/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
guitar til fireårig
Fra : klemme2006
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 30-11-08 10:44

Jeg er noget forvirret: Jeg leder efter en spansk guitar til en fireårig. Så finder jeg eet sted at 1/2 str passer til 4-7 årige og sådan en skulle være 92 cm. Et andet sted ser jeg så at en 3/4 er 86 cm. Hvad sker der lige her? I min verden er 3/4 mere end 1/2!

Så har jeg fundet denn: http://www.danguitar.dk/product.asp?product=13282
30" er 72 cm, så det giver jo mening.

Spørgsmål: Er det den rigtige størrelse og kan det gøres bedre til prisen?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-11-08 11:12

Kan godt forstå din forvirring
Her kan du se hvilke str. der passer til alderen

Citat
Age Size
up to 6 years old 1/4 size
7- 8 years old 1/2 size
9 - 10 years old 3/4 size
11+ and adult Full size (4/4)
http://store.musicbasics.com/whatsizofgui.html

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-08 11:18

Her kan du finde guitarer i 1/4 str
http://www.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=18254
http://www.importvarer.dk/shop/stagg-spansk-guitar-296p.html

Men jeg ville nu ikke købe guitar på nettet uden at kende instrumentet så hellere en tur til en musikbutik...hvor du kan få vejledning - held og lykke med det

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 30-11-08 13:02

Hej Helle Birgitte

Tak for svaret. Det er vist et marked uden kontrol. Store musics 1/4 er 31" og danguitars 1/2 er 30"
. Det er nok klogest at gå efter længden.
Er du så meget inde i det her at du ved om man kan stemme en 30" E A D G B E ?
Det vil da være nemmere, hvis vi skal spille sammen at vi bruger de samme greb.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-08 13:39

Klemme, Eskildsen har en guitarlele (6 strenget ukulele) fra Yamaha. Den er slet ikke så tosset, og er det mindste brugbare instrument jeg har set. Sådan en købte jeg til min knægt da han var seks. I den alder har ungerne dog stadig i underkanten for lidt fingerkræfter, men det afhænger fælt af hvor meget man gider øve.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-08 13:40

Iøvrigt, Klemme. Kig i din mail.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-08 13:42

Netop den Hellebirgitte henviser til. Den er udmærket spilbar og klasser foran det du finder i Bilka, eksempelvis. Du stemmer den 2 1/2 tone over en almindelig guitar. Og den har fingervenlige plasticstrenge, ala' spansk guitar.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-11-08 15:06

Hej igen - prøv også at læse debatten her om samme emne - måske kan det hjælpe dig i din beslutning
http://www.gearfreak.dk/forum/forums/thread-view.asp?tid=149&posts=12

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-08 17:14

Klemme, intet problem i at pille sammen. Du transponerer bare dine akkorder. Hans D er din A. Hans A er din E

E A
F Bb
G C
A D
Bb Eb
C F
D G

osv

Der er bestemt ikke svært. En nybegynder koncenterer sig normal om G C D

Der spiller du D G A

så passer pengene!

Eller kunne du købe dig en Capo d'astro og sætte den i femte bånd. Den koster ikke mange basører.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-08 17:14

pille = spille

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-08 17:20

Husk nu din mail du, der ligger tegninger til dig!

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 02-12-08 20:29

Tak for svaret HelleBirgitte. Har været i musikbutikken og set på yamahaen. Det er nok det. Den er nu forbløffende bred, men det er jo også et vokseninstrument. Tak for input 3773. Vi snakkes ved!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-12-08 20:42

Selv tak og pøj pøj med at finde den rigtige guitar