/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger
Fra : penny
Vist : 825 gange
200 point
Dato : 05-12-08 13:50

jeg har det problem at det popper op masser af beskeder fra alt mulige menesker(jeg ikke kender) og også fra venner med alt muligt piss. Jeg har full opgarderet antivirus, forskellige antispyware, o.s.v. er blivet trættaf det her., men vil gærne have messenger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-08 13:54

Fortæl dine venner at du modtager de beskeder.

Det er dine venner og dem du ikke kender, der har virus .... men men men hvis du selv har klikket på de links du har fået på msn, så har din computer også fået virus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 14:00

Prøv at gå herind og registrer dig hent programmet Malwarebytes Antispyware det er noget der virker http://www.malwarecheck.dk/

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 05-12-08 14:13

Du kan gøre sådan hvis du selv har fået virus.... og bloker så de af dine bekendte der pupper op hos dig, til de selv har fået virus fjernet...... dette er vejledingen til at få en ren msn igen

Guide til hvordan du fjerner MSN Virus

En ny orm, der nemt kan nedlægge en computer, spreder sig via MSN. Ved inficering, sender ormen sig selv til alle kontakter på MSN, som et link til en ekstern hjemmeside. Derved ser beskeden ud som om den kommer fra en ven på Messenger og man der derved mere tilbøjelig til at klikke på et eventuelt link.

En MSN besked fra ormen kan se ud som følgende måder:
"LOL check http://www.uglyphotos.net/*********.PIF"
"LOL check http://peopleonline.pe.funpic.de/*****.PIF"

Hvis du har komme til at trykke på linket og åbnet filen den beder dig om at åbne op, ja så er du for at sige det rent ud på den. Men frygt ikke, jeg har fundet en hurtigt og nem løsning på problemet. Det nytter ikke noget at scanne computeren for virus og spyware for selv om det ser ud til at hjælpe, ja så virker det kun så længe du IKKE bruger MSN Messenger. Jeg fik selv denne virus fordi jeg ikke lige var helt vågen og har kæmpet med den siden i går, jeg fandt ud af at mit virus program blokerede for MSN Messenger.

Ved at undersøge det nærmer fandt jeg ud af at nogle filer i MSN Messenger var blevet ændret og gør sådan, at hver gang man åbner MSN op så lægger den virus ind på din computer. Det vi skal gøre er så at vi sletter MSN helt fra din computer. Her følger en Guide til hvordan du gør det.

Læs mere om virusen her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28319

VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT DU SELVFØLGELIG IKKE MISTER DINE VENNER PÅ DIN MSN

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

GUIDEN:

Først skal du lukke MSN ned, det går du ved at højre klikke på MSN ikonet ved siden af uren og trykker på "Afslut"
Når du har gjort det. så skal du scanne din computer for virus. Har du ikke noget virus program kan du scanne den GRATIS HER (DU skal opgive de oplysninger du bliver bedt om for at kunne scanne computeren, men det er GRATIS)

Når din computer er scannet færdigt så scanner du computeren for Spyware.
Har du IKKE noget spyware program så kan du hente et gratis lige her: www.azkaban.dk/SUPERAntiSpyware.exe det program installere du og scanner derefter computeren for spyware.

Når du har gjort det såkan vi gå i gang med selve sletningen af MSN Messenger.

1. Tryk på "Start" vælg "indstillinger" og tryk så på "Kontrolpanel"
2. Tryk på "Tilføj eller Fjern Programmer"
3. Når listen over alle programmer er kommet frem så skal du gå helt ned i bunden af boksen.
4. Der nede skal du fjerne (afinstallere) MSN Messenger, da de fleste nok har Live Messenger 8.0, kan jeg sige at du skal slette både "Windows Live Messenger" og "Windows Live Sign-in Assistant" Hvis du er i tvivl om hvad der er MSN så kig efter ikonet

5. Når alt dette er slettet, så skal vi nu ind i programmer på din computer.
6. Luk alt som du blev bedt om at åbne op i guiden her ned.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 14:40

der kan være hentet adskilligt skidt og møg ned så der kræves eksperthjælp - smut ind og opret dig som bruger her - det er gratis

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?p=11392&sid=2625342ba17061c1c336afa339c78775#11392

gå i kategorien hijackthis forum - læs og følg vejledningen og læg så dit spørgsmål ind i samme kategori (nyt emne)

så skal du nok komme af med det skidt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-08 14:47

