/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kortlæservil ikke læse SD-kort
Fra : Desmersnaps
Vist : 824 gange
200 point
Dato : 06-12-08 03:20

Hej gruppe
Kortlæseren i min bærbare (mener det er en LG r4xx (måske r440, ved ikke om det er relevant)) vil ikke læse mit nye SD kort. Det er et 4gb high speed SDHC kort. Kan det have noget at gøre med at det er et high speed, eller high capacity kort? Den kan stadig godt læse mit gamle "almindelige" 128 mb SD kort....Nogen ideer til hvordan man kan løse problemet?

Mvh Kasper

PS: Kortet virker fint i mit kamera. Det (kortet) hedder ATP Pro Max SDHC, class 6, 4gb.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-12-08 08:38

Ja, det har noget med det at gøre. Jeg havde samme problem, og fik et råd om at købe et specielt memorystick som f.eks. Kingston som kan læse dette SD format.
Kommer med linket.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-12-08 08:44

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=FCR%2DML&GroupGuid=3830&SelectedGroup=3830

Billigt og nemt, jeg fik det tilsendt uden ekstra porto og kortet virker erfekt.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-12-08 08:45

Perfekt!

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 06-12-08 12:52

Dit kort er for hurtigt til porten, køb en kortlæser, det klarer problemet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-08 16:54

Til mine ældre bærbare bruger jeg også "mobilelite" til at læse SDHC og SDHS kort til mit camera.
Min nyeste Zepto med indbygget kortlæser kan godt læse dem.

Husk lige at ikke alle camera kan bruge kort på mere end 4 GB

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-12-08 17:29

kan komputeren se kortet ? har haft flere kort/stiks forbi for at lægge et læsligt format på kortet fordi man er kommet til at lægge en formatering på som computeren ikke kan læse men dit kamere kan læse
start med at overføre via kameraet hvis du har billeder ligende på kortet derefter kan man grundformatere kortet med ntsf eller fat så både kam og com kan læse kortet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-08 18:26

Det er ikke formatet, men korttypen comp. ikke kan læse.
Som hovedregel er det bedst at lade camera formater et memory kort.

Eks. Canon Ixus formaterer kortet til FAT

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 17-01-09 14:23

Tak for svaret granner01, og alle andre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-09 15:01

Selv tak.