/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CopyRight!!!??
Fra : StillNoGood
Vist : 454 gange
60 point
Dato : 23-03-03 01:20

Hvordan kan jeg komme uden om den kopi sikring der er på den nye lyd cd jeg lige har købt??
Problemet er at jeg ikke kan spille den på et B&O anlæg.. (et a dem der hænger på væggen)
Hvis man laver en kopi, kommer der en mærkelig "skræt" lyd oven i.. ligesom baggrunds støj....
Jeg bruger Nero Burner 5.0.10 hedder det vel.... nogen der har nogen idér??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-03 01:24

Hmm? Det lyder som om du bruger en kopi af den originale cd siden du nævner nero?

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 01:40

Ja kopien kommer til at lyde mærkelig.. men den org. kan jeg kun spille i bilen eller på pc.. ikke på B&O.. eller for den sags skyld, jeg prøvede lige ude ved en ven, han har et a de der fjernsyn med dvd og det hele.. den kan heller ikke afspille den...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-03 01:41

Hva er det for en cd?

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 01:44

Det er den nye med Lilholt.. Okay, jeg ved da godt at man ikke må bryde en kopi spærring, men det er da irreterende at man ikke kan afspille skidtet andre steder end på "gamle" anlæg...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-03 01:51

Lilholt har kopi spærring? Jeg troede sgu han var ude på sælge sine plader? *L* Prøv og gå ind på google og søg efter cd copy protect ? Du får sikkert mange underlinks og jeg tror osse du skal bruge et andet program end nero til at kopiere med, men det er interessant læsning! Hvis det er rigtigt at man ikke kan spille Lars Lilholt på sit b&o så står verdenen ikke længere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-03 01:57

Noget helt andet er at der findes audio ripper programmer som kan omgås kopi spærring, som du så kan brænde tilbage på en cd igen. Men igen Brug google og brug din fantasi! Kandu er ikke et sted hvor man opfordrer til ulovligheder

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 01:58

Hehehe... ja, jeg kan kun gi dig ret... men det er nu blevet afprøvet.. det er et at de små anlæg (du ved nok) dem der åbner sig når du går hen til det....
Mht. kopiring... en kopi kan man jo altid lave.. men når det så er gjort.. kan man kun hører de første par sek. af sang nr. 2,3,4,5 eller hvor mang det nu er... jeg gad godt vide hvordan de har gjort det...( der hvor de nu engang har lavet cden )....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-03 01:59

Har du et icq number?

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 02:07

jeg bruger ikke icq.. sys det bruger lige rigeligt meget på min stakkels hårdtarbejdende com.. jeg bruger altid msn (messenger)
Hvis du har det kan du finde mig med min mail - Snuller10@hotmail.com

Kommentar
Fra : geu

Dato : 23-03-03 11:32

jeg ville gå til min forhandler hvor jeg har købt cd og kræve mine penge tilbage, da det jo ikke er første gang at man ikke kan spille danske cd der er kopisikret. ellers ville jeg tage en snak med en B&O forhandler og få ham til at komme med en forklaring.. ellers klag din sag til Kontant på drtv. jeg ville ikke finde mig i det..

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-03-03 12:17

Lige en lille sidebemærkning: så vidt jeg er orienteret er det stadig tilladt at omgå/bryde kode til kopisikring, for at gøre det muligt at afspille på sin CD-/DVD-/PC-afspiller.
PC-Planet nr. 4 /2003 har en udmærket vejledning i hvordan man gør.
m v h
HC

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-03-03 12:25

Hej St

du ka' evt. prøve at se om der er nogle infomationer du ka' bruge fra dette indlæg... "copiering"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/10533

der er også nævnt et par gratis programmer... ellers er der et shareware program der hedder CloneCD som praktisk talt næsten ka' kopiere hvilken som helst cd det ska' være... nu ved jeg ikke lige hvilken kopisikring det er der bliver brugt på "Nefertiti" af Lars Lilholt... du ka' læse mere om kopisikring her "Sikkopi.dk - CD-kopiering"... -->
http://www.sikkopi.dk/
linket er også nævnt i det andet indlæg...

CloneCD ka' hentes her... -->
http://www.elby.ch/english/products/clone_cd/index.html
en dansk manual sku' ku' findes på Sikkopi.dk hvis Elby ikke har en...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-03-03 14:40

så sæt den orginale i dit B&O anlæg og så derfra til indgangen på lydkort på din pcér og nu kan du optage den som det var en båndoptager

eller du kan prøve at starte nero op og så klikke på recorder
klik på save tracks..