Miritdk det er da ikke sikkert at der er virus eller andet skidt, bare fordi der kommer nogen invitiationer, du fortalte mig engang hvordan man slå funktionen fra, så der ikke kommer indbydelser fra alle mulige, hvordan var det nu det var ?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 14:49

Nordsted1, jeg er delvis enige, men hvad med registeringds basen og mappen som stadigvæk sider? jeg har prøvet alt hvad jeg kan tænke på har Macaffe 100% opgard + alt mulige antispyware og anti malil ware fra "spywarfri.dk) det er ikke kun fra mine venner, det er fra alt mulige personer fra hele verden.. har scannet og kørt alt mulige anti programer, men problemet er ikke løst..:(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 14:54

o.v.n det er formuleringen der får mig til at opfordre til et check så penny kan føle sig sikker

men ellers - funktioner - indstillinger - beskyttelse af personlige oplysninger - hak i at det er kun personer på min liste over tilladte personer der kan se min status og sende meddelelser til mig

ud over det for at sikre messenger skal der lige hak i - funktioner - indstillinger - fil overførsel - afvis automatisk filoverførsel for kendte udsikre filtyper.

og et ps - mange har ingen antivirus der fanger for eks downloads fra messenger - det gøres under sikkerhed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 14:55

penny har du klikket på nogen link der er sendt ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 14:56

ps og ps - fjern hak i brug delemappe

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 14:57

miritdk!!
Ja det har jeg.. for lang tid siden..:(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 14:57

Citat
og et ps - mange har ingen antivirus der fanger for eks downloads fra messenger - det gøres under sikkerhed
... nej nej - nu går jeg i selvsving igen - det gøres under filoverførsel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-08 14:58

penny, flere af mine msn snakkevenner, har renset på den omtalte måde, og msn er blevet helt ren igen

Du skal have msn helt ud og geninstalleret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 14:59

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
miritdk!!
Ja det har jeg.. for lang tid siden..:(

så smut ind på malwarecheck.dk og få din pc renset som jeg beskrev længere oppe - og pas godt på hvis du har netbank også !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:00

nordsted for hulan - de skjulte filer ser man ikke hvis man ikke har forstand på det og det ved du udemærket

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 15:02

hvordan fjerner jeg hak i delermappe, har kun to i delermappe?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-08 15:02

Miritdk.... nej den forstod jeg ikke

Som skrevet før, behøver hele pc'en ikke være inficeret, og hvis penny blot gør som der står i mit link - fra en anden kandubruger - så er msn frisk igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:04

Citat
hvordan fjerner jeg hak i delermappe, har kun to i delermappe?

funktioner - indstillinger - delemapper fjern hakket foroven

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:07

nordsted - link ??? hvor ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:14

HVIS her er tale om msn virus så er den blevet rigtig grim og smider filer både i messenger og andre programmer - adobe for eks er stærkt under mistanke .... bare til oplysning

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 15:18

Men hvad so,, jeg har scannet , forskellige steder online, og med mcFee, som er mit standard med det hele, er det muligt at det kommer fra andre computere, der har min e-mail i messengerr??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:20

ja helt klart det er jo det som det skidt benytter sig af

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 15:24

det vil sige, det er lige meget hvad jeg gør, jeg bliver ved med at få det her skidt.., kan det være rigtigt??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:30

nej - hvis din maskine bliver renset og du får sat din sikkerhed som den skal i messenger - og for den sags skyld på din maskine - så burde du kunne undgå den.

og at klikke på links kan være en farlig sag i det sammenhæng - derfor spørg altid om din kontakt h har sendt dig linket og klik ikke på fremmedes link - hvad der ikke vil ske hvis du sørger for at fremmede ikke kan komme ind - du skal samtidig nok lige gøre opmærksom via mail at nogen af dine kontakter rimeligvis har skidt.

Men - få din maskine kigger efter og se hvor galt - eller ej - det er i første omgang og så er du blevet så meget mere klogere .. du vil få råd med på vejen hos malwarecheck.dk - helt sikkert

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 15:39

Mirtrik, jeg er ikke helt grø i det here. jeg ved det findes også hi jac this on spywarefree. dk, mit spørgemål er også. "hvis min computer er cleen", kan jeg stadgivæk få det her pope op på min skærm , fra andre computere, der har virus, eller andet skidt???

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 15:42

Unskyld, jeg har glømt at sige, den kommer selv om vedkomende ikke er online,, og det samme har jeg hørt fra andre de har fået noget fra mig selv om jeg ikke var online.. er det noget der ligger der ude??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:42

ja desværre - men du skriver popup og det er hvad der alarmerer mig - er det beskeder eller får du popups til alt muligt ?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 15:45

Nej jeg mener det pludseligt kommer på skærmen besked fra SMS fra en eller anden, lige som du få når du komunikerer med en:.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:46

siger du ja til alt og alle ? - kig ovenover og følg med i at lukke for alle der ikke er på din liste og ryd ud i listen hvis der er nogen du ikke kender.

og ja - hvis du eller dine kontakter ikke er clean kommer skidtet igen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-08 15:49

miritdk

Der kan man bare se, hvordan advarsler i tip bliver læst

penny

Citat
det vil sige, det er lige meget hvad jeg gør, jeg bliver ved med at få det her skidt.., kan det være rigtigt??

Du skal jo som miritdk har skrevet lad være med at klikke på links i msn, især når din kontaktperson er offline

Lad være med at åbne vedhæftede filer.

Men hvis dine kontaktpersoner ikke gør noget for at fjerne skidtet, så vil du blive ved med at modtage "links"

Hvis du får din computer renset, så ignorerer du fremover links og vedhæftede filer, så er du med til at gøre en god indsats for ikke at sende det videre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:53

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Nej jeg mener det pludseligt kommer på skærmen besked fra SMS fra en eller anden, lige som du få når du komunikerer med en:.

der skal og må ikke kunne komme beskeder fra nogen du ikke har på listen overhovedet

beskeder der dukker op når du åbner fra dine kontakter kan være fordi du har sagt ja til at få vist offline beskeder

hvis du har været hos spywarefri og fået renset og stadig får skidt - så er der noget galt

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 15:54

Hallo :) nej nej, nu må du læse det er skrivet før. :), jeg er rigtig godt beskytet, men opnede engang (lang tid siden ) det lord, jeg treoede var fra min ven.,, men det er lige meget hvad jeg prøver at scanne, og alt mukige antispyware, og anti malware, jeg prøvrer, de kan ikke finde noget, på min computer..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 15:57

helt ærligt - du kan bruge dage her og måske få fjernet symptomerne - men vil du være helt sikker på at du er clean så få dog maskinen kigget efter -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 16:00

ps der skal køres et fix for at fjerne det skidt - og måske mere hvis det har stået på mere end til du opdagede det

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 16:00

Ans1

Hvis du har læst det hele, så kunne du jo se det er ikke kun venner, det er personer, jeg og mine venner aldrig har været i kontakt med, og det ved vi jo alle sammen at vi snakker sammen i kredsen først, til at løse problemet..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 16:00

dette spørgsmål burde stå i kategorien smalltalk

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 16:05

jeg trå alle prøver serioust al hjælpe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 16:07

helt klart men du vil jo ikke hjælpe digselv

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 16:13

:) den var god ,jeg prøver , men kan ikke kome videre med dit link., og det jeg har påpeget på før..
hvorfor kan jeg modtage sådan noget fra en lukket computer???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-08 16:16

Det kan du heller ikke, men du er måske inficeret med noget, derfor at Miritdk anbefaler at få computeren set efter af eksperter, du kan bruge Spywarefri som du kender eller Malwarecheck, begge forum kan tjekke din computer og hjælpe dig med at rense, hvis der er noget
Måske en ide at dem får beskeder fra, også får renset deres computer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 16:22

http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php?sid=77e860d8409de64acb72da7c3e648213

her er det rigtige link

ellers kan du jo benytte spywarefri som du kender

beklager mit første og forkerte link, jeg var inde og kigge selv

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 16:30

Hvae i svar nr 3 (oppe i toppen af dette spørgsmål ) siger jeg at du skal hente et program Hos malwarecheck Har du gjort det og kørt det ????????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 16:31

undskyld svar nr 2 sku der stå

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 16:35

suno - det er jo blot et link der går videre til forummet når man klikker og ikke et program - dig altså

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 16:39

Så læs dog hvad der står. selv dig minitrold

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 16:40

Malwarebytes'antispyware Hedder Programmet

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 16:48

Suno, det program er et af dem der jeg kører dagligt , samen med superantispyware, og andre lignende programer, og alle opdateret til d,d.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-08 16:56

Citat
det program er et af dem der jeg kører dagligt , samen med superantispyware, og andre lignende programer, og alle opdateret til d,d.

