/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
HJÆLP - Effekter
Fra : Blondix
Vist : 407 gange
15 point
Dato : 03-12-08 12:04

Hej med jer.

Er der ngoen, der har kendskaber til redigering af billeder? Jeg ønsker at redigere mine billeder som fx disse, http://www.edupics.com/phpThumb/cache/1/1a/1a8/1a8d/phpThumb_cache_edupics.com_src1a8dd93255dfe5f3155b9a52e66ad313_par09ff33df758b5f7c5623216939181bf7_dat1188199978.jpeg og http://www.kathjo.dk/Elvis1_60x60%20(fritlagt).jpg-for-web-normal.jpg og http://www.kathjo.dk/Beautiful_Lifes2_40x50.jpg-for-web-normal.jpg
så det kun er sort/hvid og i sådan nogle "plamager", så der kan males efter det i sort-hvid.

Please hjælp!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 12:39

hvilke programmer har du til rådighed ?

under normale omstændigheder ligger effekten under - ajust - brightness + contrast - og effekten hedder treshold

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 13:01

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html hvis du henter dette lille unikke program finder du effekten under ajust - duotone - hvor du har farverne sort hvid sat

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 03-12-08 14:14

Jeg vil bruge photoshop.

Med venlig hilsen
HOGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Blondix

Dato : 03-12-08 14:47

Er programmet gratis og lovligt at hente, for så vil jeg da lige give det et forsøg :)
Det andet du relaterer til miritdk i hvilket program er det?

HUGO-BØRGE; Photoshop? Hvordan og med hvilke effekter?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 14:53

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html photofiltre er helt gratis så hent det og du vil forbavses og se det kan en masse når man har sat sig lidt ind i det

Citat
Det andet du relaterer til miritdk i hvilket program er det?
er ikke lige klar over hvad du mener - men jeg bruger for det meste forskellige programmer alt efter hvad jeg skal lave.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 14:54

og så kan jeg åbenbart ikke stave til adjust

Kommentar
Fra : Blondix

Dato : 03-12-08 15:02

Jeg prøver da lige at hente det billede med det samme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 15:04

billede ???? - det er et lille program så du kan lege med det og få de effekter du har behov for

Kommentar
Fra : Blondix

Dato : 03-12-08 15:05

Du må være en engen eller en lille nisse i denne juletid!
Mange tusind tak, det var lige DET jeg ledte efter..
Kan du også sige mig hvordan jeg laver effekter som dette billede? http://www.villysonnichsen.dk/Billeder_til_export/Forside1.gif

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 15:06

den effekt du efterlyser har jeg beskrevet længere oppe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 15:07

og så lige et ps- leg med det - du vil undres over hvor meget du kan med det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 16:49

http://peecee.dk/upload/view/143049 sorry - jeg lagde slet ikke mærke til at dit sidste link var til et billede - men du kan se her på linket - jeg har med vilje markeret ukorrekt for at du kan se effekten.

du tager billedet ind - klikker på lassoen og tegner med den så præcist du kan sådan at du kan indsætte farven. Så vælger du "maler-kanden" - går ned og sætter opacy til du synes det passer og fylder farven inden i det felt der er markeret - og kan nu vælge at gemme i det format du skal bruge.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 06:49

Blondix hvordan går det med at finde ud af det ?

Kommentar
Fra : Blondix

Dato : 04-12-08 08:11

Jeg har fået mine sort hvide billeder, de er blevet kanon flotte :)
Men jeg kan ikke finde ud af at installere det på dansk.

Og det andet vil jeg helt sikkert også forsøge mig med, er det i samme program?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 08:15

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html smut ind og se vejledningen til dansk opsætning her igen

hvor herligt du er glad og har fået noget godt ud af det

Citat
Og det andet vil jeg helt sikkert også forsøge mig med, er det i samme program?
... øhhh hvad for noget andet vil du forsøge dig med ?

Kommentar
Fra : Blondix

Dato : 04-12-08 10:04

Det hvor man kunne indsætte en farve.

Kommentar
Fra : Blondix

Dato : 04-12-08 10:16

Jeg må godt nok være en computerskovl, for jeg kan ikke finde ud af at lave det om til dansk, programmet er installeret, men ikke det danske

Kommentar
Fra : Blondix

Dato : 04-12-08 10:20

Sådan, nu kan den endelig på dansk
Så mangler jeg bare at kunne lave billeder som det med fisken

Tusind tak for hjælpen.
Og glædelig jul da

Jeg oprettede faktisk først profilen herinde i går for at finde effekten, men det har da været en positiv oplevelse.

Kommentar
Fra : Blondix

Dato : 04-12-08 10:29

sidste spørgsmål, hvad er "opacy" og hvor ligger det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 11:22

opacy = styrken på farven - eller gennemsigtigheden alt efter hvad du synes - når du klikker på for eks malerbøtten står det nederst og der kan du flytte skyderen så du kan få den gennemsightighed du ønsker - du kan prøve dig frem - husk der er fortryd pile oppe i værktøjslinien.

Hjælpe menuen(har jeg hørt for jeg har aldrig brugt den selv) viser faktisk rigtig godt hvordan og hvorledes - så hvis du leger dig frem lærer du hurtigt alle finesserne

det lille program kan langt mere end det giver sig ud for og du skal nok få glæde af det.

http://peecee.dk/upload/view/143049 her satte jeg opacy ned til omkring 30 -35 så det gennemsigtige lag ikke ødelagde baggrunden på hans majestæts ansigt ... forklarer det lidt simpelt hvis du ruller op hertil Dato : 03-12-08 16:49

god fornøjelse

ps.. du gav mig en mega ide til en julegave jeg har spekuleret mig gul og grøn over - det skal du så have tak for