/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Uldne benvarmere
Fra : Axelise
Vist : 2509 gange
100 point
Dato : 08-12-08 17:53

Min gamle far på 92 er blevet en rigtig frossenpind på sine gamle dage, men blodomløbet er jo heller ikke, hvad det har været, selvom han stadigvæk er rask og rørig.
Han kan godt lide at sidde i sin lænestol om aftenen og se tv eller læse, og han har et uldent tæppe over sig, men han fryser stadigvæk på underbenene. De er også kolde, siger han, om natten, men han vil ikke sove med uldne sokker på, for så bliver han for varm om fødderne, - så derfor ville jeg gerne købe et par rigtig lækre uldne benvarmere til ham.
Er der nogen der ved, hvor jeg kan få sådan nogle? Jeg bor på Frederiksberg i København, og jeg synes jeg har kigget godt omkring, men jeg har ikke kunnet finde nogen. Tænker at jeg måske skal kigge i en fiskeri & natur butik?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-08 17:56

Prøv hos Matas, de plejer at have dem. Ellers hos forretninger der handler med hjælpemidler/bandagister.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 08-12-08 17:59

Jeg mener at Føtex har uldent herre undertøj også de lanbenede - ellers ville jeg tro at Magaxin har uldent langbenet, men det kan være at det er mere unisex model aktigt noget

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 08-12-08 18:04

Matas har ikke, der har jeg prøvet. Kunne heller ikke finde noget hos Føtex.
Men en bandagist eller Magasin er selvfølgelig en mulighed

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 08-12-08 18:07

Hvad med ski-sports butikker - eller jagt butikker -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-08 18:08

Axelise.... hva' med at du selv lavede nogle??

Her er nogle opskrifter på strikkede

http://www.garnstudio.com/lang/dk/search.php

Eller du kunne købe noget stof evt. fleece og så selv sy dem, det er jo bare nogle rør, der behøver ikke være meget facon på dem, når det kun er til "hjemmebrug"

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 08-12-08 18:12

Åhh...jeg kan ikke nå at lave nogle, det er desværre ikke realistisk. Jeg har eksamenslæsning hængende over hovedet og starter på nyt job dagen efter eksamen d. 15., så jeg får ikke tid og overskud til kreative udfoldelser
Men en skisportsforretning er måske en idé, eller en jagtbutik. Hvem bruger egentlig sådan nogle benvarmere??

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 08-12-08 18:19

HER DU ............

ULD TIL HELE FAMILIEN

http://www.heartwear.eu/group.asp?group=551

Men husk nu at ULD IKKE tåler vaskepulver (der er enzymer der ødelægger uld !!) Køb uld-vaske middel eller brug som minimum schampoo - vask aldrig uld ret meget anderledes end man ville gøre med sit hår

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 08-12-08 18:23

Line99, jeg kan nu ikke se nogle benvarmere?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 08-12-08 18:23
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-08 18:24

Pøj pøj med eksamen, og stort tillykke med det nye job

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-12-08 18:31

Alternativt prøv en jagt forretning.
De stakkels jægere sidder jo ude og venter i kulden uden at kunne bevæge benene...

Selv har jeg flere par jagt sokker som jeg er er vældig glade for når det er rigtig koldt.

Og uld kratter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-08 18:58
Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 08-12-08 19:01

Tusind tak for svaret Nordsted1.
Det var lige det jeg søgte, nu er benvarmerne til min far bestilt

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 08-12-08 19:16

Axelise SORRY - jeg læste det jeg ville høre = benKLÆDER

( alternative benvarmere kan laves ved at klippe ærmerne af en strikketrøje.
I øvrigt har Aldi lige haft benVARMERE i noget hvidt uld, måske der kan findes mere i din butik )

det skal jeg nemlig selv til at finde frem, som jeg så nu har fundet

Svendgiversen - Nej merino-uld kradser ikke, det er bare sååååå skønt

(gammeldags kradsuld er noget heeeelt andet)