/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
afbryde pc på trådløs net
Fra : frederikshavn
Vist : 585 gange
50 point
Dato : 03-12-08 22:30

Hey
jeg har trådløs neyværk fra bredbånd nord,og min datter kører også på det trådløse,har lidt problemer med at hun ikke vil i seng fordi hun vil hellere surfe rundt på nettet hele natten,så tænkte jeg om det var muligt at blokke nettet til hendes bærbar,men stadigvæk beholde nettet på min stationær?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 22:33

træk kablet ud - eller hvis det er muligt at du har en trådløs router fjern el - ledningen .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-08 22:35

Citat
men stadigvæk beholde nettet på min stationær?

Det nemmeste er nok at be' hende om at slukke

mvh klaudi

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 03-12-08 22:39

det vil jeg også mene,,,og holder hun ikke det,,så 8 dage uden net,,"så ka,hun lære det"

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-12-08 22:43

Ja du kal lukke får det trådløse i din router... og så er den potte ude...
og tænde når hun må bruge det..

Men var det ikke bedre med dialog - noget tyder på hun og du ikke er helt enige om hvem der bestemmer...

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 03-12-08 23:06

Jeg synes, at du kan finde ud af det ved din PC, da du er administrator, kan du konfigurere forbindelse og blokere hende, men det er ikke den rigtige løsning. Det vil komme andre lignende uenigheder, derfor skal du gøre klar fra nu af, hvem "bestemmer". Din datter skal følge dine regler, da det er dig der er mor og hun følge og respektere reglerne. Jeg ved godt at det er nemt at sige det. Men hun vil ikke respektere dig hvis hun finder ud af at du har blokeret hende på den måde.
Nej, hun skal have sengetid og cumputertid tidspunkter meget klar. Hvis hun ikke vil gøre det, kan du få hende til at tage ngl. konsekuentier af det, ved f.eks at sige til hende at hun ikke får lov til at bruge netforbindelse i den per., som hun ikke lære den regle: computertid.
Din datter får gavn af at have en bestemt mor og hun lskal først og fremmest lære at der er regler som skal holdes.
Held og lykke.
En datter

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-12-08 23:30

Lizi01,hvordan blokker man for en bruger på ens pc'nare i nøds tilfælde,hvis alt andet glipper

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-08 23:30

Gå ind på hendes computer. I højre hjørne af skærmen er der et lille ikon af 2 skærme, det højreklikker du på og vælger deaktiver. Så slukkes nettet hos hende. Men lad hende ikke se hvad du gør, for du skal gøre det samme når hun skal på nettet igen, højreklik på ikonet og vælg aktiver. Og sådan kan du gøre hver aften til hun har lært det.

Så håber jeg ikke at hun har meget forstand på EDB.

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 03-12-08 23:44

prøv at gå ind på nætværk og internet, det finder du ved menu start, forbindelse.
Der finder du "administrer netværk trådløse, der bruger trådløse forbindelse".
Der finder du alle indstillinger, men da jeg ikke er administrator for netværket som du er, kan jeg ikke sige yderligere.
Håber, at du finder ud af det.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 04-12-08 00:01

Lizi01 kan ikke rigtig finde det som du skriver bruger xp 64bit,(UK)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 00:11

Hvis du ikke har ikonet nede i hjørnet, så ville jeg gå ind i kontrolpanel, klikke på netforbindelse og højreklikke på den forbindelse i bruger. Vælg egenskaber. Her skal der være et hak i "vis ikon på proceslinie" Så kommer ikonet på linien.

Kommentar
Fra : Lizi01

Dato : 04-12-08 00:24

Du klikker på det flag, hvor der kommer listen med: dokumenter, computer, forbindelse, netværk, m.m. Der går du ind på netværk og derefter på netværk og delings center, så finder du alle bruger: dig, din datter, m.m.
Ellers går du ind på det flag i den venstre hjørne, dvs. start, dér højrerklikker du og så vælger du stifinder og til venstre kommer en list, hvor der står netværk, der kan du ændrer på det.
Ellers går du til kontrolpanel og netværk, der kan du også forbinde hendes pc med din, for at hente filer osv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 02:15

Det er censur det du vil hvis pigen er over en vis kan hun vel selv bestemme hvornår hun vil i seng, hvis hun er barn endnu, så er der noget rav ruskende galt med din/jeres opdragelse.
Bortset fra det, så kan du så let som ingenting gå ind i din routers opsætning og slå radioforbindelsen fra, du kan så selv forsætte med at gå på nettet med kabel, du går ind under Wireless og sætter Wireless Radio til Off og klikker på Apply, modsat når den skal sættes til igen, det er du nødt til at gøre manuel hvar dag ved senge tid, indtil pigen har lært at det er dig som bestemmer, men det burde kunne løses ved dialog i stedet for

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-08 08:22

Du skal bruge MAC filter på routeren og så kan du sætte begrænsninger på tidspunkter.
Gå ind i din router via din browser og kig dig omkring.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 04-12-08 14:01

Tak for svaret Eyvind.dit råd virkede,men håber ikke det bliver nødvendigt at bruge,men nu ved jed jeg da hvordan det skal gøres,hvis hun ikke hører efter