Er det ikke sådan, at jo flere programmer man bruger jo mere kaos bliver der ??

Men penny, jeg håber, at dem du kender også får renset deres pc.

Samtidig kan du jo be' dine venner om ikke at sende "kædebreve" så andre kan se din mailadresse.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 16:58

OK, intil videre ingen hjælp her fra,,der hjælper,, så går jeg til plan B :) men tusend takk for indsatsen.., skal nok give besked hvis jeg støder på løsningen
Penny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 17:00

jo du har fået hjælp til selvhjælp men tager ikke imod - og hvorfor mon ikke ???

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 17:04

Kære ANS, takk for dine kommentare.. og selfølige hvis du læser det hele, kan du se, det er ikke de der det er problemet ..., men tak til jer alle sammen, jeg er bare ikke et spor nærmere end jeg var når jeg stillede spørgemålet.. jeg ville selv have fårslået det hele, + controlere registeringsbasen.. men vi får se.. tak tak..

Penny

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 17:09

miritdk,,
helt ærlig, så kan jeg ikke kopmme videre med dit link. har registreret mig, men så er det stop, gider ikke at bruge min tid på sådan pisss..(ikke noget med dig at gøre) finder et andet serioust sted, ti at tage hi jack , men tak for god indsat..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 17:26

penny penny penny - jo du kan såmænd sagtens komme videre med mit link - men du vil ikke - og så er det jo op til dig - (jeg lagde det korrekte link senere hvis du gider se efter)

du kender jo både hijackthis og malwarebytes så der er da ikke noget der er nyt - hvis det var det du ville.

læs lige tråden igennem - afinstaller din messenger og genistaller - fjern dem der ikke kendes hvis nogen har tilføjet sig - resten har jeg vist fået skrevet.

øhh kalder du malwarecheck for useriøs ? mærkværdigt - for site admin møder du såmænd også hvor du har været - og han er nok noget at det mest seriøse der findes hvad sikkerhed angår.

man kender en swf´er når man møder een - men tak for underholdningen

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 17:36

, det var ikke særlig godt formularet, fra min side, men ikke noget negativt i det overhoved.. er taknemlig for hjælpen i højeste grad, unskyld hvis nogen har misfordtået mig...(er ju kun half Dansker,)
Penny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 17:36

ps skift password på din messenger !!!

Kommentar
Fra : penny

Dato : 05-12-08 17:41

intresant!!,

men hvorfor?? måske noget der, men hvorfor få jeg så noget fra nogen som jeg aldrig har hørt om , og hvorfor får jeg noglegange fra venner, og ingen af dem er online?? det er det der undrer mig..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-08 18:08

skifte password for at hjælpe på sikkerheden nu hvor du ved der sker noget mystisk

hvorfor du får fra venner der er offline - tjahh de kan være skjult og ses så som offline - eller sende mens du ikke er der og er væk når du logger ind -

hvorfor du får fra ukendte er igen - at du skal have alt og alle væk der IKKE er godkendt af dig - plus at der efter hvad jeg kan dømme er skidt på din maskine og det giver ikke sådan op

få nu scannet din hijackthis og se om du er clean for at udelukke det - for filan du kunne jo have været færdig forlængst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-08 10:29

Citat
og hvorfor får jeg noglegange fra venner, og ingen af dem er online??

Citat
hvorfor du får fra venner der er offline - tjahh de kan være skjult og ses så som offline - eller sende mens du ikke er der og er væk når du logger ind

Jeg tror nu at dine venner har virus af en eller anden art.

Min kusine er på weekend-shoppingtur med sine veninder ... ikke i nærheden af en computer ... jeg fik et link fra hende på msn, så det må være hendes computer der har virus.

penny

At du får fra personer, som du ikke kender, så har de måske tilføjet dig som kontaktperson, hvis du har oplyst din mail-adresse et eller andet sted.

Mail-adresser kommer ofte med "kædebreve" som burde forbydes

Du kan også uden at vide det sende links videre på msn, hvis du ikke får din computer renset

Godkendelse af svar
Fra : penny

Dato : 20-12-08 17:16

Tak for svaret Nordsted1.