/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
simlås
Fra : havhus
Vist : 453 gange
20 point
Dato : 06-12-08 22:30

har netop fået en Nokia N73 telefon som er Simlåst.Hvordan låses den op.
Har 2 ældre telefoner med taletidskort, som jeg gerne vil brude i Nokia N73
mvh Hahus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-08 22:35

Ehm.... nokia er som regel slet ikke låst???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-08 22:40

Her er der en unlocker der skriver de kan unlocke for kr 200 pr mail

http://www.fluii.dk/?vindue=1

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 30 point
Dato : 06-12-08 23:04

man skal være opmærksom på at oplåsning med koder gør en skyldig i hæleri da koderne er stjålet fra udbydernes leverandører eller selveudbyderne..

men du kan finde nærmeste unlocker på www.find-unlocker.dk de åbnes med kabel i dag, men da jeg går ud fra at de er over 6 mdr. gamle, kan du få koden hos den udbyder de er solgt med..

vh
D9N

Godkendelse af svar
Fra : havhus

Dato : 06-12-08 23:16

Tak for svaret D9N.telefon er over 1 år

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-12-08 23:25

Citat
man skal være opmærksom på at oplåsning med koder gør en skyldig i hæleri da koderne er stjålet fra udbydernes leverandører eller selveudbyderne..

Hvad er det for noget ævl?????

Der er masser af mennesker der kan låse telefonen op, og det er fuldt lovligt, det er dog gratis at få låsekoden udleveret hos den operatør der har låst den når telefonen er mere end 6 måneder gammel.

og lige til Nordsted, Nokia er lige så tit låst som alle andre telefoner, hvis den er købt gennem en operatør (Sonofon har dog afskaffet sim lås på alle telefoner for omkring et år siden.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-12-08 23:33

Kort.. det er bestemt ikke noget ævl ....
dem der sælger koder til telefoner der er under 6 mdr. gamle, køber dem af en der stjæler dem fra sin arbejdsgiver...

og jeg ved det da jeg har fået sådanne koder tilbudt og jeg spurgte ham hvordan han fik dem, og han arbejdede et sted hvor de låste og åbnede telefoner for TDC .. dermed er det regulært tyveri, og hæleri at købe.

noget andet er hvis de er over 6 mdr gamle, så ringer man jo blot til sin udbyder og får koden... det er kun et problem hvis man har haft 3 som udbyder da man i så fald skal diskutere med dem...

og ja sonofon og call me har ikke låst deres telefoner det sidste år ...

D9N

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-12-08 10:21

Du kan da også få låst din telefon op hos udbyderen selvom den er under 6 måneder gammel, mod betaling, og hvis der er en der har tilbudt dig koder, så er du blevet snydt.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 07-12-08 12:14

Kort ... ta dig nu sammen du ved godt hvad vi snakker om... hvem fanden sælger koder til 200 som de har købt for 500 ??
gider du ikke være lidt realistisk... du ved udemærket godt hvad jeg snakker om, så lad være med at opføre dig som en total ignorant...

D9N

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-12-08 12:53

Tal nu pænt.

Du kan tro jeg ved hvad jeg taler om, jeg har været en del af den branche i de sidste 10 år

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 07-12-08 13:26

jeg snakker skam pænt ...
men du prøver meget bevidst at spille dum når du godt ved hvad det handler om...
du ved godt nogen får koder som de sælger... du ved godt de et stjålet...
du ved også lige så godt som mig og resten af danmark at INGEN køber en kode til 500.- og sælger den til 200.-
og du ved godt at dem som låser deres telefoner IKKE giver koden gratis inden for de første 6 mdr.

så kan man diskutere hvem der snakker pænt ...

D9N