/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Vitskøl Kloster???
Fra : return
Vist : 2555 gange
100 point
Dato : 30-11-08 11:31

hej

nogen der ved om Vitskøl Kloster har en hjemmeside og hvor ligger det ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-08 11:38
Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-08 11:41

Jeg kan ikke finde nogen dedikeret hjemmeside til dette ellers så pragtfulde kloster, der bl.a. rummer en fantastisk urtehave. Selve Klosteret ligger ud til Limfjorden i nærheden af Trend by og Trend jagtslot ca. 10 km fra Løgstør mod Viborg!

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 30-11-08 11:44

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-08 11:48

Fandt du deres hjemmeside ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-11-08 11:50

Hvis du har tænkt dig at besøge det vil jeg osse anbefale dig at tage til nærliggende Rønbjerg og så færgen til Livø. Livø er en perle i Limfjorden der næsten indeholder hele Danmarks natur på få kvadratkilometer!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-08 11:51

Det er Københavns kommune som ejer det og bruger det som uddannelsesinstitution og institution for uregerlige københavnerhvalpe. Ligger ikke langt fra Ranum

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-08 11:53

Yes tedd...derer skruplækkert, men det er afgjort sjovere om sommeren. Det var forresten Rønbjerg jeg mente, som du skrev og ikke Ranum....Den ligger lidt længere væk.

Nå men det var jo ikke det return spurgte om

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-08 11:59
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-11-08 12:00

Citat
Nå men det var jo ikke det return spurgte om

Næææ det var det ikke Klumme.
Han spurgte bl.a. efter deres hjemmeside meeeen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-08 12:00
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-11-08 12:06

Tror der er lige langt til/fra Ranum og Rønbjerg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-11-08 12:12

en lille sidebemærkning. I Jan Guillou's bøger om Arn indgår Vitskøl Kloster som en vigtig del af handlingen i bind 1 Vejen til Jerusalem