/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP kan ikke huske Hurtig start
Fra : o.v.n.
Vist : 1113 gange
100 point
Dato : 04-12-08 12:23

Hej de seneste dage er min værktøj linje blevet underlig, jeg har nogle programmer i Hurtig start, men hver gang jeg starter, så bliver Hurtig start ikke vist, jeg låser værktøjs linjen op og klikker på Hurtig start så den vises, og låser Værktøjs linjen igen, men næste gang jeg starter så er den gal igen, jeg hiver og trækker i den og lige nu ser den sådan her ud: http://peecee.dk/upload/view/143195 den ser nemlig ud som om der ligger to ovenpå hinanden, og jeg forsøgte at trække op for at se, nu kan jeg ikke få den ned igen hvad er der galt ? Og hvordan får jeg Windows til at huske at jeg vil have Hurtig start vist ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 12:27

Du skal låse den OP inden du formindsker den (ved at trække ned)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 12:33

Læs lige spørgsmålet før du skriver Refi, den BLIVER låst op, og låst igen men lige lidt hjælper det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 12:36

Det underlige er, at der ikke er flere programmer eller nogen som helst andre ændringer på værktøjs linjen, jeg kan ikke trække ned uden at lukke Hurtig start, så kan jeg godt men lige så snart jeg klikker på Vis hurtig start, så bliver den i dobbelt højde igen, det nummer har den aldrig lavet med mig før

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 12:38

Ja men efter det du skriver var det blot til hurtigstart du gjorde det....

Den skalæ være HELT færdig inden du låser den....

Du har vel ikke bevidst lavet en extra værktøjslinie....
Den må KUN være hak ved hurtigstart... (menuen værkstedslinier)

Ellers prøv at FLYTTE den f.eks. til siden, og derefter på plads forneden igen.....

Den er DOBBELT på billedet - så den kan trækkes ned i ½ størrelse....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 12:39

Det kan også være du har "trukket" hurtigstart SÅ LANG (de små prikker) at den SKAL fylde 2 linier....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 12:40

Din sidste bemærkning gør at min sidste bemærkning nok er det rigtige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 12:42

Det sidste, prøv lige at forklare det, så selv jeg forstår det, det kan lyde som en mulighed jeg har jo hevet og trukket både på langs og tværs

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 04-12-08 12:49

Når du låser proceslinien OP har du nogle snå prikker (en streg) lige efter START og efter HURTIGSTART...

Hvis IKKE du har de prikker der hvor dine iconer slutter i hurtigstart er det fordi du har fået DEM trukket ned i linie2....

Og så SKAL den jo have dobbelthøjde i det øjeblik du låser den....

Disse prikker skal være LIGE EFTER det sidste icon på linie 1

(sammenlignet med et worddoku har du lavet en masse tomme mellemrum)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 12:50

Du har ret, jeg havde trukket for langt til højre, men hvordan får jeg Windows til at huske, at jeg vil have Hurtig start vist hver gang jeg tænder computeren ? Lige nu er den normal at se på, med LÅST værktøjs linje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 12:53

Det husker Win automatisk....

Blot den i låst tilstand er RIGTIG at se på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 12:53

Prøver lilge en genstart for at se om Hurtig start er der som jeg ønsker

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 04-12-08 12:54

Citat
jeg har jo hevet og trukket både på langs og tværs

Prøv op eller ned
Undskyld O.V.N
Men du ved sikert fra andre indlæg,hvor mit IQ ligger på dette område,nærmest o.
Hilsen
vvdriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 12:54

det er jo lige netop det Windows ikke gør automatisk, men den har gjort det indtil for nogle dage siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 12:55

Højreklik på proceslinien
Kommandoen værktøjslinier

Der skal være v ved vis hurtig start og intet andet...

Og du skal stadig gøre det i OPLÅST tilstand og SÅ låse...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 13:03

Nu er Windows lige blevet genstartet og Hurtigstart er der jeg kan ikke sige nøjagtig hvordan, men jeg har åbenbar gjort noget i en frokert rækkefølge før hvis Hurtig start er igen i morgen når jeg starter, så får du pointene Refi men ikke før jeg har nemlig ikke råd til et nyt spørgsmål lige de første dage

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 13:04

O.v.n.
Jeg har mange programmer i hurtig start, men jeg låser ikkeproceslinien. Det har altid fungeret hos mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 13:09

Jamen hvis jeg ikke låser, så er der større risiko for fejl 40 dem kan jeg godt være foruden, nu ser det ud som jeg ønsker, bare det holder jeg ved nemlig ikke hvad som løste problemt.
Der er hak ud for Hurtig start og Windows MediaPlayer, men det er ikke noget nyt, bør jeg fjerne den ud playeren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 13:24

Citat
jeg har nemlig ikke råd til et nyt spørgsmål lige de første dage

Det er bare iorden....

