/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
videoklip ud af camara på pc ?
Fra : dhmoelsted
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 05-12-08 18:32

jeg har et hp photosmart r 927 har taget en række videosekvenser , disse bliver blot ikke overført via usb til pc ..... jeg er ikke stiv i manualer , men mener , når de ligger på camara og kan fremkaldes burde de vel osse lade sig overføre til pc , hva gør jeg galt ??

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-12-08 18:35

Er det et digitalt videokamera du har, eller at analog. Du skal jo broget et program til overførslen!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 05-12-08 18:39

dette camara er et digital camara og der er ved en tidligere lejl. " smuttet " et klip over på pc hvordan ved jeg ikke men uden at bruge et program

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-08 19:00

Kan du se camera mappen med de alm. billeder på din pc

Måske ligger filmstumperne i en anden mappe på dit camera..

Hvis det er som på min Canon så er der to filer for hver optagelse -
tag dem begge med over i en mappe.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-08 19:07

Men benytter du en kortlæser (ca. 100kr.) så kan du styre hvad der skal over og ikke over på din pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-08 20:10

Når dit kamera er tilsluttet computeren med usb kabel, så vises kamaraet som et drev når du ser under Denne computer, dobbelt klik på dette drev og på mapperne inde på drevet, til sidst er du o mappen hvor dine videoer ligger, marker dem og flyt eller kopier dem over i en mappe på computeren, det er ikke speciel for Canon det gælder for alle kameraer som sættes computere med usb kabel

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 05-12-08 20:36

Tak for svaret Eyvind.
havde fået en sådan af min søn som jeg ikke brugte ,men den er bare go her nemt at se hvad der er fotos og hvad der er video

Kommentar
Fra : Eyvind