/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Til almen orientering
Fra : TheRealDeal
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 04-12-08 18:45

For at besidde en riffel kræves en riffeltilladelse som udgives af den stedlige politimyndighed, men man må ikke gå på jagt før riffelprøven er bestået.
Så det passer ikke det som bb1 skriver i et indlæg jeg citerer
Citat
Hvordan kan du i det heletaget besidde en riffel uden, at have aflagt prøve?

Jeg mener det dybt bekymrende at en debattør som kalder sig selv riffelinstruktør på egen hjemmeside og her på forum ikke kender til så simpel en regel, så derfor må det være en selvudnævnt tittel.
The Real Deal

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 04-12-08 18:49

Det er vel det sammen, som at du godt må eje en bil, men ikke køre i den, før du har kørekort

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 19:09

mig bekendt må ma ikke besidde våben uden tilladelse - men bil må man da godt - bare man ikke bruger den - altså kører den selv.

Jeg synes nu også det er bekymrende at så mange kan skaffe våben af enhver slags - men hvordan i alverden kontrollere det når vi har fået "chicago-tilstande" ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-12-08 19:17

Aner ikke hvad du taler om - hvad med et link til det spørgsmål det handler om..........................

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 19:54
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-12-08 20:31

Herregud................det da en fejl i den rigtige retning. Tænk hvis vi skulle oprette et spørgsmål hvergang en bruger tog fejl i en kommentar

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-12-08 21:08

Citat
For at besidde en riffel kræves en riffeltilladelse som udgives af den stedlige politimyndighed, men man må ikke gå på jagt før riffelprøven er bestået

Det ved enhver med respekt for loven....hvad er problemet ???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-12-08 21:31

Man kan sagtens have en våbentilladelse uden at have aflagt riffelprøve og man kan endda bruge den til jagt uden prøve.
Det er kun et spørgmål om hvornår man har fået våbentilladelsen.
Har man fået den inden loven om prøve trådte i kraft er det frivilligt om man vil aflægge prøve.
Alt det ved bb1 udmærket, så der er tale om en smutter og ikke uvidenhed.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-12-08 10:26

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-12-08 14:09

Tjaaah---du acceptere så det eneste svar der var totalt forkert

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-08 14:29

enig dabj, men husk at spørgeren ikke får mails nå der er accepteret.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-12-08 16:21

Jeg undskylder mange gange for den forkert plaserede accept, der er for mange tommelfingre på mine hænder, det er jeg ked af.