/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
kan man det regning 6mdr????
Fra : return
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 01-12-08 14:49

hej

vil lige høre om der er nogen af jer der læser dette der ved om det er helt efter bogen, at få en regning ind af døren 6 mdr efter man har fået lavet lidt vvs arbejde. arbejdet liggger helt tilbage til den 4-6-08 og jeg fik først en regning forleden, men den var helt gal den jeg fik der stod min kærestes navn på som modtager på brevet og jeg stod på selve girokortet men havde fået nyt "efternavn" af vvs manden og prisen var også helt hen i vejret, så ringede til ham og spurgte om han overhovedet kunne huske hvad han havde lavet da han jo ikke havde brugt mit navn på det første brev og han havde skrevet hele 3 timer på og han var her max 45 min så i dag har jeg så fået en ny regning (den skal betales i morgen d.2/12 står der) dog med mit navn og så kun 1,5 timer så det er jo lidt billigere.
Så mit problem er om den virkelig skal betales i mogen og om man virkelig skal finde sig i 6 mdr venten på en regning som denne nogen der kan hjælpe med hvad man kan gøre i en sådan situation ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-08 14:56

Smid den i fyret...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-12-08 15:00

return

Kan du ikke bare glæde dig over at, du har fået 6 måneders kredit ... var der også skrevet renter på det skyldige beløb ?

Du må da selv have undret dig over, at du ikke tidligere fik tilsendt regningen !!!!

1½ time passer vel med den tid han har været der + kørsel.

Citat
og om man virkelig skal finde sig i 6 mdr venten på en regning

Hvis du havde været utilfreds med ikke at få regningen, så havde du sikkert selv rettet henvendelse til firmaet

God

Kommentar
Fra : Hojris

Dato : 01-12-08 15:19

En anden side af sagen.
Citat
men havde fået nyt "efternavn" af vvs manden
Har du fået det med , så skal du da ikke klage. Hvad var det for et.?

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-12-08 15:30

ans>har skam kontaktet firmaet for længe længe siden så det har jeg skam prøvet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-08 15:35

JA det er helt efter bogen, dvs nogles bøger

Vi har engang venter over et år på en regning - også fra en VVS'er.

Der må endda gå længere tid, hvis det skulle være, du kan i hvert tilfælde ikke gøre andet end at betale, arbejdet er jo udført

Glæd dig med, at du har tjent et par øre i renter imens du har ventet på regningen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-08 15:51

Hvorfor skulle firmaet miste sit retskrav, fordi der går 6 mdr.?? At der er koks i navnene, kan du ikke bruge til at undslippe betalingen, men du kan selvfølgelig forlange at få en regning udstedt til den som skal betale.

Når firmaet har slået 1½ time af fakturaen, skulle du se at få betalt. Hvis du alligevel ikke vil betale, så er der jo ingen grund til at finde alle mulige undskyldninger for at slippe. Så kan du bare, som refi skriver, brænde regningen. Men så det kan jo være at du blir slæbt i retten, og så slipper du ikke med 1½ VVS arbejde. Og ærlig talt...Hvis du har fået lavet arbejdet, er der jo ikke noget forkert at betale. Det er jo det et firma lever af.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-08 16:02

Mit indlæg var nu også mest set fra den humoristiske side

Selvfølgelig skal regningen da betales - jeg forstår SLET IKKE tvivlen....

Alle mulige undskyldninger og navnefejl må også høre under den humoriske kategori....

Arbejdet er lavet - betal STRAKS - uanset hvilken dato der står på betalingskortet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-08 16:32

For øvrigt er der kommet nye forældelsesregler, så pr 1.1.08 er en regning først forældet efter tre

år

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-08 16:59

Småhåndværkere kan være et helt år om at sende regningen...........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-08 17:01

Så længe der ikke er renter eller forsinkelsesgebyr - er det bare en forsinket regning.

1½ time må siges at være minimum for udført arbejde.
Der regnes almindeligvis i hele eller halve timer.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-12-08 17:15

Ja han må godt vente 6 måneder med at sende regningen.
Du har fået rentefri kredit. Glæd dig over det og få så betalt.

hawaii7

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-12-08 17:22

Citat
Og ærlig talt...Hvis du har fået lavet arbejdet, er der jo ikke noget forkert at betale. Det er jo det et firma lever af.

- nemlig!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 01-12-08 19:24

Meeen vil nu nok tilføje at man som hovedregel skal betale Netto kontant - hvilket betyder senest 8 dage efter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-08 19:33

Netto kontant - kan også være løbende måned + 30 dage

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 02-12-08 08:18

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-08 09:33

Selv tak....

Håber da arbejdet var udført tilfredsstillende....