/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Julekirke der bygges af hugget
Fra : frostnielsen
Vist : 5868 gange
100 point
Dato : 07-12-08 17:21

Hej

Jeg har fundet en kirke der er bygget i hugget sukker. Der skal bruges seks æsker mokkasukker.

Men hvor køber man hugget mokkasukker ?

Kan du hjælpe mig ?

Hilsen

S

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 17:35

Svaret finder du her - det er såmænd alm. sukkerknalde....

http://www.fyldepennen.dk/forum/?view=mbm&id=194059

Kommentar
Fra : frostnielsen

Dato : 07-12-08 17:44

Der står i opskriften at de store stykker er for ujævne.

jeg tjekker linket, tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 17:55

Ja - du skal nok bruge de små sukkerknalde....

De er meget mere "jævne" i fladerne.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-08 18:00

Mokkasukker kan du købe i et supermarked.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 07-12-08 18:05

jeg kune godt tænke mig opskriften , billedet på den kirke.

mvh.eln

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 18:05

Ja der "rodes" lidt i begreberne....

Men er der ikke noget om at mokkasukker (kaffesukker) NETOP er de lidt mere ensartede stykker....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 18:17
Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-08 18:34
Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-08 18:50

Citat
Men er der ikke noget om at mokkasukker (kaffesukker) NETOP er de lidt mere ensartede stykker....

Mokkasukker er mindre og finere presset end "alm. sukkerknald"

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 07-12-08 20:16

Har I bemærket at for en fem ti år siden blev sukkerknalderne dobbelt så store? Så sælger sukkerfabrikkerne plusdselig dobbelt så meget sukker, det betales jo per kilo. At vi så først skel trækkes med alt for sød kaffe og siden blive syge od fede, det er sgu' bare ærgeligt. Kommer ikke tråden ved, men jeg kunne ikke dy mig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-08 23:43

Hvorfor hugget sukker når man kan købe det helt lovligt ????

Det var for fristende......

Hvis Du kan finde rigtigt hugget sukker ville det være nummer eet da stykkerne er mere faste, og hvad ujævnheder angår kan man jo blot hælde dem ud på bordet og sortere de værste fra, medmindre de fæstes sammen på de jævne flader.

Kommentar
Fra : frostnielsen

Dato : 08-12-08 06:54

Jeg prøver jo også at finde sukkeret på det legale marked, men det er jo ikke nemt, thi hi.

Lige nu prøver jeg at følge de link jeg har fået fra piaskov. Der er jo en der har lavet kirken, hvor on det har fundet sukkeret

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-12-08 07:08

Jeg vil da også meget gerne have opskriften???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-12-08 11:02

@ jeb3
Prøv at kigge lidt højere oppe i tråden. Der har jeg lagt et link.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : frostnielsen

Dato : 08-12-08 19:07

Hej alle sammen

Tak for jeres indslag. Jeg har nu fundet løsningen via linket fra piaskov.

Det er helt alm. sukkerknalder, og de kan købes alle vegne.

Folk kalder sukkerknalder forskellige ting. Hugget sukker, sukkerbidder, mokkasukkerknalder, styksukker... Vælg æsken med 500 gram i, for der ligger sukkeret side om side. Der står vist noget med "mini" uden på æsken. Det er dem, folk kalder mokkasukker.

Tak for hjælpen.

S

Godkendelse af svar
Fra : frostnielsen

Dato : 08-12-08 19:08

Tak for svaret piaskov.

Det bliv dit svar der blev godkendt da det link hjalp mig til et svar.

Tak

S

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-12-08 19:26

Jammen 1000 tak.
Håber du kan bruge det. Det ser spændende ud....kan du ikke oploade et billed når du har den færdig???