/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvordan deler man 2 pc om HP laserJet100~
Fra : bantam
Vist : 603 gange
200 point
Dato : 22-03-03 20:32

Hej

Jeg håber der er nogle der på en letforståelig måde måske kan hjælpe mig lidt.

Jeg har en HP laserJet 1000, som jeg er meget glad for, den var lidt dyr i anskaffelse, men BILLIG i drift, og det er derfor jeg nu håber i kan hjælpe.

På den anden side af væggen har vi også en pc der bruger en lexmark printer, som var billig, men MEGET dyr i drift, og så er det jeg mener at det må da kunne lade sig gøre at dele min HP printer med den anden PC???????

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør, er der en der ved hvordan?

Min pc er en Packard Bell årgang 2001, den anden er Ibm årgang 1998

Det ville være dejligt om det kunne lykkedes, da jeg pludselig har opdaget at der må vi da kunne spare noget, da jeg på ikke engang et år med HP IKKE har udskriftproblemer, men på lexmark har købt sort/hvid patroner 2 gange, og det overstiger jo snart værdien af printeren

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 20:38

Pc1:
Installer printeren --> højreklik på den--> vælg share/del --> giv den et sharenavn

Pc2:
Start --> kør --> skriv \\ip-adressen på pc1 (f.eks: \\192.168.0.1) --> gå ind i mappen printers --> dobbeltklik på printeren --> vent til den har installeret drivere

Så burde det virke

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 22-03-03 21:02

Hej uffe29

Jeg forstår det til og med at jeg i egenskaber for printer under sharenavn skriver et eller andet f.eks. sam

Pc 2 er altså den bag væggen, og der skal man skrive min ipadr?, jeg har jo ikke fast ipadr?

Hvor finder jeg mappen printer og det der dobbeltklik på printeren.

Jeg ER en amatør til teknik, men håber ikke du helt opgiver?

mvh
Bantam

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 210 point
Dato : 22-03-03 21:10

prøv at se her hvordan
http://anonser.dk/del-printer.htm

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 22-03-03 21:16

Hej Bantam,
Har du i forevejen netværk ml. dine 2 pc`er? (taler de sammen) ... hvilket styresytem bruger du?
I win ME og XP er det ekstremt enkelt at dele en printer, ingen IP adr er nødvendige her (altså under netværk)
Gi` et par oplysninger mere, og jeg vil gerne hjælpe dig.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 21:25

ok....så skal du bruge computerens navn istedet

Højreklik på denne computer --> vælg egenskaber --> fanebladet computernavn ---> herinde aflæser du det fulde computernavn

På pc2 trykker du på start ---> kør --> skriv: \\computernavnet --> tryk ok --> der kommer så et stifinder-vindue frem og her vælger du mappen med printere --> og herinde dobbeltklikker du på printeren

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 22-03-03 21:39

Kan du ikke fortælle hvilket styresystem du bruger på hver af computerne, hvis de f.eks. begge bruger Win98 er sagen nemlig ret let.

For at kunne dele en printer mellem 2 computere skal fil og udskriftsdeling være slået til på den computer printeren er tilsluttet. For at chekke, skal du gå ind i Kontrolpanelet og klikke på netværk (Windows 98).

Er der netvækskort i printeren? Så kan du evt. følge en helt anden fremgangsmåde. Et netværkskort koster omkring 1.000 kr. og gør at den computer printeren er tilkoblet ikke skal være tændt for at begge kan udskrive.

Er der andre computere i netværket? Er der etableret netværk mellem de 2 computere?

/Franz

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 22-03-03 21:46

Tak for svaret technet.

Jeg takker alle for svar, men tecnets link var bare lige det der skulle til, det fungerer nu PERFEKT.

1000 mange tak, og fortsat god weekend

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 21:48

Tak i lige måde

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-03-03 22:14

okey
se også lige dette link for det kunne jo være at du kunne bruge noget af det
http://anonser.dk/pc-tips.htm