/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
arve ret
Fra : disse
Vist : 691 gange
20 point
Dato : 08-12-08 12:56

hejsa

arve retten når man er på bistand (kontanthjælp)
hvad må man arve og kan man gøre sig arve-løs ??
ved godt at man må have 10.000 kr i opsparing, men hvad nu hvis der er mere at arve
kan komunen godt sige at man skal arve at man ikke må gøre sig arve-løs

bar nogle spørgamål jeg ikke lige kan finde svar på, har prøvet at kikke i diværse love men der kunne jeg ikke vinde noget svar på det

hilsen heidi

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-12-08 13:01

Du har ret til at afskrive dig arv og gæld. Det har kommunen intet med at gøre.

Kommentar
Fra : disse

Dato : 08-12-08 13:15

okey tak for svaret

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-12-08 13:31
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-12-08 15:43

Du må arve alt det du vil, hvis der er nogle at arve efter.
Du kan også til enhver tid sige nej til til at vedgå arv og gæld.
Det har kommunen intet med at gøre. Jeg forstår slet ikke i hivlken forbindelse det spørgsmål kommer frem.

hawaii7

Kommentar
Fra : disse

Dato : 08-12-08 15:46

til hawai7

det er sådan at de går ind og tager alt over 10.000 da man er på bistand ( kontanthjælp)
man må nemlig ikke arve noget. det er hvad jeg har hørt. men kan ikke finde noget om det er sandt eller bare noget som komunen siger.

derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-12-08 16:20

Du skriver
Citat
tager alt over 10.000
de kan da ikke tage din arv medmindre du skylder kommunen eller Told og Skat penge.

Men bliver du formuende kan det gå ud over din kontanthjælp, som du kan læse her
Citat
Du må højst have 10.000 kr. på bankbogen/bil/sommerhus for at modtage kontanthjælp.

Taget herfra http://www.radikale.net/h-christensen/indlaeg/2008/08/13/socialpolitik-handler-om-kontanter

Men læs også denne afgørelse http://www.socialjura.dk/index.php?id=8507&sub=9&cat=7&char=A&showpage=1&cHash=7392262fcb