/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt i Afrika
Fra : TheRealDeal
Vist : 1255 gange
20 point
Dato : 03-12-08 07:20

Hej med jer

Jeg er i den heldige situation at min samlever vil give mig en jagtrejse kombineret med lidt foto til Afrika på grund af min runde dag.
Jeg har været i kontakt med mange udbydere af den form for jagtrejse og lige netop en udbyder har jeg fæstet interesse for, JENSEN SAFARIS som lader til at være et seriost konsept der har eksisteret i mange år, trods opgang og nedgangstider.
Jeg har mailet med indehaveren af firmaet og det lyder til at der er styr på tingene, men er der nogen på forum som har været nede på det pågældende sted og set, oplevet området.
På forhånd tak
The Real Deal

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-08 09:21

Nu er afrika jo stort , og jagt mange ting.
Jeg synes du skal skrive hvor det er, nærmere bestemt.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 03-12-08 14:20

Hej transor

Det er i Sydafrika Limpopo

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-08 16:39

Kender den kun fra Kiplings historie, om den grå grågrumsede.
Det er jo næppe relevant mere hvad enden det er krokodillen eller elefanten du er ude efter.

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 10 point
Dato : 05-12-08 21:05

Glem nu ikke at alt jagt forregår under hegn i Syd Africa ( lovbefalet af regeringen ) Hvorfor S.A. også er det eneste land i verden, der kan tilbyde "Dåseløver" dyr der er opdrættet med kun jagt for øje - så du kunne måske lige så godt prøve om du kan få lov i Klampenborg dyrhave. Så spare du flybilletten.

Jeg har ellers besluttet, at jeg ikke kommentere indlæg fra TRD - for de er for vidtløftige og høre ikke hjemme her, men da admin indnu ikke har reageret på min delete så gør jeg det undtagelsesvis.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-12-08 07:53

Kære bb1
Jeg citerer fra dit indlæg
Citat
Jeg har ellers besluttet, at jeg ikke kommentere indlæg fra TRD - for de er for vidtløftige og høre ikke hjemme her, men da admin indnu ikke har reageret på min delete så gør jeg det undtagelsesvis.

Vi har hver sin måde at se tingene på og efter at have læst en del af dine gamle indlæg, har du let til at blive sur og irettesættende når en given debattør her på forum ikke er enig med dig.
Du har så valgt at blacklistet mig, det er dit valg, men trods det svare du et af mit indlæg, men nu er jeg en meget forstående og large person, som ikke går i for små sko, trods modgang i livets mange afskygninger, jeg kan nemlig godt svare dig gamle ven

Jeg bringer citater fra dit indlæg
Citat
Glem nu ikke at alt jagt forregår under hegn i Syd Africa

Det er meget store hegn der er i Syd Afrika og du vil ikke kunne se at vildtet er påvirket af det.
Citat
Hvorfor S.A. også er det eneste land i verden, der kan tilbyde "Dåseløver" dyr der er opdrættet med kun jagt for øje

Der vil altid være brådne kar i jagtbranchen, men Jensen Safaris udbyder ikke den form for jagt.
Husk vi behøver ikke gå så langt her hjemme udsættes der stadig fugle (bla. agerhøns) den samme dag der skal trænes hund eller holdes jagt, der blev taget en på Fyn sidst år, og hvordan kan det lade sig gøre for dig at nedlægge så mange agerhøns på en dag? det kan du komme med en forklaring på i en anden tråd
Citat
så du kunne måske lige så godt prøve om du kan få lov i Klampenborg dyrhave. Så spare du flybilletten

Sjovt du skriver dette. Efter jeg har mailet med indehaveren af Jensen Safaris, Holger Jensen, så havde du travlt med at kritisere ham for hans måde at jage på i S.A. trods du aldrig har været dernede og kender til den aktuelle tilstand, men det viser sig sørme at du selv har jaget under et lille hegn nede på Djursland også kaldet Emmedsbo og her fik du efter megen møje og besvær nedlagt en Muflonvædder
Nu spørger jeg så dig, var det for at spare en flybillet til stedet hvor den findes på den frie vildtbane eller var det den manglende jagterfaring der afgjorde valget