Tag det blot roligt...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 13:27

Og så nærmer arbejdstiden sig hastig, klokken 15 kører jeg, så er der ro fra min side

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 13:28

Kør nu forsigtigt i natte timerne

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 04-12-08 13:31

Citat
jeg har nemlig ikke råd til et nyt spørgsmål lige de første dage

Det har du nu.
Jeg har lige accepteret dit svar fra spørgsmålet
Linux på pc den 04 11 2008 420 poin
Så tag du roligt på juleindkøv
vvdriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 13:36

Det giver sgu ikke flere point at stille spørgsmål for

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 04-12-08 13:44

Til refi
Jeg er ikke helt inde i dette mystike poin system.
Men når jeg har stillet en spørgsmål,og der er nogle som svarer,der var udlover 420 poin.
Når så O V N kom med det bedste svar,får han så ikke de 420 poin, han så kan bruge, når han udlover poin til et spårgsmål som han stiller
vvdriver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 13:45

o.v.n.
Du må også gerne få lidt point fra mig. Vil du det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 13:52

NEJ til vvdriver

Og til granner1 - det hjælper IKKE på problemet...

De ENESTE måder at tjene til at stille spørgsmål er 20 point pr. dag du logger ind...
Samt evt. returpoint fra dine egne spørgsmål som andre køber...

Så i det store og hele er det kun de 20 point du får hver dag du logger ind....

Pointene du får for et svar kan IKKE bruges til noget udover deltagelse i denne såkaldte lodtrækning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 13:55

Slet dit spørgsmål HURTIGT inden nogen svarer....

o.v.n. kan IKKE bruge dem til at stille spørgsmål for

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 04-12-08 13:57

Tak for svaret refi
Så ved jeg det.
Men det var alligevel godt jeg gjorte det,for det var sidste dag inden der var gået en måned. Skal man ikke svare inden en måned, for ikke at stå med ubesvaret/annuleret spørgsmål.
Det ønsker jeg ikke
Slut
vvdriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 14:01

Nej 3 mdr.....

Men ved at lukke inden 1 måned får du 5 point af kandu til at stille nye spørgsmål for....

Så der var egentlig en tredie mulighed for at tjene til nye spørgsmål....

Det er EN FEJL der står 30 dage i pointrules....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 14:29

værktøjslinjen skal IKKE være låst op for at vise hurtigstart ! - der skal bare flue i vis hurtigstart og genstartes for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 14:30

sludder proceslinjen mente jeg

og

proceslinjen SKAL låses op for at kunne hive den og og ned osv !

håber det hele er i orden o.v.n

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 14:31

og og ned osv ???? det går rigtig godt pt - op og ned skulle der stå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 14:34

Hvad vrøvler du om Mirit

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 16:36

Han har dyppet næsen i julegløggen tror jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 16:38

Den HAN er en HUN

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 16:39

O.V.N.

får da et chock når han kommer hjem og får sin post....

Den har da rigtig udviklet sig til smalltalk

Men OK - hvis problemet er løst er skaden jo ikke så stor

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 16:43

Citat
proceslinjen SKAL låses op for at kunne hive den og og ned osv !
<--- det vrøvlede jeg (bla) om

og ham der hende dypper ikke næse i noget der er så stærkt - - - - - - endnu da

<--- det vår det til gengæld fint fint med

og

o.v.n er nu nok slet ikke så ked at lidt smalsnak - han deltager jo gerne selv i andre tråde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-08 19:34

Du har vel spybot search & destroy o.v.n.
Den er måske sat til ikke at starte hurtigstart sammen med windows.
men det kan da ikke være et problem for dig o.v.n. , for du kører jo ubuntu.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-12-08 21:17

Stakkels o.v.n. Når han kommer hjem i nat har i myrdet hans mailboks

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-08 01:15

Citat
det kan da ikke være et problem for dig o.v.n. , for du kører jo ubuntu.
drillepind Eyvind, jeg har altså andre styresystemer end Ubuntu spybot search & destroy kan du køre den med Wine på Ubuntu måske kan det lade sig gøre
Tag i endelig en omgang småsnakken jeg finder alligevel nemt et indlæg at acceptere i morgen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-08 09:49

Men måske er den hurtigstart slået fra i opstarten et sted.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-08 23:38

Tak for svaret refi. Hurtigstart var der da jeg startede computeren i dag, og holder endnu måske hjalp det "at snakke om den" ellers har jeg gjort noget ubevidst, mystisk at der var nogle dage hvor jeg skulle aktivere den hver gang computeren startede

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-08 12:24

Det holdt ikke i dag da jeg startede var der igen ingen Hurtigstart.
Miritdk har lidt ret, jeg behøver ikke låse proces linjen op for at aktivere Hurtigstart, men den viser kun tre ikoner og så skal jeg låse op og trække så alle 6 ikoner vises gider ikke bøvle ret meget mere med, men det var nu nemmere at starte et program med et enkelt klik på Hurtigstart ikonen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-08 13:31

Men men men .......har du virkelig brug for "hurtig" start. Er det ikke rigeligt hvis bare kan starte.