/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media player player i kuk
Fra : egoland
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 28-11-08 13:58

Min windows media plaer er gået i kuk. Det er real-player også, så det må være en fælles fil, der er blevet dårlig. Når jeg åbner WMP, siger den: Windows Media Player has encountered a problem osv.

Jeg har prøvet at fjerne WMP og geninstaler, men det lykkes ikke. Men når jeg geninstalerer, siger den, at DMR ikke kan instaleres, så det er nok her problemet er.

Jef har søgt på nettet, men har ikke fundet nogen brugbar løsning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-11-08 15:01

Installer evt.Vlc player .Den kan afspille det meste .

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-11-08 15:03
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-08 15:18

Er din Win lovlig ?

Er det TDCmusik du forsøger at spille ?

Da du får DRM fejl skyldes lukningen nok er det er DER fejlen ligger...

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-11-08 17:20

Jeg vil gerne have fixet min WDM og Real-player. Og jeg er ikke lige indstillet på en omvej over VLC, da jeg har XP-mediacenter. Min PC har bestået windows-testen. Har også prøvet at gendanne den til et tidlige tidspunkt - førte kun en masse opdateringer med sig, ingen løsninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 17:28

Hvilket musik er du ikke kan høre ????

Ligger det på MediaCentret eller er det fra en anden komputer...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-08 18:23

Måske er det så simpel som filtyper, begge playere vil måske gerne være forvalgt til samme filtype, prøv først at åbne Funtioner og Indstillinger på Windows Mediaplayer, klik på fanen Filtyper og der klikker du på Marker alt, klikker Anvend og Ok
Et forsøg værd men måske er det ikke løsningen på dit problem

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-11-08 19:48

Programmet går ret hurtigt dødt, så jeg kan ikke komme ind i det. Der er også noget med Dr. Watson post mortem noget, når det stopper. Og de filer, jeg forsøger at spille er på den samme computer

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-11-08 19:53

Der er nogle konflikter et eller andet sted. Når jeg lader være at køre rundt i menuerne, og bare starter et musiknummer direkte ved at dobbeltklikke på det, starter det og kører fejlfrit, selv om der står, at der er "encountered a problem, and needs to close"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 20:07

Ja - så er der jo ikke så mange muligheder...

Du har reddet dig noget skidt...

Ind her http://www.malwarecheck.dk/forum/ - opret dig som bruger....

Der sidder kompetente folk der kan redde dig

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-11-08 21:26

Har skannet computeren, det er ikke det. Har AVG, og der er intet fundet

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-11-08 21:38

Har BTW også kørt ccleaner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 21:44

Citat
Har skannet computeren, det er ikke det

Jo....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-11-08 01:43

Prøv nu lige Vlc player

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 29-11-08 11:40

Tror jeg har fundet problemet: For et stykke tid siden skiftede jeg CPU-en, og siden har jeg ikke brugt Mediaplayer eller real-player. Nu er det sådan, at DRM (digital rights management) tager en kopi af compurens hardware, for at man ikke skal flytte rundt på sin downloade music. Så nu tror min downloade musikfiler, at de ligger på en ny computer!
Så lige lige nu sidder jeg og bander over Microsoft: Hvad bilder de sig ind at stikke snotten i min private computer??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-08 11:45

Tja - det var jo det der blev spurgt om i starten....

TDC musik spilles på den hardware det er downloadet på....

Ændrer du den er det jo ikke samme hardware mere - sådan er det bare....

Så du må hente det igen....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-08 11:51

Er det musik fra TDC PLAY ? Så er du muligvis på sporet, købte wma filer burde kunne afspilles på en ny computer også, men du skal sikkert hente licens en gang mere, hvis det er PLAY så er det en OMer

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 29-11-08 13:41

Er der nogen der kender en work-around???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-08 14:09

Ja...

Det er der mange der gør....

Men nåtr du nu er så bidt af dit mediacenter så lav det rigtigt og hent det igen - det tager ikke længere tid end andet...

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 01-12-08 20:35

Tak for svaret refi. Men det er lidt svært at svare på, når man ikke ved hvad DRM er, og først skal finde ud af det hen ad vejen. Når man så finder ud af, at det går ud på, at TDC og Microsoft i skøn forening sætter sig på din computer, bliver man lidt mopset.
Så en forklaring på, hvad DRM er, kunne være på sin plads noget tidligere og tydeligere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-08 20:50

Og det havde du fået hvis du som der blev spurgt HELT FRA START havde svaret på HVILKEN musik det drejede sig om....

Men tak alligevel...