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-12-08 16:47

Medens vi venter på svar fra den erfarne jægersmand bb1, kan jeg i mellem tiden løfte sløret for den store bedrift i Emmedsbo skov på Djursland
Bedriften med billede har selv været tilgængelig på bb1 egen hjemmeside, men er åbenbart blevet taget af og hvilke grunde der er til beslutningen kan der selvfølgelig kun gisnes om
Hvis man går ind på www.jensensafaris.com og ser under nyhedsbrev 112 vil man i en af undertittlerne kunne klikke sig ind på dette link.
Man klikker på:[B]Senste[/B] og så på [B]Se hvorledes en af DJ frontkæmperne faldt på halen her![/B] og så fremkommer det meget levende og morsomme indslag om den store jagt.
http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Jeg kan lige for tiden orienterer om at Jensen Safaris har gæster i Uganda og Tanzania
The Real Dael

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-12-08 18:16

TRD
Du glemmer noget meget væsentligt, som folk med en nogen lunde intilliges for længst har fundet ud af: Billedet på Negerhøvding Jensens hjemme side er manipuleret og altså ikke det samme billede, der findes på min hjemme side.
Man kan over alt i SA på forhånd bestille det man vil skyde. Findes det ikke på jagtfarmen, så skaffes det, fra andre farme. Sådan er det. SA er altså stadig det eneste land i Africa, hvor det også gælder løver, hvorfor der findes farme, hvor de bliver opdrætte og der efter solgt.

At sammenligne det med, at der nogle steder i Danmark udsættes agerhøns, for at suplere den vilde bestand. Er net op et bevis på forskellen på din og min tanke gang og lad så andre om, at dømme hvem der har ret. Du har jo f. eks. ikke det fjerneste bevis for, at jeg har foretaget mig noget ulovligt.

citat: jeg en meget forstående og large person, som ikke går i for små sko, trods modgang i livets mange afskygninger, jeg kan nemlig godt svare dig gamle ven citat slut.

Det er jeg ikke spor i tvivl om, men det er måden du gør det på, der er helt forkert. Halve sandheder, direkte løgne og noget du har hørt fra tredie person. Kan ikke bruges til en pind.

Så derfor er det bedst at du holder dig til det du ved og kan bevise omkring min person eller kan du komme alvorligt i klemme. Safarihøvdingen bor i Syd Africa, der kan han ikke retsforfølges ellers var han forlængst blevet det,for det billede, som han har manipuleret med - så enkelt er det!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-12-08 19:30

Kære bb1

Citater fra dit indlæg
Citat
Du glemmer noget meget væsentligt, som folk med en nogen lunde intilliges for længst har fundet ud af: Billedet på Negerhøvding Jensens hjemme side er manipuleret og altså ikke det samme billede, der findes på min hjemme side.

Det må du meget undskylde, jeg har nu fundet billedet på din hjemmeside og kan se det ikke er det samme som på Jensen Safaris hjemmeside, MEN faktum er at der ikke er frit levende Muflon i Danmark så du har skudt den under hegn og da du åbenbart mener at Safari Jensen er hegnsjæger, så må du også være det, da du har skudt en tam muflonvædder under et lille hegn på 30 ha. hvilken bedrift hvor mange dage tog det
Citat
At sammenligne det med, at der nogle steder i Danmark udsættes agerhøns, for at suplere den vilde bestand. Er net op et bevis på forskellen på din og min tanke gang og lad så andre om, at dømme hvem der har ret. Du har jo f. eks. ikke det fjerneste bevis for, at jeg har foretaget mig noget ulovligt.

Fakta er at der blev en knaldet for det over på Fyn og det er kun toppen af isbjerget der ses, men du er åbenbart glad for at jage under hegn har du så skudt dine agerhøns under hegn

Men som jeg kan se og oplyse dig om så udbyder Jensen Safaris også jagt i Uganda og Tanzania.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-12-08 21:09

TRD
Hold dig til sandheden. Hold dig til noget du ved besked med og om ellers kommer du meget galt afsted.
Bevis at jeg har foretaget noget ulovligt.
Bevis at jeg har været på agerhønsejagt på Fyn.
Bivis at jeg skriver noget der er usant på min hjemme side.
Før bevis for at der ikke findes fritlevende Muflon i Danmark. De er opført som jagbare ifølge jagtloven og selvfølgelig kan de være opdrætede, men beskriv venligt hvordan jagtten i Emmedsbo skov forregik den 13-1-1997 Og hvorfor den i det hele taget blev afholdt.
Bevis at D.M.K. intet ved om groser münsterländer ( det har du jo også på stået )

