/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
kolonner i word
Fra : Lindaha
Vist : 1366 gange
50 point
Dato : 07-12-08 16:52

Jeg skal have lavet 2 kolonner i word 2007 - hvilket ikke volder mig de store problemer - men selve dokumentet skal kun fylder A5 str. Således jeg får 2 ens dokumenter i A5 str. på en A4 dokument.

Hvordan gør jeg bedst dette?

Gør jeg mig forståelig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 16:56

Du sætter din sideopsætning til A5

At få 2 af dem på en A4 side, stiller du til sidst i udskriftindstillinger....

Muligt du der bliver nødt til at køre papiret igennem 2 gange - det kommer an på printeren...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 16:57

Alternativt kan du lave skabelonen (originalen i A5) som billede - og sætte det ind 2 gange på en A4...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-12-08 16:57

Du går ind i sidelayout og vender papiret på den brede led, så har du jo to A5 stykker papir ved siden af hinanden i princippet...

Kommentar
Fra : Lindaha

Dato : 07-12-08 17:33

Problemet, iah, er at de ikke kommer ud på een side, men jeg vil lige prøve REFI´s sideopsætning... Måske dette vil lykkes

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 07-12-08 17:35

Vend papiret til liggende og lav derefter 2 kolonner. Du bestemmer selv, hvor megen plads, der skal være mellem kolonderne

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 07-12-08 17:42

Husk når du printer ud at printeren OGSÅ skal stå til A5 - men du skal printe på A4.....

Ellers sætter den blot printet midt på siden...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-08 18:36

Filer > sideopsætning > papirstørrelse > liggende > OK >
Tabel > indsæt tabel > 2 kolonner og en række >
Marker hele din tabel > formater > rammer og skygger > vælg ingen > ok

Nu har du to sider på et A4 ark.

Og du kan lege lidt med margener og det kommer til at stå pænt.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-12-08 20:25

Citat
Problemet, iah, er at de ikke kommer ud på een side, men jeg vil lige prøve REFI´s sideopsætning... Måske dette vil lykkes

Jow, hvis du bruger liggende og lige nedenunder står der kolonner
der vælger du 2 - BINGO så har du et A4 med 2 kolonner af A5 størrelse som skrives ud i én og samme arbejdsgang...

Godkendelse af svar
Fra : Lindaha

Dato : 20-12-08 15:46

Tak for svaret refi.

Jeg besluttede mig for at skær A4 papiret til A5 og print dem sådan ud. Så kunne det lukkes :)

Tak for alle besvarelser