/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Har w890i denne funktion ?
Fra : vedikkealt
Vist : 1106 gange
100 point
Dato : 29-11-08 20:24

Har en Sony Ericsson w890i den funktion at man direkte kan spærre for opkald fra et nummer man ikke ønsker skal kontakte en.

Og under hvilken meny findes det...hvis det findes.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-11-08 20:37

Ja ifølge manualen, som du kan se her - har den den funktionen

Afvis opkald
Information
Hvis du har valgt at viderestille opkald til telefonsvareren eller et andet nummer, når din telefon er optaget, vil afviste opkald blive viderestillet.
Klik her for at vælge indstillinger for viderestilling af taleopkald.

Luk vindue

1 Afvis et indkommende opkald

Tryk på Rør på, eller tryk på en af Volumen-knapperne øverst på telefonens højre side to gange hurtigt efter hinanden for at afvise et indkommende opkald.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-08 20:42

Jeg tror ikke du kan forudindstille din mobil til ikke at modtage opkald fra et bestemt nummer, du kan kun afvise et evt. indkommet opkald.

Kommentar
Fra : umak

Dato : 29-11-08 20:43

prøv at se under indstillinger gå til opkald og ned til håndter opkald kig på accepter opkald det kan være at du kan bruge det hedder kun fra listen

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-11-08 20:47

# HelleBirgitte

Så er det faktisk en 3. mulighed jeg mangler.

En funktion der forhindre opkald til nummeret.

Ved afvis ringer telefonen jo før man skal / kan afvise...

Og der er ikke tale om videre stilling.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-11-08 20:52

Jeg tror altså ikke, du kan forhindre opkald

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-08 20:53

Dette er kopieret fra internettet:

Vælg indstillinger for opkaldsspærringer

Opkaldsspærringer er tillægstjenester, som du skal abonnere på for at kunne anvende. Kontakt TDC Mobil kundeservice på tlf. 8080 8020 for yderligere oplysninger.

1 Find "Begræns opkald"

Tryk på Navigationstasten for at åbne hovedmenuen.
Find Indstillinger, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Højre-tasten for at finde Opkald.
Find Håndter opkald, og tryk på Navigationstasten.
Find Begræns opkald, og tryk på Navigationstasten.

Information
Hvis du vælger Udg. int. roaming, kan der ikke ringes internationalt, bortset fra at der godt kan ringes hjem til Danmark, når telefonen tages med til udlandet.
Hvis du vælger Indg. ved roaming, modtager, telefonen ikke nogle opringninger, når den medtages til udlandet.

Luk vindue

2 Vælg spærring

Markér en af følgende spærringstyper:
Alle udgående
Udgående int.
Udg. int. roaming
Alle indgående
Indg. ved roaming
Tryk på Navigationstasten.

Information
Hvis du vælger Vis status, skal du fortsætte til trin 5.

Luk vindue

3 Vælg handling

Markér en af følgende handlinger:
Aktiver
Deaktiver
Vis status
Tryk på Navigationstasten.

Information
Klik her for yderligere oplysninger om spærringspasswordet.

Luk vindue

Forudsætning
Hvis displayet viser at anmodningen ikke er udført, har du enten anvendt et forkert spærringspassword, eller også er der ikke tegnet abonnement på den pågældende spærring. Kontakt TDC Mobil kundeservice på tlf. 80808020 for yderligere oplysninger.

Luk vindue

4 Send anmodning

Indtast dit spærringspassword (standard er 0000), og tryk på Navigationstasten.
Displayet viser, at anmodningen sendes.
Efter et øjeblik modtager du en status for spærringen.

Hvis displayet viser at anmodningen ikke er udført, har du enten anvendt et forkert spærringspassword, eller også er der ikke tegnet abonnement på den pågældende spærring. Kontakt TDC Mobil kundeservice på tlf. 80808020 for yderligere oplysninger.

5 Afslut

Tryk på Rør på for at afslutte og vende tilbage til standbypositionen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-11-08 20:58

Ja som granner01 skriver, er det noget du kan købe dig til, det
er ikke inbygget i telefonen.

Der kan du kun, som før skrevet
Citat
Tryk på Rør på, eller tryk på en af Volumen-knapperne øverst på telefonens højre side to gange hurtigt efter hinanden for at afvise et indkommende opkald

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-11-08 06:33

Tak for svaret granner01.

Det var meget fyldestgørende...

Men da egentligt underligt at sådan en funktion ikke er tænkt ind i udviklingen af mobiltelefonen, en mobil har da mange andre mulige funktioner man ALDRIG i denne verden kommer til at bruge.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-08 12:32

Det kan vi hurtigt bleve enige om, på min mobil bruger jeg ikke halvdelen af funktionerne og mangler til gengæld en enkelt.