/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
cpi oliver svært ved at starte
Fra : david_dollas
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 07-12-08 01:28

Far's stakkelse lille oliver har virkelig problemer når det er koldt. Det er somom at det virkelig skal tage sig sammen for at komme igang, men er den først igang og har tøffet i ca. 30 sekunder så køre den fint. Hvad kan man gøre ved det? Jeg kan ikke finde nogle dyser hos thansen, og jeg ved ikke hvilken dyse str. der er på som standard...

hjælp?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 09:56

- Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 17
- Slettede 0
Ialt 19

Ubrugelige svar kan findes ALLE steder....

Så prøv da et forum hvor de de kan hjælpe dig....

Endnu bedre - find et værksted...

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 07-12-08 16:13

Hvor meget gas giver i den når i forsøger at starte den, min skal nemlig kun have en smule gas når det er koldt, så springer den i gang med det samme, men hvis den får halv gas tager det stykke tid.

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 07-12-08 16:45

Hvis jeg prøver at starte den uden af give den gas så går det hurtigere end hvis jeg prøver med lidt gas... Men el-starteren er ikke funktionel når det er koldt. Det kan bare ikke være med...

Men grunden til at den virkelig har svært ved det, må vel være for meget benzin?

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-08 16:38

Så vidt jeg ved er der ikke nogen løsning på dette problem, sådan er det vist bare når det er meget koldt så skal motoren lige have 1 minut til at blive varm før den kan køre ordentligt.

Min el starter er også helt fucked... jeg troede det var fordi der ikke er nok strøm på men det kan da godt være vejret har noget at sige også.... Men el starteren skull da gerne kunne virke selvom det er koldt så du kan jo prøve og tage batteriet af og oplade det.

Jeg tror ik det hjælper at skifte dysen specielt når du skriver det ikke hjælper at give gas når du starter.

Hvis der skulle være et problem så skulle det vel mærkere være den automatiske choker selvom jeg tror ikke der er noget i vejen med den da jeg har samme problem.

Godkendelse af svar
Fra : david_dollas

Dato : 15-12-08 20:35

Tak for svaret scootergrisen.