/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
dr.big
Fra : karsten62
Vist : 748 gange
200 point
Dato : 04-12-08 16:30

Hej. Har en knallert pgo dr big har fået sat ny cylinder og udstødning på hos forhandler. kan ikke kører mere end 10-15 km når den er kold, når den er varm kører den godt nok, har kaburator sprit i bezinen, udstødningen som han har sat på er med blind rør, det var det gamle ikke, ved ikke om det kan skyldes det. har været ved forhandleren med den 3 gange, han siger det ikke har noget at gøre med det han har lavet. SÅ HJÆLP

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-12-08 16:35

Måske chokeren ikke fungerer korrekt ellers kan det være rullerne der ikke funker ordentligt i kold tilstand

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-08 19:07

ikke har noget at gøre med det han har lavet
Hvis han ved det, så må han jo vide hvad det så har at gøre med ?

Hælper det hvis du kun giver halv gas, når den er kold.
For så tror jeg, der skal en større dyse i karburatoren.

Kommentar
Fra : karsten62

Dato : 04-12-08 19:56

nej den kan slet ikke tage gassen. har lige offert 3000 kr. ved forhandleren så har ikke lyst til at stille den op til ham igen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-08 21:43

Så smid en større dyse i

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-12-08 01:02

Jeg syns har jeg læst om det en del gange snart...
Kan det være fordi det er blevet vinter og der bare er normalt at når motoren er koldt så kører den af helvede til ?
Min scooter skal lige have 1 minut til at blive varm før den kan køre.
Hvis jeg starter den og giver gas så går den bare ud.

Hvordan er det med biler har de samme problem om vinteren ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 09:01

En kold motor skal have en federe blanding dvs. mere benz og mindre luft end når motoren er varm altså derfor mit gæt ...noget med choker.Kan ikke helt greje hvis en større dyse hjælper her ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-12-08 16:18

Hvordan er det med biler har de samme problem om vinteren:
De gamle havde en effektiv chokker. De nye har også desuden flere komponenter, der styrer temperatur, fyldning, massefylde af luften mm, der styres af en motorstyringsboks.

En kold motor skal have en federe blanding dvs. mere benz og mindre luft:
Ja, netop, derfor kan fejlen være den får falsk luft.

Kan ikke helt greje hvis en større dyse hjælper her
Jo netop, så bliver blandingen federe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 17:22

Ok så må det være Falsk luftindtag

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 17:23

Men Palle en større dyse Hmmmm han siger jo at den kører godt nok når den er varm hmmmmmmmmmmm

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 06-12-08 01:34

Om fejlen er falsk luft eller for lille dyse er svær at vide, men selv ved falsk luft hjælper størrer dyse, den kan jo dog også blive så stor at det går ud over farten ved varm motor og bundgas, så den slår over i 4 takt. Det er jo vigtig at finde den størrelse dyse der både virker ved kold og varm motor.

Kommentar
Fra : Pumba-Team-mojn

Dato : 16-12-08 01:45

Tror slet ikke at det har noget med dysen eller falsk luft at gøre.
Tror nu mere vi er ovre noget med justeringen, for har den en korrekt blanding når den er varm så er det overhovedet ikke dysen. Tror enten den får for meget eller for lidt luft, men det er nemmest at afgøre med en colortune da den skal ha et blandingsforhold der hedder 14.7 dele luft til en del benzin, og at den kort sagt bedre kan "æde" det når den er varm. Det kan evt også være at din scooter bare skal stå 5 min. når den er kold, det er skam ganske normalt, da den skal ha en temp. på ca 55 grader for at yde optimalt.

MVH Pro-tuneren Pumba

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 25-01-09 05:55

Tak for svaret pallebhansen.