/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
access-database problem
Fra : lillelyst
Vist : 620 gange
90 point
Dato : 05-12-08 23:07

Hej med jer. Jeg har lige fået mig en bærbar hvorpå vista buisness er installeret. På bærbaren ønsker jeg bl.a. at kunne afvikle et ordreprogram hvor databasen er bygget op i access 2003. Problemet er bare, at dette ikke kan lade sig gøre, da jeg får fejlmeldingen: databasen eller -projektet mangler en reference eller indeholder en brudt reference til filen òwc10dll` version 1.1.
Office 2003 samt vista er 100% opdateret.
Håber nogen kan hjælpe mig med at få dette gjort da problemet er ret alvorligt (og det skal siges at det med programmering i access for mig er ukendt) Programmøren som lavede programmet har jeg desværre ikke kontakt til længere.
Havde jeg haft 1000 point havde jeg gerne givet dem ud.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 05-12-08 23:34

I VBA-editoren, går du i menuen Tools->references.

I dialogboksen kan du se hvilke referencer, som er krydset af.
Én af referencerne kan have et "MISSING" foran. Så skal du fjerne krydset og finde en anden reference, som hedder det samme, men som bare har et andet versionsnr (der er normalt ikke store forskelle på dem).

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 06-12-08 05:16

rosco40> tak for din melding, men øh hvordan kommer jeg ind i den der VBA-editor? (ved meget om pc - bare ikke lige på dèt punkt her

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 06-12-08 09:14

Åbn databasen tast Alt+F11

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 06-12-08 21:28

De eneste 4 referencer jeg kan se hvor der står MISSING foran og hvor der er markeret flueben hedder:
1) MISSING: microsoft office xp web components
2) MISSING: msie active control module
3) MISSING: microsoft activeX control module
4) MISSING: dhtml edit control for IE5

Forstår jeg dig at du mener jeg skal finde en linie som ikke er fluet af men hvor teksten stor set er ens, blot ikke versionsnummeret?

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 90 point
Dato : 06-12-08 23:45

Fjern fluebenet ved disse referencer med MISSING foran.
Find en ny reference i listen som hedder det samme, og ving den af.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 07-12-08 05:31

rosco40. Fluebenene er nu fjernet men jeg fandt ingen andre referencer med samme eller bare nogenlunde samme navn eller version. Men resultatet er at databasen virker som den skal alligevel. Jeg takker for hjælpen og god søndag til dig

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 07-12-08 09:42

Det glæder mig at problemet blev løst, god søndag til dig også

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 07-12-08 21:26

Tak for svaret Rosco40.