/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedr. Word 2003
Fra : xteam
Vist : 647 gange
40 point
Dato : 08-12-08 21:26

Har lavet en tabel i word med 2 kolonner. Hvordan skrivebeskytter jeg den ene kolonne, så der ikke kan rettes hvad der står, men kun skrives i den tomme kolonne.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-08 21:37

Sådan står der i Word hjælp

Citat
Låse et felt eller låse et felt op
Klik på et felt, og tryk på CTRL+F11, hvis du vil låse feltet og forhindre, at de aktuelle feltresultater ændres.

Klik på et felt, og tryk derefter på CTRL+SKIFT+F11, hvis du vil låse feltet op, så det kan opdateres.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 08-12-08 21:41

Ja men låser begge felter, har prøvet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-08 21:44

Nu er felter og tabeller ikke det samme....

Du kan ikke låse enkelte rækker/kolonner/celler i en tabel i word...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-08 22:02

Lav 2 tabeller i tabellen og lås den ene.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-12-08 22:25

Ha ha

Fedterøv for 40 point.... et spørgsmål der lettere end let, et normalt er sat til 100...

enten
Lav dit dokument med formularfelter, og skrivebeskyt det.

(Tabeller er ikke i sigselv til at skrivebeskytte i enkelt felter)
eller ved at indsætte et excelobjekt, da dette medføre excels muligheder i dit worddokument.
vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 22-01-09 18:48

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-01-09 22:14

Selv tak.