/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisk problem
Fra : 10.Totti
Vist : 536 gange
80 point
Dato : 07-12-08 12:59

Har et lille problem.. Normalt når min externe harddisk er sat til så hedder den E:... Men nu hedder den lige pludselig G:

Det er fordi mens harddisken har været frakoblet så har jeg haft mit kort fra mit kamera i. og det hed E:
Har pillet det ud og genstartet..men den externe hedder stadig G:

Hvordan laver jeg det om ?? :)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 90 point
Dato : 07-12-08 13:14

Til det første Ja
til det andet: Det gør du i Diskhåndtering - højre klik og Skfit drev bogstav og sti

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-08 13:14

Du skal ind i kontrolpane - administration - computeradministration - diskhåndtering - højreklik på det drev du vil give nyt drevbogstav og vælg et.
Du skal ikke ændre drevbogstav for de ting der kan kobles til og fra din pC.
Du skal passe på med de drevbogstaver for windows skal bruge et hver gang du kobler noget til. Så hvis du selv vil bestemme bogstav så giv windows plads. Du kan evt. begynde med P: Q: R: S: T:

Jeg har 1 dvd og 1 CD drev og jeg har kaldt dem X: og Y:

Sådan virker det i XP, hvis du har Vista, så prøv dig frem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-08 13:18

Det er som o.v.n. skriver, men vil du have det vist så kig her http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 13:20

Alletiders vejlednig du der har strikket sammen Bentjuul den har jeg haft megen glæde af

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-08 13:24

Det glæder mig at høre o.v.n. tak for ordene

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-08 16:43

Det er det USB der sættes til først efter start af comp. som får det laveste ledige bogstav.

Hvis du starter comp. uden noget USB drev > lukker ned igen > og så starter op igen vil det drev du sætter til få det laveste bogstav.

En god idé er måske at navngive din harddisk så du altid kan genkende den.
Win tasten + e (stifinder) > h-klik på drevet > under generelt kan du skrive et godt navn, men helst kun på 8 bogstaver/tal.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-08 22:00

Ubesvarede 3
- Besvarede 42
- Annullerede 75
- Slettede 0
Ialt 120

Husk nu at give point til den besvarelse du er tilfreds med. Du skal ikke annullere.

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 12-12-08 20:12

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-08 20:13

Selv tak, du fandt ud af det ?