Du er bosidende i Danmark og kan derfor få forkyndt en stævning - husk det!
Du er ude på meget tyndt is nu og hvis du tror du kan gemme dig bag TRD så må jeg sige:
Du er mere end naiv. Du skriver et indlæg, når det sendes sendes også din IP-adresse.
KanDu sender en E-mail, når der er svar altså er den også kendt. Tror du så virkelig, at det vil være svært, at forkynde dig en stævning?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-12-08 22:03

Kære bb1

Tag det roligt gamle dreng, du må endelig ikke gå ud at køre bil i den tilstand du befinder dig i nu, men hvis det ikke kan være anderledes, så kan du gå over til naboen og låne en Lada, den skulle der være en del metal i, hvis du skulle komme til at ramme en vild muflonvædder under din kørsel
Jeg citere fra dit sidste indlæg
Citat
Bevis at jeg har foretaget noget ulovligt.

Jeg har aldrig påstået du har gjort noget ulovligt
Citat
Bevis at jeg har været på agerhønsejagt på Fyn.

Jeg har aldrig skrevet du har deltaget i jagt på Fyn
Citat
Før bevis for at der ikke findes fritlevende Muflon i Danmark. De er opført som jagbare ifølge jagtloven og selvfølgelig kan de være opdrætede, men beskriv venligt hvordan jagtten i Emmedsbo skov forregik den 13-1-1997 Og hvorfor den i det hele taget blev afholdt.

Der kan selvfølgelig være en lille tam vædder der er hoppet ud af en lille hegning, men din blev da skudt inden for hegnet og jagten blev vel afholdt fordi du gerne ville sparre flybilleten til der hvor muflonen findes på den fri vildtbane
Citat
Bevis at D.M.K. intet ved om groser münsterländer ( det har du jo også på stået )

Du har så travlt med at debattører skal holde sig til tråden, husk det nu selv, men vi har alle lov til at fejle
The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-12-08 22:58

TRD

Ctat. Der kan selvfølgelig være en lille tam vædder der er hoppet ud af en lille hegning, men din blev da skudt inden for hegnet og jagten blev vel afholdt fordi du gerne ville sparre flybilleten til der hvor muflonen findes på den fri vildtbane citat slut.

Dette er intet bevis på, at du udtaler dig om noget som helt, som du har kenskab til.

Før bevis for din påstand mand. At de to muflon, der blev nedlagt den dag blev det inden for et hegn!
I Emmedsboskov er der bl.a. nedlagt den største Danske frilands hjort, var den også under hegn eller transporteret der til, som mange af de dyr du vil ned og skyde i Afrika?

Jagten i Emmedsboskov den dag blev afholdt af en ganske bestem grund og da du ikke kender til den ved du heller ikke hvad der foregik- så enkelt er det.

Du har i mere ind et indlæg direkte skrevet, at jeg har skrevet noget, der ikke passer på min hjemmeside. ( riffelinstruktør )

Du har her i denne tråd udlagt en HTTP adresse som henviser til noget direkte ulovligt.

Derfor er det hele printet ud og vil blive overgivet til min advokat i morgen.

Ser du der er grænser for hvad jeg vil finde mig i - så enkelt er det!

Tråden er dine uhyrlige påstande og det skal du blive holdt fast på.
For vi lever heldigvis i et retssamfund - ligesom vi heller aldrig før her på KanDu har været vidne til værre personfnidder end det du har skabt.

Jeg har deltaget her i flere år. Er superbruger. Hvor imod du er helt ny og slet ikke har villet indrette dig efter de regler der findes her.
Læs lige tråden igen hvor en spørger: Takker mig og giver mig sine poing. Du deltog i samme tråd- hvad gav han dig. Et vink om, at stoppe med dit personfnidder. Det vil du altså ikke - ok
så har jeg altså kun en metode tilbage og den udføres så i morgen.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-12-08 10:34

Kære bb1
Tak for svaret meget nærmere kommer vi ikke Afrika