/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ægte Caviar
Fra : jesper.s
Vist : 8699 gange
88 point
Dato : 06-12-08 08:32

Hej.

Jeg ved godt det er dyrt at servere ægte Caviar for mine gæster, men jeg vil gerne vide hvor mange gram man beregner pr person. Det er som en lille forret jeg vil lave det.

På forhånd Tak!

Glædelig Jul til alle.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-12-08 08:38

Navn Pris (Dkr.) Point

Caviar Calvisus (Ital.) from Rossini Caviar 395 10,13

Beluga (Kazakstan) from Rossini Caviar 1.100 9,75

Baerii Caviar (France) from Rossini Caviar 375 9,13

Oscietra (Kazakstan) from Rossini Caviar 845 9,13

Sevruga (Kazakstan) from Rossini Caviar 725 7,67

Sevruga (Iran) from Torben's Fish 960 7,67

Caviar Creator "Malossol" (Germany) 425 4,67

Oscietra (Iran) from Torben's Fish 1.030 3,00

American Caviar "Spätel steur" 375 1,67

(Angivet er cirka detailpriser pr. 30 gram) Er du sikker på at du vil, når du ser prisen pr. gram

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-12-08 08:42

PS.
Priserne er fra december 2005. Jeg kan heller ikke finde portions størrelsen, men du kan vel dårligt gå under de angivne 30 gr.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-12-08 09:09
Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-12-08 10:10

Det kommer helt an på, hvad du vil servere.
Er det med blinis kræver det mere, end hvis du "pynter".

Det er hundedyrt, og er det ikke værd, helt ærligt, med mindre man vil gøre specielt indtryk på nogen eller har for mange penge.

Min ex-mand diskede en gang op med fem forskellige slags "rigtig" kaviar.
Den første var spændende, den næste ok, men så blev det ensformigt.

Jeg foretrækker selv at lave min kaviar af frisk stenbidderrogn, men kan ikke huske den rigtige årstid for det?

PS: reddede ikke ægteskabet

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 88 point
Dato : 06-12-08 11:51

Der er også lidt her.
http://www.caviar-lifestyle.dk/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-12-08 12:23

Og skal det være prisvenligt er der jo Kavlis kaviar på tube

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-12-08 13:59

Tjaeh, hvis man ikke har noget mod at varen er så smækfyldt med salt at det overdøver smagen er Kavlis kaviar udmærket.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-12-08 14:04

Brokkerøv loool Æd og vær glad. I de varme lande er der mange der ikke får mad hver dag

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 07-12-08 01:17

Nu er smag og behag jo forskellig,Jeg har været så (u)heldig at blive budt på Beluga Kaviar , det synes jeg nu ikke var noget at skrive hjem om , nærmere noget opreklameret fis.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-08 08:50

Det smager hammer lækkert....specielt hvis det er gratis

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-08 09:20

For et par år siden købte jeg i Irma et lille glas spanske en-eller-anden-fisk-æg, der var højst en spiseskefuld til 38 kr.

De var pengene værd

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-08 09:52

Tror du ikke det var capers du fik fat i

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-12-08 10:19

Næh, kapers eksploderer ikke lige som en bums som fiskeæg gør

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-08 11:09

Nå okay....lækker sammenligning

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 07-12-08 13:26

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-12-08 13:55

Det var så lidt ...håber du/i kan bruge det.