/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brænde til CD uden Nero?
Fra : Sygate
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 02-12-08 21:58

Hejsa !

Min far overvejer at købe Nero for at kunne brænde sange ned på en CD.
Han har Vista og burde da kunne gøre det blot ved hjæp af Vista?

Men han får det problem at han kun kan afspille dem på computern og ikke på hans anlæg.
Hvad kan det være der er galt? Det er hver eneste gang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 22:03

Og det er wawfiler?? nogle anlæg kan ikke spille mp3

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-12-08 22:12

Jeg har prøvet at brænde nogle numre som datafiler så virker de også på andre anlæg end puteren

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-08 22:19

Mon ikke Mediaplayer kan klare denne opgave?

Ellers kan du bruge dette prg her:

CDBurnerXP Pro 4.2.3
http://www.filehippo.com/download_cdburnerxp/

eller dette her

Ashampoo Burning Studio Free 6.75
http://www.download.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html?cdlPid=10903152

Begge gratis

mvh klaudi

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 02-12-08 22:34

Det er da så nemt.

Brug Windows Media player.
Under "brænd" klik på lyd CD
og så er det klaret.
Hvis du brænder som data CD, kan ikke alle afspillere klare det og skubber din cd ud igen med disc error

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-12-08 09:31

Hos mig er det sådan, - at mine dyre gode anlæg, ikke altid kan afspille hjemmebrændte CD'er hvorimod billige anlæg kan. Sådan kan det også være med DVD'er, - min dyre afspiller kan ikke, den lille billige på børneværelset kan.
Så prøv om I kan afspille CD'erne på en billig afspiller et sted, - kan I det, er det i hvert fald udelukket at det er CD eller brænderprogram der er noget galt med, - så er det bare din fars anlæg som ikke kan afspille hjemmebrændte. Prøv dette inden I forsøger at bruge et andet brænderprogram.

Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-12-08 11:03

Der mangler lige lidt oplysninger...

HVAD er startmaterialet ?

Det kan sagtens gøres uden Nero men det er muligvis andre problemer der gør sig gældende - såsom kopibeskyttelse, filtyper osv...

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-08 16:18

Når dyre anlæg ikke kan benytte hjemmebrændt CD / DVD, så er det fordi det dyre anlæg kun er blær!

Mange typer DVD og CD kan kun afspilles på det anlæg hvor på de er brændt, indtil skiven er afsluttet, for her er det kun modermaskinen der kan kende sit afkom.
Det forholder sig lidt anderledes med RW skiver, de kan godt ses på andet udstyr.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-12-08 22:22

Hejsa og tak for alle de gode indlæg. Der går lige en dags tid inden jeg kan få afprøvet noget, så lukker jeg....

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 05-12-08 18:44

Tak for hjælpen allesammen.. det virkede fint..