/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Loddekolbe til SMD
Fra : MonieJacobsen
Vist : 3804 gange
100 point
Dato : 28-11-08 14:42

Har du kendskab til en rigtig god Loddekolbe til SMD (0603)
Så vel jeg gerne vide hvor en sådan kan købes.
Gerne Web-link og evt best. nr.

Vil som radioamatør gerne til, at lodde SMD komponenter

Med venlig hilsen
Moie

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-11-08 16:32

Den professionelle løsning er noget med loddepulver og varmluft.

Ellers er der ikke andet at gøre end at lodde for mange ben sammen -uundgåeligt med loddekolbe.
Bagefter fjernes tin med kapillarsugestrimmel.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 28-11-08 19:17

Og så er der ikke noget med at ryste på hænderne !!
Ak ja os der roder med elektronik på hobby niveau går en grum tid i møde.
Jeg har da heldigvis et pænt lager af div. TTl og cmos og 8085 cpu er mm. med de gamle modul mål fra da far var prof.
Højris

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 28-11-08 19:47

Du kan sagtens lodde smd med en lodde kolpe og en meget tynd spids samt lup.

Ingen problem, men selvfølgelig tynd tin og ikke dagen efter noget "godt til ganen"

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 28-11-08 19:47

Glemter lige, altid weller med stationer forsyning

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-11-08 20:56
Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 28-11-08 23:10

weller er noget af det bedste der findes.
http://www.hb-elektronik.dk/mb_article_details.php?nPos=&saArticle[ID]=4543&VID=d7233def8c0fd26747cdb9bdea96cec1
eller et alternativ, ved dog ikke om der findes tynde spidser til den
http://www.hb-elektronik.dk/mb_article_details.php?nPos=&saArticle[ID]=8808&VID=d7233def8c0fd26747cdb9bdea96cec1

det er bedst at bruge et Mikroskob og 0,25mm tin.
det arbejder jeg med på mit arbejde som elektronik montør.
hvis du har muglighed for det så findes der SMD kursus på AMU centre.
mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 28-11-08 23:29

http://www.hennings-electronic.dk/henningmain.htm
kr.1299 for en 3i1 multimeter/strømforsyning/loddestation
han har mange gode tilbud, han er et besøg værd
Citat
HENNINGS ELECTRONIC
JULSØVEJ 28B SEJS 8600 SILKEBORG TLF: 86846022

hvor i landet bor du ?
har du andet du vil vide er du altid velkommen til at sende en PM
mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 29-11-08 11:06

Til alle
Undskyld forde jeg først svare nu! Men der var noget der først skulle laves

Jeg har købt et mikroskop type: "AM413T DinoLite Pro", og under dette mikroskop
har jeg tængt mig, at bruge når der skal loddes SMD komponenter på printplade.
Se Web-link her: http://www.kikkertgrossisten.dk/product.asp?product=1206

Har en loddestation af Welleman Type: VTSSC40N men syndtes, at loddespidsen er alt for stort.
Se Web-link her: http://www.vellemanusa.com/us/enu/product/view/product.asp?id=522851
Og som derfor skulle inversterer i en anden loddestation der spicial er til SMD komponenter.

Jeg har svært ved finde loddespids eller loddestation til SMD komp.
Så det vil være glædelig hvis der var nogle her du kunne komme med et godt forslag.

Med venlig hilsen
Monie

Annuller spørgsmålet
Fra : MonieJacobsen

Dato : 04-01-09 10:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål