/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langsomhedens computer :(
Fra : kipumi
Vist : 741 gange
50 point
Dato : 06-12-08 21:10

Min computer, når jeg åbner et vindue på nettet, kan der gå op til 5 min før alt (billeder/ tekst) er fremme. Hvis jeg har jeg to vinduer åbne, går alt sindsygt langsomt. KOV kan slet ikke åbnes, alle spil er meget, meget langsomme. Hvis det er noget med RAm, hvordan ser jeg så, hvor meget der er, hvis I skal vide det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-12-08 21:13

ØV .
D
Sidder med det samme her.
Prøv at gå i funktioner og fjern flile og cokkies. Defrakmenter og genstart.
Det var løsningen her.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-12-08 21:14

Hvis den ikke altid har været sådan så skal du nok en tur hos www.malwarecheck.dk og registrerer dig Derefter henter du et program der hedder malwarebytesAntimalware og kører en fuld scanning med det

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 06-12-08 21:14

Du skal sikkert have ryddet op, også på spyware og andet skidt, opret dig som bruger, for eksempel hos Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/ der er sikkert mere end du kan få ryddet ud med en enkelt scanning, derfor forslaget om at få renset i et sikkerheds forum

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-12-08 21:15

Pia prøv det samme det finder garanteret noget

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-12-08 21:15

du skal naturligvis i internetindstillinger når du har klikket på funktioner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-08 21:16

Fuld scanning med Malwarebytes Antimalware er ikke nødvendig, tag bare den hurtige de finder det samme den fulde og den hurtige scanning

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-08 21:16

Har du skiftet antivirusprogram?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-12-08 21:16

Jammen min funker fint. Nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-08 21:20

Hos Malwarecheck er der også forslag til en sikkerheds pakke til at holde skidtet ude, helt gratis: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=060369ab1e37931321a776dcc21f55dd det er når du har fået renset ud, så kan du beskytte computeren mod fremtidens infektioner med den sikkerheds pakke

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 06-12-08 21:22

Nej, jeg har slet ikke hverken fået nye programmer, eller i det hele taget foretaget mig noget, da jeg ikke aner re t meget om det er jeg altid meget forsigtig. , Den fryser ofte og smider mig af.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 06-12-08 21:25

Nå, nu forsvandt min blå linie er forsvundet, sammen med alle ikonerne, så jeg kan ikke trykke på noget som helst.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-12-08 21:25

Hvis du bliver smidt af hele tiden også skal du gøre som o.vn. skriver.
Du har med garanti noget skidt i.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-12-08 21:45

Som Ovn skriver hmmmmm jeg skrev det sku da først Fru Skov

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 06-12-08 21:52

pcen er i gang med at scanne for virus. det tager tid, i hører fra mig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-08 21:59

ser ud til at edipemien har bredt sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-08 21:59

kipumi hvad scanner du med ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-12-08 22:01

Prøv at læse hvad der er skrevet i denne tråd Mirit tror svaret ligger der

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-12-08 23:57

Kipumi skriver ikke en stavelse om hvilket scannerprogram som bruges,lige som der mangler andre oplysninger, som kunne være til hjælp.
Uden at det behøver at være det, så er en fyldt harddisk, en mulighed for at hastigheden sættes væsentligt ned. Så skal operativsystemet kæmpe om den tilbageværende plads til de swapfiler som altid vil forkomme.
Så alt ialt er der flere muligheder, og de må finkæmmes, så alt kan udelukkes.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 07-12-08 08:29

Severino: Du har helt ret: Men I må spørge, for når man ikke har forstnd på det, kan jeg ikke vide, hvad jeg skal skrive. Men C drevet: har 9.99 GB brugt og 1,48 ledigt D-drevet har 27,2 GB og 19.9 GB ledigt. Jeg er (desværre ) ikke hjemme før i aften, så må jeg se på det igen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-12-08 09:31

kipumi, du kører vil ikke med bredbånd fra P&T - for det går MEGET langsomt

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 09:40

Har selv en computer med samme symptomer. Det tager en evighed at komme på nettet, spil på den - glem det. Jeg købte 2 GB RAM for ca. kr. 400,- det hjalp lidt, men selve CPU'en er heller ikke af nyeste dato. Investerede i en computer mere med en hurtigere CPU og mere RAM. Fandt en billig på Gul og Gratis. Den gamle computer kører endnu, jeg har smidt alt det tunge af den, så nu er der f.eks. ikke Officepakken på længere, vi bruger den nu til at spille via nettet og det funker faktisk rigtig fint...
vh Frank Kristensen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-12-08 10:44

