/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Penge til USA
Fra : Avant85
Vist : 1028 gange
300 point
Dato : 02-12-08 12:16

Hej derude

Min datter skylder en privat person i USA 50(us)$

Hvordan sendes de mest hensigtsmæssigt / forsvarligt / lovligt / (billigst)

Vi har ikke nogen konto, vi kan overføre til, så det må blive med posten eller hva' ?

Er der ikke andre muligheder end at købe en "50er" og så i et brev ?

Hvis man sender sådan en kuvert som anbefalet til en privat person, er det ikke at friste postdanmark's enkelte medarbejder lidt over evne ? (undskyld men man hører jo så meget)

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-08 12:20

Næææ ikke så vidt jeg kan se.
Post Dk forsikrer dig jo når du sender det anbefalet.
Det er det du bl.a. betaler for når du sender anbefalet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-08 12:26

Kan man ikke på posthuset sende en postanvisning? det kan man måske ikke til udlandet??

Jeg ville ikke sende kontanter, så hellere gå i banken og få en check, men stadig sende den anbefalet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 12:51

Alle amerikanere har da en bankkonto

Har de visa eller mastercard er det endnu nemmere

Er det et barn kan forældrenes konto vel bruges...

Endelig er der denne mulighed...

http://www.westernunion.com/info/homePage.asp?country=DK&origination=global

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 02-12-08 12:54

Hej Avant

Køb en eurocheck - cross den, og så afsted med den

mvh

krakgt

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 310 point
Dato : 02-12-08 12:56

Kode
Hvis man sender sådan en kuvert som anbefalet til en privat person, er det ikke at friste postdanmark's enkelte medarbejder lidt over evne ? (undskyld men man hører jo så meget)

Når du ikke stoler på nogen, så tag selv over med dem

Du kunne jo forsøge at få en bankkontonummer at overføre pengene til.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 02-12-08 14:30

Hvis du ikke stoler på dem skal du ikke sende brevet som anbefalet men som værdibrev:
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/vaerdibrev_v.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk

Så er du også sikret hvis brevet skulle forsvinde. Post Danmark dækker det beløb som du er kommet i. Det koster ca det samme som at sende det anbefalet.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-12-08 14:48

Wesern union er den letteste og hurtigste måde. Det er meget alm. at bruge i USA, og er langt mere udbredt end i Danmark.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 02-12-08 15:32

Tak for svaret bentjuul.

Hej bentjuul
Du får lige de 300 som et plaster på såret. Det var ikke mening at jeg ville såre nogen. Jeg stoler da på nogen også på at du får noget ud af de 300

Glædelig juul

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 02-12-08 17:22

Kik efter "indvandrer-kisosker" de har de nogen gange, efter hvad jeg har set i Århus.

PS. Det er ikke noget racistisk ment med det, det er bare der jeg ser det.