/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Problemer opvaskm. ASKO D3250
Fra : semajeto
Vist : 7764 gange
63 point
Dato : 02-12-08 22:24

Hej

Mit køkkenafløb har været stoppet og efterfølgende står min opvaskningsmaskine bare og pumper hele tiden på trods af maskinen er tom for vand. Jeg har taget afløbsslangen af og hældt vand i bunden af maskinen og den pumper vandet fint ud i en spand. grydesymbolet blinker og det skulle betyder at afløbet er stoppet, men det er det altså ikke. Nogen gode forslag?

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-12-08 22:31

Du må have en servicebog, hvor du kan finde tlf.nr. du kan ringe hen til og spørge ad. Selv har jeg en Asko vaskemaskine, og jeg ved at et program altid skal køres færdig, på grund af elektronikken i maskinen.
MVH

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 02-12-08 22:35

Tak for dit svar, problemt er at den ikke kan kører programmer færdig...jeg har prøvet at slukke for den en times tid uden resultat.

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-12-08 00:19

Har du et hæfte med fejlfindings svar? Hvis ikke så er tlf.henvendelse det eneste, eller sevicemand.
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 63 point
Dato : 03-12-08 01:18

Hej semajeto

Hvis dit afløb har været tilstoppet er der god grund til at antage at din maskine kan være "oversvømmet" i nederste sikkerhedsbund.

Afmonter frontsokkel på maskinen og kontroller om ikke der er vand nede i nederste bund ( inde ved pumperne og elektronikken.. )

Afbryd maskinen fra el-nettet - fjerne vandet i sikkerhedsbunden ( bedst med en vandstøvsuger ! ) - stil en varmeblæser foran maskinen ( Overvåget ! ) så den kan tørre ud i nogle timer.. - Prøv her efter at starte maskinen op.. - jeg er temmelig sikker på at dit problem da vil være løst..

Til Akle:
Jo min ven.. der findes mange alternativer til at tilkalde service.. - det hedder gør-det-selv

God nat..

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 03-12-08 11:26

Hej Ole,

Tak for dit svar. Jeg kikker på det iaften og vender tilbage

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-12-08 11:38

"hvidevaredele"

Tak for "rådet", og dit link var måske en god henvisning til senere brug for vor ASKO maskine mm.
Du er jo åbenbart indenfor faget. Godt nok!
MVH Akle

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 03-12-08 18:13

Sådan - Ole havde fuldstændig ret. Jeg havde dog ingen vandsuger, så det blev til en del klude til at suge op med. Nu står den uden frontsokkel så det sidste kan fordampe. Tak for hjælpen!

Hilsen
Torben

Godkendelse af svar
Fra : semajeto

Dato : 03-12-08 18:29

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.

Har du fået mine point?

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 04-12-08 00:45

Hej semajeto

Velbekomme ! - og ja, jeg har fået point !
( Ikke at jeg samler på disse overhovedet !.. - jeg vil meget hellere have at du husker os næste gang du står og skal bruge en reservedel ! )

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

God jul til jer alle !

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 04-12-08 00:47

Hej akle

Du er til enhver tid velkommen !

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk