/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
2 x Niels Nielsen f. 1781 i Lyngby, Hell~
Fra : mim
Vist : 490 gange
500 point
Dato : 22-03-03 19:38

Jeg er i den situation at jeg pludselig har 2 personer ved navn Niels Nielsen blandt mine aner, og jeg er 99% sikker på at det er én og samme person, og at jeg har endnu et anesammenfald.

Mit problem er at jeg har søgt alle steder på nettet, i mit arvede slægtmateriale, men da jeg ikke kan læse gotisk kan jeg ikke få det verificeret i kirkebogen,

ER der en der vil være så sød at hjælpe mig ?

Jeg tror / håber ikke der kan være / er født så forfærdelig mange ved navn Niels Nielsen i Terndrup / Lyngby i 1781

Hans forældre er
Niels Michelsen f. og døbt i juni 1739, hvis forældre er Michel Nielsen af Terndrup og Maren Andersdatter af Lyngby.

Niels Michelsen blev gift to gange, da hans første kone - Abild blev begravet 3. man 1776, sammen med sin dødfødte datter.

Niels Michelsens anden hustru var Bodil Nielsdatter f. 1758 .

Jeg tror Niels Nielsen er søn af ægteskab nummer 2. Da der også er født et par med navnet Niels i ægteskab nr. 1, men de døde

På forhånd tak for hjælpen
Venlig Hilsen
Bente Poulsen

PS. Jeg er godt klar over at man kan have mange aner med samme navn, men disse to er flettet ind i hinanden på den måde at deres fars far har ikke mindre end 2 af sine børn som fører min anerække videre, den ene til min mormor og den anden til min morfar, så familieforholdene er ved at være noget indviklede

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-03-03 20:25

Hej Bente!
Jeg fprstår ikke helt dit spørgsmå. Er du i tvivl om det er den rigtige Niels Nielsen?

Der er kun én Niels Nielsen på den alder i 1787:
Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Hellum, Lyngby, Terndrup Bye, , , 8, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Mikelsen, 49, Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardmand,
Bodil Nielsdatter, 37, Gift, Madmoder, ,
Mikel Nielsen, 24, Ugift, Børn af 1. Ægteskab, ,
Maren Nielsdatter, 19, Ugift, Børn af 1. Ægteskab, ,
Abel Nielsdatter, 9, -, Børn af 2. Egteskab, ,
Niels Nielsen, 7, -, Børn af 2. Egteskab, ,
Karen Nielsdatter, 4, -, Børn af 2. Egteskab, ,
Anne Madsdatter, 18, -, Tieneste Pige, ,

-----
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-03-03 20:57

Og her er formentlig ovennstående Niels Nielsen i 1801:
Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Hellum, Lyngby, Lyngby sogn, , , 8, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Mikkelsen, 62, Gift, husbonde, BOnde og gårdfæster,
Bodil Nielsdatter, 51, Gift, hans kone, ,
Mikkel Nielsen, 38, Ugift, deres børn, ,
Niels Nielsen, 20, Ugift, deres børn, ,
Abild Nielsdatter, 22, Ugift, deres børn, ,
Karen Nielsdatter, 17, Ugift, deres børn, ,
Mette Nielsdatter, 8, Ugift, deres børn, ,
Niels Jørgensen, 61, Ugift, tjenestekarl, ,
Anders Pedersen, 65, Gift, husbonde, BOnde og gårdfæster,
Anne Nielsdatter, 71, Gift, hans kone, ,
Jens Stephansen, 30, Ugift, tjenestefolk, National soldat,
Niels Laustsen, 16, Ugift, tjenestefolk, ,
Jens Jørgensen, 15, Ugift, tjenestefolk, ,
Johanne Andersdatter, 25, Ugift, tjenestefolk, ,

Du kan jo også lægge dine oplysninger ind på sognetræf. Måske er der andre, der har samme aner?
http://www32.brinkster.com/sognetraef/

Hillsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : mim

Dato : 22-03-03 21:29

Hej Jeannie
Jeg forstår godt du er forvirret, det er jeg nemlig også selv, jeg har også set de to folketællinger, hvilket er een af grundene til at jeg tror de "to Nielser" er én og samme person.

Må jeg have lov til at sende dig en privat mail, hvor jeg bedre kan forklare sammenhængen, da jeg her også kan vedhæfte en fil der vil give et bedre overblik, end hvis jeg skal forklare det i dette forum, det vil blive til en mindre roman er jeg bange for

Venlig hilsen
Bente Poulsen

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 500 point
Dato : 09-04-03 12:18

Hej Bente!
Det må du gerne, hvis du ikke har fundet løsningen endnu.

Hilsen Jeannie.kristensen@stofanet.dk

Godkendelse af svar
Fra : mim

Dato : 10-04-03 19:53

Hej Jeannie
Tak for dine konstruktive forslag, og hjælp. Jeg har fundet ham, igår faktisk, og han var/er den jeg troede, disse familieforhold er ved at være ret indviklede efterhånden, indtil nu har min morfar og mormor ikke mindre end 14 fælles aner, så nogle af mine tipoldeforældre er både mine 4tip og 5tip på samme tid

Hilsen Bente

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 10-04-03 22:29

Hej Bente!
Ja bare jeg var så heldig. Både mine og min mands aner opfører sig som nomader, så de er svære at få hold på.

Hilsen Jeannie