/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
acer recovery tjek af harddisk
Fra : biksemad
Vist : 736 gange
50 point
Dato : 03-12-08 20:41

Hej
Jeg har geninstalleret programmerne med en recovery cd/ dvd på en acer bærbar,der var trojansk hest i.

Det jeg så har oplevet er at når den nogle gange starter op så mangler den lige og starte det trådløse net værk op ,der mangler nogle programmer på proceslinjen ,men så genstarter jeg også er den der hvad kan være galt?

Den har hentet opdateringer til windows også service pak 3 nogle gange vil den ikke lukke hurtigt, eller slet ikke , så kan man trykke på knappen.

Men den er lige renset hvad kan være galt ,hvad kan man prøve ?

Hvordan tjekker vi harddisken på en bærbar med Windows professinal da vi kun har recovery cder vil gerne tjekke harddisken med CHKDSK men hvordan gøre det lettest ?

eller er der et andet program der kan tjekke harddisken, og hvordan ?

Jeg køre med bullguard virus program.

skulle man hellere have slettet harddisken med et andet program først og hvilket ?

Hvor meget kan man slå fra i msconfig kan man bare prøve sig frem eller er der noget det ikke går ? man kan jo slå det til igen er der en grundregel ?.

Det er jo en masse den starter op med alt det der ligger på acers recovery, det bedste er vel og finde alle driverne også kun ligge xp ind, men du kan ikke finde dem på recovery cderne det er faktisk noget møj.

Kan der være noget galt med hardwaren og hvordan tjekkes det ?

den hentede også explore 7,0 automatisk, men åbenbart på engelsk, hvordan ændres det ?

mvh biks

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 03-12-08 21:38

Jeg mener du skulle have lavet back-up af diverse drivers først, før du kører recovery cd. Men på acers hjemme side kan du finde din model og downloade dem. Kan du ikke komme på nettet må du få en ven til at give dig - et usb memory stik eller cd med i hvertfald drivers til Lan/netværk/trådløs så du kan gå på nettet som det første og hente resten.

du kan så hente drivers her http://acer.com/support/download.htm

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 03-12-08 21:46

hvordan kan man lave backup ad driverne dem har jeg kun liggende på recovery cder og dem kan du ikke gå ind i ? men en recovery tager den jo tilbage til start også burde den sku da køre ordentligt, jeg må hav tjekket disken med CHKDSK men hvordan ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 23:24

prøv at gå ind i fejlloggen og se hvad der hænger .(avancerede systemoplysniger - vis fejlloggen)

hvis du kopierer det ind her kan der være nogen der kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 00:39

Prøv at slette servicepakke 3, den kan sagtens lave kuk i din maskine. Det gjorde den godt og grundigt i min. Det hjalp at jeg slettede den. Og husk at genstarte bag efter.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-08 02:06

Tjek af disk: Højre klik på dit C drev - klik på Egenskaber - klik på fanen Funktioner, ud for den øverste Status for fejlsøgning, der klikker du på undersøg nu, sæt markering i begge felter og klik på Start, der kommer så en besked om at Windows ikke kan undersøge fordi den skal have uhindret adgang og om du vil genstarte nu, sig Ja til det, så kører diskkontrollen når computeren starter igen.
Du bruger Recovery CD og den sætter computeren tilbage som den var den dag du købte den, med alle nødvendige drivere, bagefter kan du gå i gang med at opdatere Windows og diverse drivere, hent driverne hos Acer support og ikke fra diverse leverandører af den hardware som er i computeren, men de nødvendige drivere til computeren er der allerede, husk også at opdatere Bullguard til version 8.5

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-08 02:08

Det er vist kun computere med AMD CPU der har problemer med Service Pack 3, mine med Intel CPU kører udmærket

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 06:16

Citat
Det er vist kun computere med AMD CPU der har problemer med Service Pack 3, mine med Intel CPU kører udmærket
.. næææh - jeg har begge og de kører såmænd fint nok med sp3 begge to

godmorgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 06:17

BTW... hvis jeg ved en recovery oplever problemer kort efter vil jeg bestemt køre den igen i stedet for at rette fejl som kan opstå igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 16:31

Og jeg kører med Intel CPU og SP 3 laver kuk i min PC.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 16:45

granner01 - fejl 40 er den mest udbredte fejl

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 05-12-08 15:20

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-08 15:25

Selv tak, hjalp det på computeren at du kørte den disk kontrol ?