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-03-03 14:46

foresten så er der på cdén et spor der fortæller om anlæget kan afspille mp3 for såvidt jeg husker kan du heller ikke spille den på din pcér ( er det korekt ??? )

men du kan se dens tracks med nero eller isobuster ,

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 17:14

den virker godt nok på pc.. det er "kun" på b&o en og nyere tv med dvd afspillere... der virker den heller ikke..
jeg kan heller ikke bare ligge den over på hd. og derefter videre.. den går heller ikke.. allerrede når den bliver lagt over på pcen kommer der den der mærkelige lyd over i.. det er ikke hele cden der er sådan, "kun" en 6-7 nr. Men det må være noget der er lavet for at man ikke kan kopiere den. for man kan godt hører de første par sek...
Det er ikke mindre end Usportslig opførsel fra producentens side... :)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-03-03 17:41

hvorfor er det usportslig??
for så bliver der jo ikke solgt noget og dermed er er der jo ingen der tjener noget
men prøv nu lige at se på de tracks for der er nemlig flere tracks på den ( der bliver også tjekket for mp3 afspiller såsom dvd ..

så må du igang med at optage den via dit lydkort "" surt""

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-03-03 18:21

Hej
Jeg havde samme problem med en Lisa Ekdahl cd, at kopierer den med nero det gik
ikke så prøvede jeg og kopierer den med windows media player 9 og så var der ikke nogle problemer,man skal også være helt sikker på at det er en musik cd
man kopirer og ikke en data cd.

Manse9933

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 23-03-03 18:41

Hej StillNoGood,

nu ved jeg ikke lige hvordan Lars Lilholts CD er bikset sammen, eller om dit eksemplar sku' være så uheldig at måske ha' nogle ridser...

men for nylig reparede jeg en CD for min svigerfar... det var en jodle cd med tysk slagmusik fra østrig... som havde fået en del ridser... men det lykkedes mig at lave en kopi af den som ku' afspilles vha. CloneCD, du ka' evt. prøve CloneCD og se om det ka' hjælpe på dit problem...

mht. Usportslig er jeg fuldstændig enig... synes det er p.... irriterende at sku' købe en "CD" hvor der med vilje er lavet fejl på... så ku' de i det mindste sætte prisen ned så man ikke føler sig r..rendt når man køber sådan en...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 21:33

Jeg har iøvrigt lige hørt at de har trukket cden tilbage, pga den fejl der er på den... sååå det er ikke kun mig der har haft der problem... det program der er bedst er Clone Cd... mange tak for hjælpen....!! Jeg var ellers lige begyndt at tro at der ikke var venlige mennesker tilbage (online) mere.. men det har i da her bevist ikke at være helt sandt

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 21:33

Jeg har iøvrigt lige hørt at de har trukket cden tilbage, pga den fejl der er på den... sååå det er ikke kun mig der har haft der problem... det program der er bedst er Clone Cd... mange tak for hjælpen....!! Jeg var ellers lige begyndt at tro at der ikke var venlige mennesker tilbage (online) mere.. men det har i da her bevist ikke at være helt sandt

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 21:35

nååå jo... fik jeg sagt, man kan godt gøre det med Clone Cd.....

Godkendelse af svar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 21:44

Tak for svaret strarup. Din indstilling kan jeg godt lide....

Kommentar
Fra : cjannic

Dato : 17-09-03 08:44

Nefertiti er beskyttet med cactus datasheild 200 - Cd er påtrykt "copy control". Kan sagtens sikkerhedskopieres med CloneCD - selvfølgelig forudsat at brænderen er en "two sheep"-brænder - altså understøttet af CloneCD.
Vælg her indstillingerne for multimedia cd. Højreklik på denne og vælg Rediger.
Under indstillinger for læsning af musik sættes "kvalitet af rippet musik" til bedst
og "Læs subchannel data fra musikspor" aktiveres. Hvis selve kopibeskyttelsen ikke skal kopieres med vælges tillige "Læs kun den første session". Lav image-filen med disse indstillinger og brænd den bagefter med indstillingerne for multimedia-cd - gerne med 4x hastighed.
BEMÆRK: det er ikke ulovligt at fremstille en kopi af en kopisikret musikcd forudsat at det er med henblik på at kunne lytte til musikken privat.
Cactus Datasheild er uddybet på sikkopi.dk - under "kopisikringer"