Citat
Som Ovn skriver hmmmmm jeg skrev det sku da først Fru Skov

Hej Suno.
Det indlæg jeg henviser til er fra kl. 21.20 sorry.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 14:01

Citat
C drevet: har 9.99 GB brugt og 1,48
det kan være forklaringen, Windows elsker at have noget plads at arbejde med, det kan ikke siges at du giver særlig meget plads med kun 10 GB og så at der kun er 1,48GB ledig kan du ikke flytte nogle dokumenter og andet over på D drevet ? Endelig kan du med Gparted: http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php skubbe lidt til drevene, skrumpe D drev og udvide C drevet, car det noget? Og ja det må være Danmarks langsomste computer hvis den ikke er færdig med at scanne endnu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-08 16:02

Du kan også flytte den virtuelle hukommelse over på D drevet det kan godt hjælpe noget læs her hos Helgec http://www.helgec.dk/pagefil.html

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 07-12-08 17:48

Den har scannet : og der står jo mange, mange sider ?? - som jeg vel ikke kan sende på Kandu, men 10 linier fra bunden er der denne besked: (Infected with W32/DLoader.HMUP) og det står 50 gange efter hinanden.
Til Bentjuul: Når jeg prøver det du foreslår (www.helgec.dk) kommer dette frem : kan ikke finde rundll32.exe. - hvis jeg har 2 vinduer åbne, f.ek.s messenger og et andet, fryser den.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 07-12-08 17:51

Number of processes/threads found: 1503
Number of processes/threads scanned: 1503
Number of processes/threads not scanned: 0
Number of infected processes/threads terminated: 1
Total scanning time: 7m 19s

(Infected with W32/Malware.DSMO)
Deleted file

Har lige fundet ud af at nogle unge mennesker fra familien, der var på besøg sidste søndag, har brugt min computer til alt muligt....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 18:15

Alt det som er fundet skal du hurtigst mulig få slettet, Malwarebytes Antimalware kan fjerne det og så kan du genstarte og køre en scanning mere for at se om den finder mere, det gør den sikkert og den eneste måde at få renset fuldstændig, er at gå ind og stille dit spørgsmål i et sikkerheds forum, for eksempel Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php?sid=bccd85b69c42349981cfa3d6c2f733c3 det er gratis og du får hjælp af eksperter, Spywarefri kan også anbefales hvis du hellere vil benytte dem: http://www.spywarefri.dk/sadan_bruger_du_forum.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-08 18:18

Og sæt så kode på din administrator konto, aktiver så Gæste kontoen til brug af de der "banditter" som har brugt din computer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-08 22:02

Når du igen har 'ren røv at trutte i' ?

Så rens din registreringdatabase for 'knækkede' reg.nøgler:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

..og efter en genstart; så skal der også en diskoprydning, samt en disk defragmentering til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 07-12-08 22:06

Jeg arbejder for fuld tryk for at fjerne skidtet, men da computeren hele tiden fryser og skal stå og tænke 4-6 minutter, hver gang jeg gør et eller andet, tager det en frygtelig tid. Nu hvor jeg skriver på Kandu, skal alt være lukket ned, også Messenger, ellers går det helt galt. Jeg har prøvet flere ting, men er ikke så langt i processen endu, I hører alle nærmere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-08 22:57

Det er almindeligt kendt, at hvis man starter putteren i fejlsikret tilstand, så vil snavs sjældent være aktiveret, og er langt nemmere at fjerne.
I fejlsikret tilstand, vil kun de mest nødvendige filer være aktive for at systemet kan rulle rundt.

Såprøv at scanne i fejlsikret tilstand!

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 11-12-08 09:35

Tak for svaret o.v.n..
Det ser ikke ud til at jeg lige nu kan rejse min computer. Den er nok for inficeret. Nu må den lgie stå lidt, for jeg har brugt så mange timer, at jeg e rhelt flad. Scanningsprogrammerne vil den helle rikke tage, men tak for alle de gode råd, som jeg vil bruge fremover.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-08 12:54

Tak, det er ikke meneskets lod at opgive, du burde have forsøgt at rense i fejlsikret som Severino skrev