/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lære af det private
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 02-12-08 09:30

IT-Factory, Roskilde Bank, E-Huset, Nordisk Fjer, PFA, bygge anlægs virksomheder i dusinvis, dyremishandling i landbruget osv osv osv

Hvorfor bliver man ved med at sige at det offentlige skal lære af det private ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 10:03

Hvad har de ting med hinanden at gøre....

Tror du ikke der findes svindlere i det offentlige

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-12-08 10:14

Refi nu er du jo så klog og ved alt så nævn bare 5 eksempler hvor offentligt ansatte ved systematisk svindel har fået mere end 10 mill i egen lomme, bare 5........

Udygtighed ser vi ja men det sker sku også i det private de ønsker bare ikke at vise når de dummer sig og der er det lidt lettere at tjekke det offentlige.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-08 10:50

Lige siden kejseren fik nye klæder har folk med strittende lillefinger ladet sig bedrage af veltalende fantaster.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 10:56

Nu findes der vist ikke mange (udover regeringen) der "råder" ene over den slags beløb....

Så det kan ikke sammenlignes

Så ingen tvivl om at svindelen er i mindre målestok - men det gør den vel ikke lovlig

Grunden til det offentlige er så dyrt er jo netop at der skal 10 mand til at tjekke en regning/mand....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-08 12:00

Så havde du måske været millionær i dag

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-12-08 12:02

Refi du ved vist ikke ret meget om hvad der bliver omsat for i en almindelig Socialforvaltning.

10 mill er ikke mere end en promille af et skatteprocent point i en normal kommune.

Brixtofte nåede at snyde for 2 milliarder men det gik så ikke i han egen lomme.

Men venter stadig i spænding på dine gode lærige eksempler på snyd og bedrag for egen vinding i det offentlige Refi..................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 12:17

Citat
Refi du ved vist ikke ret meget om hvad der bliver omsat for i en almindelig Socialforvaltning.

Hvad har DET med sagen at gøre...

Der er da INGEN socialrådgivere der kan "dele" millioner ud - FIKTIVT

Citat
Brixtofte nåede at snyde for 2 milliarder men det gik så ikke i han egen lomme

Der var så EEN af årsagerne til du ikke kan sammenligne det...

Der er mange offentlige ansatte der er blevet "knaldet" for at snyde - også millionbeløb - men det er som regel ved "smørepenge"....

Citat
Men venter stadig i spænding på dine gode lærige eksempler på snyd og bedrag for egen vinding i det offentlige Refi..................

Jeg har IKKE påstået der var nogen - så hvor har du lige det fra

Jeg siger jo netop at det er det der gør det offentlige så dyrt - 10 mand til at kontrollere 1

Jeg ved udmærket at du ikke bryder dig om mine bemærkninger - men det gør sandelig IKKE dine til lov

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 15:01

Det er nok mere almindeligt at offentlige personer gør sig skuldige i magtmisbrug. Politikere i kommunen favoriserer familie og venners firmaer, tager familien med når de rejser, kommunale håndværkere laver sort arbejde i politikerens sommerhus fordi der ikke lige var arbejde til ham. Og jeg kunne blive ved.
Men har det ikke altid været accepteret at den ene tjeneste var den anden værd?

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-12-08 15:39

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 18:37

Citat
Men har det ikke altid været accepteret at den ene tjeneste var den anden værd

Jo jo - men det gælger egen indsats..................men kommunale benytter andres indstats - nemlig skatteborgernes skat, som vel er beregnet til glæde for alle borgere, og ikke kun nogle få.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 18:39

Men det bliver spændende at se hvor omsiggribende skandalen ender med.
Det begynder at trække op til noget stort.