/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
fletning af læderpisk
Fra : michaelmoeslund
Vist : 3024 gange
100 point
Dato : 03-12-08 20:35

Halløj

Min ældste søn er helt vild med Indiana Jones, og han vil meget gerne have sådan en pisk som "indy" render rundt med

vi vil gerne prøve at lave sådan en selv, men jeg er gået helt i baglås, omkring hvordan jeg rundfletter sådan en

det skulle gerne ende ca sådan:

http://www.laederiet.dk/produkter/P_Images_Normal/1236.jpg

Er der nogen af jer kandutter der er tålmodige nok til at forklarer mig fremgangsmåden...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-08 21:06

Hvis du ikke får hjælp her på kandu, så ville jeg spørge i en rollespil's klub

http://www.google.dk/search?hl=da&q=rollespil%2Bklub&meta=

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 03-12-08 21:29

den ville nok være god til at banke konen i med

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-12-08 21:41

Jeg har handlet meget i læderiet og de har selvfølgelig bøger om bla.forskellige flettemetoder Men på Biblotrket kan du låne bøgerne gratis

Mvh Og god arb.lyst

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-12-08 21:28

hmhm..

er lidt i tvivl om bøger og billeder hjælper,når jeg prøver at flette med mere end 3 ender, så er det som om min hjerne begynder at klø, et sted jeg ikke kan nå....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 23:38

Pjat det er ikke sådan lige til at forklare det er bedre med illustrationer

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 06-12-08 09:54

det ER svært, men send mig din mailadresse, så sender jeg lidt materiale, som måske kan være nyttig.....
hilsen runa

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-12-08 12:58

Må vi andre ikke følge med tpjevser ?????

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 07-12-08 23:33

jo, selvfølgelig sunowich.
gå ind på gratisupload.dk. så ind under fillisten. find indy pisk og tryk på den. tryk download.

hvis pisken skal være 1,5m skal du bruge læderstrimler á 4,5m. 5mm brede tættest på håndtaget og max. 3mm i modsatte ende,- dog gerne smallere. du skal huske at stramme mere og mere til jo længere frem du når mod enden. i håndtaget fletter du rundt om rullet læder. og sluttelig: pas på, det er farligt legetøj!
hilsen runa.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 08-12-08 17:18

Hej Runa

det ser rigtig spændende ud

min far sagde godt nok, at han havde en bog med beskrivelse af indy's pisk, men fik aldrig en kopi af ham

kigger lige lidt på det, og vender tilbage..