/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
At fjerne reklamer i FF ??
Fra : Line99
Vist : 588 gange
40 point
Dato : 30-11-08 18:45

Hej

Er det muligt at instille Firefox så jeg slipper for reklamer ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-08 18:48

Med et Add-on som f.eks. Adblock
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/10

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-08 18:54
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-08 18:55

Er den bedre end AddBlock Plus som jeg bruger Klaudi ? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-08 18:56

AddBlock Plus = ikke en eneste reklame på Kandu, det kan så også have sine ulemper: http://www.kandu.dk/Spg124506.aspx

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 30-11-08 19:13

Hej

Jeg vil ikke nødvendigvis af med alle reklamer, men jeg sidder med en lidt ældre maskine (kun 512mb ram) og ventilatoren kører næsten uafbrudt når der fremvises bevægelige reklamer som her på kandu.

Nu har jeg prøves at installere begge links til fjernelse - skal de 'rigges' til på en eller anden måde for at virke ??

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 30-11-08 19:24

Hovvvv, nu fik jeg gjort et eller andet så nu er ALLE reklamer væk

I virkeligheden er det rigeligt hvis reklamerne bare ville holde op med at være bevægelige og nøjes med at vises som stil-billede - mon det er muligt at lave den indstilling ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-08 19:31

Det er også mulig at indstille så de bevægelige reklamer kun kører en gang og ikke igen og igen, men jeg kan ikke lige huske hvordan AddBlock Plus har filtre du kan abonnere på: http://adblockplus.org/en/subscriptions der er en dansk filter lidt nede på siden

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 30-11-08 20:08

Du kan måske "nøjes" med FlashBlock: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433 så ser du ikke alle de flimrende reklamer, de bliver simpelhen ikke indlæst før du klikker på det f som er vist i rammen reklamen kan køre i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-08 20:09

Vælger du Flashblock så husk at føje Youtube til hvidlisten

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 30-11-08 20:58

FlashBlock den napper jeg, den gør lige det mest nødvendige.

Klaudi du har også rigtigt fine links - tak.

Tusinde tak for al hjælp

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 30-11-08 20:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-08 21:05

Selv tak, jeg har stadig ikke fundet metoden så en flash kun kører en gang, vender tilbage hvis tænkeren kommer på den

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 01-12-08 00:25

Få nu ingen stress O:V:N den kører rigtigt fint som den er nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-08 09:56

Velbekommen, godt du fik has på "klamerne"