/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vinterdæk V-mønster retning
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 4523 gange
100 point
Dato : 01-12-08 21:26

Jeg har fået nye vinterdæk af typen Goodyear ultragrip 6.

I dækmønsteret er der et V-mønster. Når man ser på dækket så ligner det en stor pil som løber hele dækket rundt. Der er nu to muligheder for montering (højre eller venstre side af bilen). Dermed kan pilen enten pege fremad eller bagud.

Er der nogen retning for dette V-mønster som er bedst ?

NB: Der er ikke nogen pil på siden af dækket som angiver en specielt retning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-08 21:41

Kig på siden af dækket der er vist en omløbsretningspil. Ellers skal v mønstret vende med spidserne fremad

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 01-12-08 21:44
Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 01-12-08 21:44

V et skal vende fremad,sålede vand,sne ledes væk fra dækket.
Er der vist en omløbsretning, skal det selvfølgeligt følges
vvdriver

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-08 21:45

bare klik på Profil

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-08 21:47

og jo der defenitivt en stor pil på siden af dækket

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-08 23:14

Lyder meget naturligt, men det vil så sige, at man faktisk skal have to reservehjul, et til hver side!?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-08 00:00

Nej man vender bare dækket afhængig af hvilken side det skal bruges på.

Folk der kan skifte hjul , kan vel også vende et dæk.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-12-08 01:54

Dækket skal vende, så spidsen af V'et rammer vejen først, og det vil da sige, at pilen peger bagud på vejen

"Folk der kan skifte hjul , kan vel også vende et dæk."
Øhh, mener du det transor? For så vil jeg da gerne lære teknikken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 09:49

Nu er det nok de færreste der OGSÅ skifter reservehjul fordi det er vinter

At man burde gøre det er så en anden snak

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 02-12-08 18:13

Ang. reservehjul
det behøver ikke at være samme str.som dem man kører med på vognen.
Jeg kører passat med brede sutter på,min reservehjul er specielt lille,for at den kan ligge under klappen i bagagerummet,(leveret med fra fabrikken)den ligner nærmest en trillebørhjul.
har fået oplyst den må bruges,såfremt jeg max.kører xxx i timen.
Hilsen
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 02-12-08 21:14

Tak for svaret Fijala.