/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Kan ikke vælge stanard program
Fra : Klojs
Vist : 508 gange
200 point
Dato : 05-12-08 17:10

Jeg har alle dage siden 1999 brugt Microsoft Photo Editor (MPE) til at åbne og behandle billeder med. Jeg fik programmet med office 97 dengang, og det har fulgt og støttet mig i tykt og tyndt gennem både win98 og winXP samt Office 97 og 2003.

Nu har jeg været nød til at skifte pc og er mildest talt tvunget til at bruge Vista - meget mod min vilje.

Jeg har så fundet Microsoft Photo Editor på nettet og downloadet den derfra (gad ikke lige hente discen med 97 på). Før nu har jeg nemlig bare installeret det fra discen office 97.

Når jeg åbner billeder, åbner den som standard med NeroPhotoSnap Viewer. Når jeg åbner MPE og via filer vælger at åbne et billede, kan de fint vise billedet. Men når jeg højreklikker på et billede, vælger Åbn med... så burde jeg kunne vælge det program under gennemse, som jeg vil have at alle billeder skal åbnes med som standard. Jeg kan også fint finde MPE under gennemse, men den sætter bare ikke programmet ind på listen. Der sker ikke noget og programmet kommer ikke frem.

Er der noget i Vista jeg ikke kender til ?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-12-08 17:17
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-08 17:29

Muligheden er du IKKE er logget ind som admin....

Vista er MEGET påpasselig med den slags....

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 06-12-08 23:51

Nu har jeg fået lidt hjælp af ham på det link jeg lagde, og jeg ved ikke helt hvad andet jeg kan gøre. Jeg kommer selvfølgelig i tvivl om, om kontoen var adminiatrator, men jeg ved ikke hvordan jeg skal tjekke det, eller hvordan jeg kan lave det om på den bruger - uden nødvendigvis at oprette en helt ny.

Alle programmer var downloadede, men de skulle installeres igen. Der skulle tages backup af mail, winsowa mail skulle opsættes igen osv.

Det er fint nok at Vista er meget påpasselig, men man burde jo selv have kontrol over sin egen pc, og ikke lade teknologien bestemme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-08 09:48

Jamen du har da også selv kontrol

Det er jo lige netop derfor der KUN er EEN administrator....

Dette skulle så gerne være DEN ENESTE der kan ændre på komputer og installere programmer der har indflydelse på andre ting....

Godkendelse af svar
Fra : Klojs

Dato : 20-12-08 18:46

Tak for svaret refi.