til mange ting.

Du kan med sikkerhed få den i en Brugs med en grøntssags afdeling.

Koster ikke mere end en tier for et par stykker.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-12-08 11:36

Enhver fremmedhejser grønthandler har ingefær

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-08 11:37

ja og kvickly har også

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-12-08 11:45

Alle racister køber det i Brugsen LOOOL

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 09-12-08 11:51

Tak for svaret Thomas.Haugaard. Fint at du uddybede det lidt for mig.