/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ugyldig *ini fil
Fra : absv
Vist : 757 gange
277 point
Dato : 01-12-08 17:28

Ugyldig *ini fil - starter fra C\windows
kommer frem når jeg starter min PC, hvad betyder det?
Og skal jeg gøre noget?
BH ab

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-08 17:53

at den er ugyldig for eks -

hvilen fil drejer det sig om ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-08 20:05

Slet den - hvis den er ugyldig kan den jo ikke bruges til noget....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-08 20:46

refi det er så ikke rigtigt - den kan være en kopi - med endelsen bak - men uhh nu husker jeg ikke hvordan man retter det tilbage hmmm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-08 20:54

Og hvad så.....

bakfiler kan du da også bare slette

Især når de IKKE er gyldige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-08 20:56

Det er med al sandsynlig "rester" fra et eller andet der har været installeret og derfor ikke længere findes...

Så en ordentlig udrensning af maskinen vil sikkert SELV slette den....

Kommentar
Fra : absv

Dato : 03-12-08 09:31

Refi hvad mener du med en ordentlig udrensning? Hvordan gøres det?
Der står" ugyldig boot ini fil" starter fra C\windows hvilket den så gør.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-12-08 09:44

Hmm...

Uden boot.ini kan maskinen slet ikke starte....

Så det er nok bare en fejl i en af linierne... (noget fjernet hardware el.lign.)

http://support.microsoft.com/kb/330184/da

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 277 point
Dato : 03-12-08 12:16

jo refi den starter så op på .bak filen - der formodentlig hedder boot.bak

der skal så oprettes en ny boot.ini fil og det gøres sådan:

Højreklik på boot.bak og klik kopier - sæt den ind på skrivebordet og omdøb til boot.ini og kopier den ind på C:\ hvor boot.bak ligger (også ligger) - åbn boot-ini og lav disse ændringer

Højreklik på boot.ini og klik på "Egenskaber". Fjern fluebenet ved skrivebeskyttet og klik Ok.

Dobbeltklik nu på boot.ini og så ser du dette indhold i Notesblok:

WindowsXP-KB310994-SP2-Home-BootDisk-DAN.exe
[boot loader]
timeout=2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
c:\cmdcons\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Slet den tekst som er markeret med skrå skrift her og gem ændringerne.

Det er meget vigtigt at du KUN sletter det med skrå, så vær meget omhyggelig.

Når du har lavet ændringen, skal boot.ini se således ud:

WindowsXP-KB310994-SP2-Home-BootDisk-DAN.exe
[boot loader]
timeout=2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Når du har gemt ændringerne og lukket filen, så sæt flueben ved skrivebeskyttelse igen.

slå så visningen af skjulte filer og mapper til igen, så du ikke ved et uheld får slettet en forkert fil.

Husk at skrivebeskytte og gøre den skjult bagefter.

Lav også ændringerne i boot.bak !!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 12:18

OBS - nederste med skrå skrift var en fejl fra min side - da det kan være du tager fejl og også sletter det - det skulle stå med almindelig skrift - men sådan skal boot.ini se ud bagefter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 12:19

hold da kæft hvor jeg er sjusket idag - det er bak filen der skal omdøbes til ini men ellers håber jeg du kan følge vejledningen !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 12:45

du vil se en linje med rødt her

:\cmdcons\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons

det er den du skal slette

loooooooover jeg ikke vil sjuske mig frem mere håber jeg

Kommentar
Fra : absv

Dato : 03-12-08 12:51

Jeg tror lige jeg prøver supporten hos Microsoft først. Ab

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 12:52

jamen helt ok - jeg ved nu godt hvad jeg taler om - så læs lige det sidste jeg skrev

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 13:29

jeg gør lide bod

Højreklik på boot.ini og klik på "Egenskaber". Fjern fluebenet ved skrivebeskyttet og klik Ok.

Dobbeltklik nu på boot.ini og så ser du dette indhold i Notesblok:

WindowsXP-KB310994-SP2-Home-BootDisk-DAN.exe
[boot loader]
timeout=2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
c:\cmdcons\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Slet den tekst som er markeret med skrå skrift her - den er rød på de fleste maskiner- og gem ændringerne.

Det er meget vigtigt at du KUN sletter det med skrå, så vær meget omhyggelig.

