/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan jeg kopiere 7.2 GB
Fra : 1991
Vist : 773 gange
500 point
Dato : 08-12-08 10:25

Jeg har en Acer 7220 (hvor jeg kan se der er et DVD som hedder
"OPTIARC DVD RW AD-7560 A ATA device" ??? Det siger mig ikke
noget.
Jeg kan kopiere mine DVD på 4,7 GB -
men kan jeg kopiere mine film DVD også og hvordan ??
Det må jo kræve nogle større DVD.
Men hvis jeg køber dem kan jeg så kopiere`?
MEN KAN JEG KOPIERE DEM MED MIN ACER 7220 ???????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-08 10:34

Hvis der i din betejnelse ikke står noget om duallayer................så kan du ikke.

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 08-12-08 10:38

Du skal "skrumpe filen" med et program der kan det. Bl.a DVD Shrink som kan downloades frit her
http://www.dvdshrink.org/ Der findes et væld af gratis programmer til dette formål som findes på nettet og de er gratis. Søg på google der er masser af slagsen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-12-08 10:52

Gør som "mikkelbach"
skriver

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 08-12-08 11:25

Mikkelbach
Har du andre forslag end dvdschrink
hvad søger man efter - hvad hedder de filer ???
mvh 1991

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 08-12-08 11:28

Jeg prøvede med dvdschrink - satte den til at analysere.
Men den stopper fordi der er beskyttelse på dvd.
Jeg har ikke meget forstand på det, men det betyder
vel at man ikke kan kopiere ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-08 12:24

I dag er der kopibeskyttelse på mange DVD'er og det er fordi de ikke må kopieres.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 08-12-08 17:06

Hvis det er til sikkerhedskopiering af egne dvd, så er det vel stadig ok..

prøv dvdfab til kodedelen, og dvd shrink til selve kopieringen

kør filmen igennem dvdfab gem i iso format

åbn "disc image" i dvd shrink, og brænd filmen med "nero" installeret...

pas på med at brænde med max hastighed, det kan give fejl i filmen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 08-12-08 17:16

http://codecs.dk
Her skulle være alt hvad du bebøver og det er gratis

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 08-12-08 17:22

Og så skal du regne med at det tager ca. 5 timer og copierer en film 9,5 GB fra start til den er færdi 4.3 GB

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 08-12-08 17:26

DVDShrink
Er så ikke gode mere da man ikke kan hente coder hos dem

Kommentar
Fra : 12jsuuusss

Dato : 08-12-08 17:47

Hent AnyDVD http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

AnyDVD er en driver, som afkrypterer DVD-Film automatisk i baggrunden. DVD´en fremstår som ubeskyttet og regionkodefri for alle programmer og for Windows operativsystemer. Med AnyDVD som hjælpeværktøj til eks. CloneDVD, Pinnacle Instant Copy, InterVideo DVD-Copy, osv. har du mulighed for at kopiere CSS beskyttede film. Ved hjælp af AnyDVD kan du afspille film som ikke matcher din regionskode med DVD afspilningssoftware efter eget valg!

AnyDVD kan meget mere. Et eksempel kan være: Det er muligt at styre hastigheden hvormed dit DVD drev kører, således du kan se film på din PC, uden generende støj fra drevet!

Muligheder

Virker som en driver kørende i baggrunden
Fjerner kryptering (CSS) og region kode (RPC) på DVD'er
Fjerner analog kopieringsbeskyttelse (Macrovision)
Fjerner operatørbegrænsninger (PUO) tvungen lydspor, undertekster og andre begrænsniger
Afkoder UDEN at skulle gemme data på harddisken
Afkoder "on the fly"
Forhindrer afspilningsoftware i at starte fra DVD'en (eks., PC-Venlig)
Tillader indstilling af din vertikale opdateringsfrekvens afhængigt af videomateriale
Tillader opstart af programmer på baggrund af isat/fjernet medietype
Tillader hastighedskontrol af dine DVD drev
Virker med alle DVD'er
Virker med alle DVD drev, uafhængigt af regionskode
Virker med enhver DVD kopierings eller afspilnings software (f.eks. CloneDVD)
Virker uhindret af operativsystemet: DVD'er kan deles over netværket, kan kopieres via kommandoprompten, eller med Windows Explorer, osv.
Har vist sig at være stabilt og hurtigt. Behøver ingen ASPI driver

Herefter hent CloneDVD2 http://www.slysoft.com/en/clonedvd.html
Program til at konvertere DVD film.... utroligt nemt program.

Her er en guide på dansk hvordan du gør...
http://www.sikkopi.dk/CDVD-manual/CloneDVD-manual/dan/index.html

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 500 point
Dato : 08-12-08 19:13

Citat
Hent AnyDVD http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

AnyDVD er en driver, som afkrypterer DVD-Film automatisk i baggrunden. DVD´en fremstår som ubeskyttet og regionkodefri for alle programmer og for Windows operativsystemer. Med AnyDVD som hjælpeværktøj til eks. CloneDVD, Pinnacle Instant Copy, InterVideo DVD-Copy, osv. har du mulighed for at kopiere CSS beskyttede film. Ved hjælp af AnyDVD kan du afspille film som ikke matcher din regionskode med DVD afspilningssoftware efter eget valg!

AnyDVD kan meget mere. Et eksempel kan være: Det er muligt at styre hastigheden hvormed dit DVD drev kører, således du kan se film på din PC, uden generende støj fra drevet!

Muligheder

Virker som en driver kørende i baggrunden
Fjerner kryptering (CSS) og region kode (RPC) på DVD'er
Fjerner analog kopieringsbeskyttelse (Macrovision)
Fjerner operatørbegrænsninger (PUO) tvungen lydspor, undertekster og andre begrænsniger
Afkoder UDEN at skulle gemme data på harddisken
Afkoder "on the fly"
Forhindrer afspilningsoftware i at starte fra DVD'en (eks., PC-Venlig)
Tillader indstilling af din vertikale opdateringsfrekvens afhængigt af videomateriale
Tillader opstart af programmer på baggrund af isat/fjernet medietype
Tillader hastighedskontrol af dine DVD drev
Virker med alle DVD'er
Virker med alle DVD drev, uafhængigt af regionskode
Virker med enhver DVD kopierings eller afspilnings software (f.eks. CloneDVD)
Virker uhindret af operativsystemet: DVD'er kan deles over netværket, kan kopieres via kommandoprompten, eller med Windows Explorer, osv.
Har vist sig at være stabilt og hurtigt. Behøver ingen ASPI driver

Herefter hent CloneDVD2 http://www.slysoft.com/en/clonedvd.html
Program til at konvertere DVD film.... utroligt nemt program.

Her er en guide på dansk hvordan du gør...
http://www.sikkopi.dk/CDVD-manual/CloneDVD-manual/dan/index.html

det tager så kun 7 timer

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 09-12-08 16:21

Tak for svaret dr_dem.
OG tak til alle andre - men een skulle jo have de 500

mvh 1991