/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp- computeren genstarter
Fra : palleby
Vist : 536 gange
500 point
Dato : 29-11-08 22:11

en af mine computere har haft problemer med at finde harddisken.
Da det gik i orden, v.h.a. bios "autodetect harddisk" kørte den fint et par dage.
Nu genstarter den hele tiden og åbner på windows (F8) skærm.
Ligemeget hvilken mulig jeg vælger, genstarter den efter meget kort tid.
Er det boot.ini eller lignenede der er kuk med.
Jeg har prøvet det flere gange når jeg har skiftet harddisken fra en computer til en anden.
Der booter den op på samme måde på den nye computer.
Her har jeg måtte geninstallere. Det vil jeg undgå med denne.
jeg har ikke nogen rescure disk til denne
xp 2002 sp3
venlig hilsen Palle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-08 22:15

Højre klik på Denne computer, klik på Egenskaber og klik på fanen Avanceret, nede under start og genoprettelse klikker du på Indstillinger og fjerner markering ved Genstart automatisk, måske løser det dit problem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-11-08 22:15

Er det evt. efter du har hentet sp 3 ? Har du scannet den imod Malware ?? Ellers hent og Installer malwarebyteschek Hos www.malwarecheck.dk Du skal blot registrerer dig

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-11-08 22:25

Prøv lige at låne dig frem til en cd med XP på, sæt den i drevet, og tryk på reparer - det lykkedes i alt fald for mig, mit problem kom i forbindelse med opdatering af sercice pack 3, så er det også der det er gået galt for dig, så prøv det med cd'en.

Clou

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-08 07:29

For at undgå genstart, sålededes man kan gennemføre en scanning for virus/spyware/adware/malware, benytte denne metode:

Start -> Kør... -> og skriv; cmd

I kommandovinduet skriver du: shutdown -a og trykker Enter. Skriv; exit og tryk Enter.

http://www.computerhope.com/shutdown.htm

Nu kan maskinen ikke genstarte før du selv beder om det.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 30-11-08 07:36

Genstarts problemet kunne også være en fejl i din MBR (Master Boot Record)?

Dette kræver normalt en installations CD for, at kunne repareres med commandoen fdisk /mbr, men da du skriver du ingen disk har, så kan du prøve at benytte dette i stedet:

http://www.ambience.sk/fdisk-master-boot-record-windows-linux-lilo-fixmbr.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-08 07:42

Ps. Måske en idé at rense din registreringsdatabase ...nu du er i gang?

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-08 09:46

Citat
Jeg har prøvet det flere gange når jeg har skiftet harddisken fra en computer til en anden.

Din harddisk har det ikke for godt og derfor "bryder" systemet ned uanset hvilken komputer du sætter den i...

At den genstarter er fordi den er sat op til at genstarte ved fejl...
Alternativet ville sikkert blot være blå skærm...

Så få tjekket harddisken ordentlig igennem på en komputer der virker (altså har sit eget/andet styresystem)

I sidste ende holder den blot HELT op med at virke....

Godkendelse af svar
Fra : palleby

Dato : 30-11-08 17:02

Tak for svaret molokyle.
Jeg tror at refi har ret i at harddisken er blevet træt, men tak for de gode links.
Jeg vil nu prøve at redde data fra den gamle og sætte en ny i...
Det er ikke min egen maskine, så det bedste råd er nok at købe en tidssvarende.
Jeg sætter nogle computere sammen af "klunsede" dele, og de fleste kører udmærket.
venlig hilsen Palle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-08 22:39

'Trætte' diske ...kan imidlertid 'reddes' ved at slette dem HELT, ALDELES OG FULDKOMMENT !!!

Til dette er der kun 'the last and only resort', nemlig DBAN: http://www.dban.org/

</MOLOKYLE>