/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ingen strøm - kortslutning ?
Fra : iOliver2
Vist : 4656 gange
100 point
Dato : 30-11-08 18:50

Vi har en siemens vaskemaskine, som her igår bar gik ud, og har ikke villet tænde eller noget siden.
Har tjekket sikring til kraftstik, men det skulle ikke fejle noget.

Har så haft tørretumbleren ude for at kunne se ledninger til vaskemaskinen, og opdager denne boks, som er brændt..
Det ene stik i den er til vaskemaskine, og den anden til tørretumbler
Tørretumbleren virker fint, men ikke vaskemaskinen..

Denne boks er højest sandsynligt fejlen, er den ikke? - men hvorfor virker tørretumbleren så? Og hvad kan det skyldes? kraft kan jo være rimelig farligt..

BILLEDET: http://img185.imageshack.us/img185/3116/dsc00089zp1.jpg

VH Oliver

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 30-11-08 18:52

Det sker også tit at hvis man rører bestemte steder på vaskemaskinen, og tørretumbleren så får man stød .. hvad kan dette være?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-08 18:52

Det er jo tydeligt at noget er brændt i boksen.
Elektriker næste trrin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-08 18:53

Citat
Det sker også tit at hvis man rører bestemte steder på vaskemaskinen, og tørretumbleren så får man stød .. hvad kan dette være?

Manglende jordforbindelse, elektriker igen.

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 30-11-08 18:59

Okay, ville det være fornuftigt at gå op og slå kraft fra, eller andet ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-08 19:09

Du viser en flexdåse HVOR DER ER BRÆNDT HUL I LÅGET. Umiddelbart ville jeg sige "nogen har fusket" og har ikke gjort det særlig godt. Elektriker ville nok være en sædeles klog ting!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-08 19:14

Elektriker besøg straks - eller en bedre livsforsikring.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 30-11-08 21:44

Sluk for strømmen riv låget af og efterspænd diverse skruer. det løser i første omgang problemet.
Men isoleringen er jo nok brændt af flere af ledningerne, Så. Men det ser ud som en god gang fusk der er jo ikke nogen med lidt faglig stolthed der efterlader en sådan gang lort

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 30-11-08 22:19

Det er sjovt nok en elektriker der installerede vaskemaskinen da den nu blev det.
Har lig haft en kammerat oppe som er elektriker, og han sag også at det ikke var særlig godt lavet det, og blandt andet at der var brugt nogle muffer som ikke må bruges mere.. skal vidst have fat i den elektriker ..
Men der er da lavet noget midlertig nu, og isoleret ordentlig. så bliver det lavet ordentlig imorgen..

Sku farligt hvis elektrikere sjusker. I værste fald kunne det hele ha futtet af jo..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-08 22:47

du er jo en fornuftig fyr som ikke leger elektriker selv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-08 11:31

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 08-12-08 19:08

Tak for svaret Teil.