Når du har lavet ændringen, skal boot.ini se således ud:

WindowsXP-KB310994-SP2-Home-BootDisk-DAN.exe
[boot loader]
timeout=2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Når du har gemt ændringerne og lukket filen, så sæt flueben ved skrivebeskyttelse igen.

slå så visningen af skjulte filer og mapper til igen, så du ikke ved et uheld får slettet en forkert fil.

Husk at skrivebeskytte og gøre den skjult bagefter.

Lav også ændringerne i boot.bak !!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 13:31

kandu driller endnu

stadig er det :\cmdcons\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons der vil stå som rødt og skal slettes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 13:40

du go´este - fejl igen

Nu manglede C foran stien

åhh suk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-08 16:18

Her er noget at lege med midifik

http://manse9933.dk/test_info/vis_kode/vis_kode.htm

Kommentar
Fra : absv

Dato : 03-12-08 20:26

Ja- ja det er smukt alt samment, men jeg aner ikke hvor jeg skal finde det du taler Mirith, jeg kan ikke nå at at gøre noget når den starter - det går så hurtigt - ved ikke hvor jeg skal gå ind.
Og nu skaber mit cdrom- drev sig, jeg kan ikke afspille en msik cd, drevet kan vise nogen disk, jeg kan med noget besvær få den til at læse en prg. disk, har det noget med det her at gøre. Ved ikke hvad f.....der sker.
drevet er et lite- on DVD/RW SVW- 160 P 65, min PC er 21/2 år gl. Pentium 4 hvis det siger noget. Suk.
Jeg er ikke øvet i det her. Ab

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 22:07

så tag den nemme løsning og kør enten en restore/ecovery - eller reparer , vejledning til reparation her:
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4 du skal igennem punkt 4

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 22:07

manse altså

Kommentar
Fra : absv

Dato : 03-12-08 22:44

Støøn! TAk! men argh! og mere støn.

Jeg har sat et trådløst net op, var nødt dertil p.g.a. fjantet netkontakt far away fra mit arbejdsbord, det kostede mig et par dage/nætter med næsten ingen hår tilbage på hovedet.
Skal jeg nu igennem det igen?
For så ender jeg uden eet hår hverken her eller der og sandsynligvis en skilsmisse oveni! Tør jeg? Kan jeg?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 22:46

nåååehhh - kan du slet ikke gennemskue hvad jeg skrev hvis du lige lægger mærke til rettelserne ?????

Kommentar
Fra : absv

Dato : 03-12-08 22:56

Ikke i dag/aften og imorgen får jeg ikke tid meget arbejde - hvad har vi så? fredag!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-08 23:06

Du skal ikke pille ved boot.ini, som ligger i roden af C:\
så risikerer du at maskinen slet ikke kan starte!!

Den du beskriver er i C:\windows, eller hva' ?

Så for den da,der røg det sidste hår

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 23:10

pyyyh hvor haaaaaaaaaar jeg også kludret mig igennem her - og nu sidder jeg og kan ikke se på den lille notesbook

jeg skal nok prøve at renskrive hvis det er - ellers så prøv at gå ind her og opret dig gratis

og spørg i kategorien andre computerproblemer.. der tales i hverfald klartale og de ved hvad de har med at gøre

http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-08 23:12

klaudi hvis boot.ini er skadet og den ligger som .bak fil skal den jo repareres

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-12-08 23:51

Du kan prøve at lave en systemgendannelse, gå ned og tryk på Start vælg herefter Hjælp og support på billedet der kommer frem vælger du Fortryd ændringer ved din computer med Systemgendannelse - på det nye billede der kommer frem markeres Gendan computeren, som den var på et tidligere tidspunkt og tryk på Næste

Nu kommer der et billede frem med en kalender i venstre side - her vælges November 2008 ved trykke på pilen øverst til venstre - så vælger du en dato (den skal stå med fed skrift) som du mener ligger før dine problemer begyndte og tryk så på Næste og følg den videre guide.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-08 08:05

hcma har faktisk et godt bud der er til at overse - på en defekt boot.ini

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no8 du skal se punkt 8

Godkendelse af svar
Fra : absv

Dato : 17-01-09 14:27

Tak for svaret miritdk. Jeg har været på rejse svarer derfor førat nu. Undskyld og godt nytår.MvH ABSV

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-09 14:45

velbekomme trods mine mange rettelser og velkommen retur til dk og godt nytår til dig også