/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Audiograbber
Fra : olefabricius
Vist : 2195 gange
100 point
Dato : 23-03-03 19:58

Har installeret Audiograbber,men ved indspilning afbrydes nummeret efter 36 sek,hvordan førøges ??
Mvh Ole

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-03-03 20:19

jeg har lige prøvet at afspille i Audiograbber,men på min er den ok
.prøv at download det igen her ligesom mig:
http://tucows.cybercity.dk/mmedia/adnload/193549_73584.html
måske er det under option den skal ændres...men lyder som en fejl...??

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 23-03-03 20:21

Fint,det prøver jeg.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 23-03-03 20:55

xou
Har downl efter din anvisning,samme resultat,kan slet ikke finde nogen option eller anden instilling af indspilnings længde.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 23-03-03 21:20

Hejsa

Er det en cd der en kopi beskyttet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-03-03 21:34

Hej Ole
Jeg kører med audiograbber version 1.81 uden proplemer.
Du kan hente en free version af 1.81 eller 1.82 her
det er her jeg har hentet min version
http://www.audiograbber.com-us.net/download.html
Mvh Brian

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 23-03-03 22:59

briani
har nu prøvet din version,36 sek ---out.Det er selvfølgelig mig der gør noget forkert,men kigger på det imorgen.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-03-03 00:14

Hej igen ole
Træls når man ikke kan få det til at virke.

Hvad er det for noget du forsøger at indspille?
Hvis det er cder-lp-eller casettebånd
Skal du gøre følgende
Åbn audiograbber
Gå op i fanen filer
Vælg line in sampling
Så starter du henholdsvis-cd-lp-eller casettebåndoptageren
Og trykker på record i audiograbber
Så skulle det gerne virke
Mvh Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-03-03 00:15

Hej Ole,

jeg kender ikke lige så meget til AudioGrabber, og ved ikke præcist hva' det er du prøver på... men jeg gætter på at du prøver at kopiere noget musik...

jeg har kukkeluret lidt i indstillingerne for AudioGrabber... "Indstillinger" --> "hovedindstillinger" og så fanebladet "kopiering"... der er der en box der hedder "delvis kopiering"... jeg ved ikke om det er det der er galt i dit tilfælde med umiddelbart vil jeg gætte på at det ku' være der den var gal, og at der muligvis står 36 sekunder eller noget i den stil... hvis det er tilfældet ska' du bare fjerne krydset/fluebenet ved "delvis kopiering"...

hvis det er med engeslke menuer er det "settings" --> "general settings" og sp fanebladet "Rip Offset" under punktet "Partial Rips" hvor fluebenet ska' fjernes...

nu ved jeg ikke om du har dansk menu eller en engelsk... på linket som Briani har sendt er der også et link til en Dansk sprog fil under... "Language files to use with Audiograbber (40 Kb each):" filen hedder Danish.lng

hvis du ikke har dansk menu og ønsker det, ka' du putte denne fil ned i mappen med AudioGrabber også sku' den gerne ha' danske menuer m.m.

hvis den ikke viser det ved opstart ka' du gå ind under "filer" --> "Choose Language" og så vælge dansk...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 24-03-03 07:08

Godmorgen briani-Strarup
Det er kassettebånd jeg prøver at overspille!Alt er gjort som i foreskriver.installerede 181 to gange,kontrollerede indstillinger generalsettings ,det eneste negative jeg kan finde er under sys inf "No ASPI maneger installed" og
Mscdex version "not aviable under 2000" men der er jeg ude i det" kinesiske",det siger mig ikke en fis.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-03-03 07:13

godmorgen
min rip offset er sat til 30 sek ,men hvis du indstallere programmet.så få først det andet helt væk -under programmer-
AudioGrabber-uindstall
slet osse de filer der ligger under C:\audiograbber\
så allle indstllinger kommer helt væk før nyt indstallations forsøg ...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-03-03 07:21

hej igen - evt :
find setting-fanen rip offset
og fravælg [x] partiel rip

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-03-03 08:09

hej lige en sidste bemærkning -
fjern hele mappen under C:\audiograbber
så alle system filer kommer væk - altså marker mappen audiograbber tryk delete -før ny indstallation....

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-03-03 09:08

Hej igen Ole-også godmorgen til dig
Først afinstalerer du den gamle audiograbber
brug den unistall der hører med
sørg for at alle rester er fjernet
gå om i din stifinder for at se om der ligger noget der
Prøv også at gå ind i din registreringsdatabase,på følgende måde
Start-kør-her skriver du regedit-og klikker på ok
Når du er inde-så trykker du på CTRL+B på dit tastatur,og du vil se at en søgeboks kommer frem
Her skriver du i den der hedder søg efter-audiograbber-og klikker på find næste
Finder den noget sletter du dem,sådan bliver du ved med at bruge søgeboksen,indtil den siger der ikke er mere.
Så laver du en genstart af din maskine
Og prøver at installerer audiograbber igen.
Mvh Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-03-03 10:39

Hej Ole,

oki doki...

så er det nok ikke der det er galt...

mht. ASPI så prøv at kigge på denne side... der står godt nok XP men det er mere eller mindre generalt for alle windows versionerne... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/
prøv først at aktivere aspichk.exe fra pakken for at finde ud af om ASPI sku' være installeret, og hvis den er hvilken version... er der slet ingen ASPI ka' du følge guiden så sku' ASPI meget gerne været installeret derefter...

jeg kender nu ikke så meget til AudioGrabber, jeg bruger Audacity når jeg ska' ha' optaget noget lyd fra båndoptageren... -->
http://audacity.sourceforge.net/

og umiddelbart ka' jeg ikke se at ASPI sku' gi' problemer i den sammenhæng det er mere ved CD-brænding og den dur... Mscdex er til CD'en så de to ting lagt sammen ku' godt tyde på at der er noget med CD-drevet (eller en CD-brænder hvis du har sådan en)... men igen det sku' jo ikke gi' problemer med at optage fra en båndoptager...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-03 10:58

Hej igen,

jeg kukkeluret lige på AudioGrabber igen... jeg ta'r den først fra den danske version og så bagefter den engelske...

når du optager fra båndoptager går jeg ud fra du benytter følgende måde... "Filer" --> "indspilning via lydkort"... her er der en der hedder "del numre automatisk"... der ville jeg flytte prikken op til "del ikke numre"... umiddelbart må den være fint følende og opfatte at numrene skifter der, idet der er et kryds ved "alle numre er mindst 35 sekunder lange"... nu ved jeg ikke hva' det er for noget Lyd/musik du optager fra båndoptageren men jeg vil gætte på at der er et eller andet der åbenbart gør at den opfatter din båndoptagers lyd som en del pauser... hvis du sætter prikken i "Del ikke numre" så sku' den gerne optage hele molevitten... og hvis AudioGrabber ikke ka' gå ind og redigere i musikken bagefter, hvor du selv ka' sætte disser pauser ind, så ka' Audacity i hvertfald bruges til det... hvis du øsnker at bruge "del numre automatisk" vil jeg prøve at eksperimentere lidt med værdien i "nummerdelings følsomhed"..

så ta'r jeg den engelske... "File" --> "Line in sampling"... "Autosplit tracks" (del numre automatisk), sæt prik ved "Do not split tracks" (del ikke numre)... og hvis det ønskes automatisk så prøv at eksperimnetere lidt med "track split sensitivty" (nummerdelings følsomhed)...

håber det hjælper lidt...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 24-03-03 16:54

Tak for svaret strarup.og andre.
Det var lige nøjagtigt prikken fra auto split tracks til do not split.
Mvh Ole