/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfra.
Fra : Mosebaek
Vist : 810 gange
100 point
Dato : 07-12-08 22:42

Kan nogen hjælpe med at identificere dette billede.

http://peecee.dk/upload/view/143836

Jeg går til ro nu,men glæder mig til at se en masse tip om den i morgen.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 07-12-08 22:46

Er det ikke Roskilde? ..det er er et vildt gæt...ha ha

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-12-08 23:03

I baggrunden ser man jo kirken, her er Roskilde domkirke:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Roskilde_domkirke_west_fassade.jpg

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 07-12-08 23:04

Det er ikke Århus (99%), det er det jeg kan hjælpe med.

Det ligner en domkirke, og en sø der ligger lige bag ved den.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-12-08 23:10

Og ikke Roskilde, det var det jeg ville dementere

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 110 point
Dato : 07-12-08 23:24
Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 07-12-08 23:53

Jeg tror det er Hobro Kirke man kan se (http://www.dis-danmark.dk/kirkeimg/view_stor.asp?KirkeID=2154).

Så lige der i nærheden, måske en der kender området kan sige hvor billede er taget fra. Helt sikkert en lejlighed lige i nærheden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-12-08 00:32

Roskilde Domkirke er også noget større.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-12-08 00:59

Det kunne måske være taget fra Hobro Sygehus?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-12-08 01:50

Hvis man kigger på billederne i Google Earth er der ingen tvivl.

Billedet er taget fra 6-7 sal, sikkert med tele da intet indikerer at der er så høje bygninger umiddelbart syd for kirken.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-12-08 07:22

hobro utvivlsomt. "søen" er mariager fjord

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-12-08 07:34

I er ved at ha`overvevist mig om,at det er Hobro.Vedkommende der har taget billedet,har også
relationer til Hobro.Det er helt sikker også Hobro Kirke.Det der forvirrer mig lidt,er skorstenen,til
højre/øverst i billedet.Sådan en står der ved Hobro sygehus.Men det kan ikke være sygehuset der ligger der.Men der kan jo være flere af sådanne murede skorstene i Hobro.
Jeg kigger lige på Google Earth.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-12-08 13:21

vinklen distraherer også mig. kan skorstenen være teglværkets?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-12-08 14:14

jeg har det - vist nok.
ud ad løgstørvej, over broen, 1 st. vej på venstre hånd, fotograferet med telelinse fra det højeste punkt.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 08-12-08 16:08

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at det er Søndre Skole i forgrunden.

Jeg vil mene det er taget oppe fra blokkene på Stoldalen

Det er ikke sygehusets skorsten - den kan man ikke se fra den vinkel. Den skulle være skråt bagud.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-12-08 08:17

Tak for svaret Smokei.Du var den første,på det rigtige spor.Jeg har fået det opklaret.Det er Hobro.
BertelBrander har også ret:
Citat
Det kunne måske være taget fra Hobro Sygehus

Det er taget fra Hobro Sygehus.

Citat
Det ligner en domkirke

Det vil de nok være stolte af at høre i Hobro.Det er også en smuk kirke.
Jeg kan se den er tegnet af Arkitekt Bindesbøll.Jeg mener også han har tegnet mange af vore Slotte
og Herregårde.
Tak.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 09-12-08 13:25

Ja,- Det er en flot kirke. Jeg var lige inde og finde eet billede fra Hobro i Google.
Der ser man også kirken, men ikke der hvor dit billede er taget.

Tak for dit svar.

VH Smokei